یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج زاده خطاب به بازجو: وزير و وکيل شدن افراد فاسد و زندانی شدن منتقدان سالم، از نشانه‌های استحاله‌ جمهوری اسلامی است، کلمه

فخرالسادات محتشمی پور، همسر سيد مصطفی تاج زاده، پس از آنکه امروز هم در مراجعه به زندان اوين مطلع شد که امکان ملاقات با اين زندانی سياسی وجود ندارد و او ممنوع الملاقات است، بخشهايی از سخنان تاج زاده در ملاقات های قبلی را بازگو کرد تا ميان همسرش و مردمی که فراوان دوستشان می دارد، بيش از اين فاصله نيفتد.

به گزارش کلمه، او از قول تاج زاده گفته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از بازجويی ها، بازجو به من گفت: پرونده تو به لحاظ مالی و اخلاقی سفيد است و ما هيچ ادعايی در اين زمينه درباره تو نداريم. اما دوستانت فاسدند. به او گفتم: نمی دانم از چه فرد يا افرادی سخن می گويی ولی قبول دارم که بين اصلاح طلبان ممکن است عناصر فاسد وجود داشته باشند و اين را انکار نمی کنم، اما ما طيف وسيعی هستيم و مثل هر کشور ديگری در يک طيف وسيع سياسی چنين عناصری پيدا می شوند. ولی مگر در ميان اصولگراها فاسد نيست؟ پاسخ داد: چرا، و اتفاقا پرونده بعضی از آنها هم دست ماست. گفتم: پس کشف جديدی نکرده ايد. فاسد همه جا وجود دارد، اما سه نکته را از من به ياد داشته باش!

اول آنکه فاسدهای ادعايی شما از بين اصلاح طلبان، اگر واقعا در دست شما باشند، در زندان باقی نخواهند ماند؛ چون حتما بلدند چگونه خود را نجات دهند. آدم فاسد برای ماندن در زندان، انگيزه ندارد و تا حد آدم فروشی ممکن است برای نجات خود با شما همکاری کند.

دوم اينکه از من به ياد داشته باش که عناصر فاسد اصولگرا وزير و وکيل می شوند، کما اينکه خود بازجويان ابهامات و انتقادهای زيادی به امثال رحيمی و محصولی و … داشتند.

و بالاخره سوم آنکه من که به قول شما هيچ انحراف مالی و اخلاقی ندارم، فقط به دليل زبان منتقدم در زندان خواهم ماند. وی (بازجو) سکوت کرد و من اضافه کردم: مشکل همين است؛ چرا بايد فاسدها آزاد باشند و بلکه وکيل و وزير شوند، اما اشخاصی که با وجود داشتن پست های حساس، هيچ پرونده و جرم و سوء پيشينه و سوء استفاده مالی و اخلاقی در سی سال گذشته نداشته اند، بايد در زندان باشند؟

آقای تاج زاده همچنين تاکيد کرده که به بازجو گفته است: متأسفانه همين مسئله استحاله جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

لازم به ذکر است آقای تاج زاده که خانواده اش بيش از بيست روز است از او بی خبرند و ملاقاتی با وی نداشته اند، در گذراندن ماه پنجم حبسش در قرنطينه زندان اوين به دليل شکايت از سردار مشفق و عوامل کودتای انتخاباتی است. او با توجه به انتقال آقای نوری زاد به بيمارستان به علت وخامت حال ناشی از اعتصاب غذای خشک، در حال حاضر در انفرادی است. همسر تاج زاده پيش از اين تاکيد کرده بود که همسرم گروگان آقای جنتی است که خود توسط تاج زاده مورد شکايت قرار گرفته، اما به دليل مصونيت آهنين و نيز عدم استقلال قوه قضائيه، به شکايت عليه او رسيدگی نمی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016