یکشنبه 21 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده همسران تاج‌زاده و نوری‌زاد به رئيس قوه قضائيه: آقای لاريجانی! حقوق عزيزان ما پايمال شده، جانشان هم در خطر است، کلمه

اخلال در امنيت کشور، کار عمله‌ی ظلم است، نه همسران ما و سبزهای منتقد مشفق

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، و فخرالسادات محتشمی پور، همسر سيد مصطفی تاج‌زاده، با ارسال نامه‌اش مشترک و سرگشاده به صادق لاريجانی، رئيس قوه قضاييه، تاکيد کردند: اخلال در امنيت کشور و سياه نمايی و سياه کاری را نه همسران مؤمن و غيرتمند ما و همه سبزهای منتقد مشفق و جوانان پاک اين ديار بلکه، عمله ظلم که تحت فشارهای سخت در دستگاه های امنيتی و قضائی رخنه کرده اند، مرتکب شده و می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، در اين نامه همچنين همسران اين دو زندانی سياسی تصريح کرده‌اند که: نه تنها حقوق مسلم عزيزان ما، و به تبع آن خانواده هايشان، پايمال شده است بلکه جانشان نيز در معرض خطر است.

آنها خطاب به رئيس دستگاه قضايی نوشته‌اند: اينک به دنبال اطلاع رسانی احوال همسرانمان، مجدانه از شما تقاضا داريم که دستور رسيدگی به وضعيت بحرانی اين عزيزان و پاسخ گويی قانونی به مطالباتشان داده شود. در غير اين صورت برای پيشگيری از هرگونه خطری طبق وظيفه قانونی، شرعی و انسانی خود، اقدامات ديگری را پيش خواهيم گرفت که ممکن است هزينه های بيشتری را برای متخلفين از قانون به وجود آورد.

متن اين نامه را در ادامه می‌خوانيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای صادق لاريحانی
رئيس محترم قوه قضائيه

با سلام و تسليت ايام عزای حسينی

مستحضريد که حدود چهارماه است همسران ما، آقايان سيد مصطفی تاج‌زاده و محمد نوری‌زاد به شکل کاملا غيرقانونی در قرنطينه اوين به سر می برند و اين اقدام غيرقانونی هرگز توسط ايشان و ما و خانواده هايمان به رسميت شناخته نشده است و اعتراضات خود را نيز به اشکال گوناگون اعلام کرده ايم که متأسفانه هيچ گونه پاسخی دريافت نکرده ايم.

جناب آقای لاريجانی!

مستحضريد که هنوز چند روزی از نامه ای که توسط ما و تعدادی از خانواده های زندانيان سياسی که ايشان نيز از حقوق اوليه خويش از جمله تماس های تلفنی و ملاقات های حضوری با عزيزانشان محرومند، خدمت شما ارسال شد، نگذشته در آغازين روزهای محرم در کمال اعجاب ما را با خبر ممنوع الملاقات شدن عزيزانمان روبه‌رو کردند! اينک نمی دانيم آيا مطالبه حقوق اوليه زندانی بی گناه که به ستم اسير چنگال بی عدالتی شده است توسط خانواده اش بايد موجب تضييق و فشار مضاعف شود؟!

جناب آقای لاريجانی!

برای ما موجب تأسف و تأثر فراوان است که در ايام محرم الحرام و عزای حسينی، عزيزان خدوم و ايثارگرمان در قرنطينه زندان اوين که هرگز قرار نبود قرارگاه هيچ زندانی سياسی منتقدی باشد، عزادار سرور آزادگان هستند و تأسف بيشترمان برای برخوردهای زشت و زننده ای است که تحت لوای قانون و به واقع در اوج بی قانونی با آنان می شود! تشکيل پرونده جديد و دادگاه فرمايشی بدون حضور وکيل برای آقای نوری‌زاد به شکل عاجل و بی ادبی و هتاکی های قاضی مؤدب به ساحت ايشان و ممنوع الملاقات کردن آنان در شرايط بيماری و نياز به مداوا و معالجه تحت نظر پزشک متخصص، منجر به اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد و روزه سياسی و اعتراضی آقای تاج‌زاده شده است که در صورت ادامه آن، بی شک مخاطراتی برای سلامت آنان به وجود خواهد آمد.

رئيس محترم قوه قضائيه!

در ايامی که نقض حقوق بشر در ايران بهانه ای برای محکوميت کشورمان شده است، ادامه مظالم وبی عدالتی ها در نظام قضائی جمهوری اسلامی کمک به دشمنان ما خواهد کرد که ادعاهای خود را بدون هيچ هزينه ای ثابت خواهند نمود و ما معتقديم اخلال در امنيت کشور و سياه نمايی و سياه کاری را نه همسران مؤمن و غيرتمند ما و همه سبزهای منتقد مشفق و جوانان پاک اين ديار بلکه، عمله ظلم که تحت فشارهای سخت در دستگاه های امنيتی و قضائی رخنه کرده اند، مرتکب شده و می شوند.

امروز ما در دومين روز اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد و ادامه روزه های اعتراضی آقای تاج‌زاده اعلام می داريم که نه تنها حقوق مسلم عزيزان ما، و به تبع آن خانواده هايشان، پايمال شده است بلکه جانشان نيز در معرض خطر است. و اينک به دنبال اطلاع رسانی احوال همسرانمان، مجدانه از شما تقاضا داريم که دستور رسيدگی به وضعيت بحرانی اين عزيزان و پاسخ گويی قانونی به مطالباتشان داده شود. در غير اين صورت برای پيشگيری از هرگونه خطری طبق وظيفه قانونی، شرعی و انسانی خود، اقدامات ديگری را پيش خواهيم گرفت که ممکن است هزينه های بيشتری را برای متخلفين از قانون به وجود آورد.

ولله عاقبة الامور

فخرالسادات محتمشی پور (همسر سيد مصطفی تاجزاده)
فاطمه ملکی (همسر محمد نوری زاد)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016