سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازجويان به نسرين ستوده گفته اند اجازه نمی دهيم قاضی کمتر از ۱۰ سال زندان به تو بدهد، کمپين بين المللی حقوق بشر

رضا خندان، همسر نسرين ستوده در خصوص آخرين وضعيت او در گفت وگويی که ساعتی پيش با وی انجام گرفت به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « همين يک ربع پيش زنگ زدند و صحبت کرديم. خبری که چهارشنبه هفته گذشته در خصوص رفتن خانم ستوده به بهداری منتشر شد درست بوده، امروز گفت که چهارشنبه حالش بد شده و او را به بهداری برده اند. روز پنج شنبه نيز مثل اينکه اوضاعيش خيلی خطرناک می شود و مجبور به شکستن اعتصابش می شود. راستش خيلی درست بيان نکرد که چه اتفاقی افتاده است چون بچه ها هم به حرف های ما گوش می کنند. به من گفت که اعتصابم را به دليل بد شدن حالم شکستم تا ببينم چه می شود چون من بچه هم دارم و تنها برای خودم نيستم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر در تماس اخيرش با همسر خود از وخامت حالش و انتقال او به بهداری زندان در روز چهارشنبه هفته گذشته و به دنبال آن شکسته شدن اعتصاب غذايش خبر داده است همچنين او گفته که بنا بر حرف های بازجويان ظاهرا حکم او توسط آنها در زندان و قبل از صدورش توسط قاضی دادگاه تعيين شده است.

رضا خندان در ادامه به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت : « خانم ستوده دفعه پيش به من گفت که در زندان بازجويان به او گفته اند ما اجازه نخواهيم داد قاضی کمتر از ده سال زندان به تو بدهد. در تماس امروز هم گفت که بازجويان گفته اند زندانت در تبعيد و در زندان رجايی شهر کرج است. يعنی زمان و محل زندان را بازجويان بدون حکم دادگاه تعيين کرده اند و شايد حتی قاضی نسرين هم خبر نداشته باشد. من نمی دانم قوه قضاييه چه تشکيلاتی است که حتی محل زندان و زمانش هم بايد در زندان توسط مامورانش تعيين شود. »

رضا خندان همچنين به اتهامات اخير جواد لاريجانی به نسرين ستوده و احتمال شکايت او اشاره کرد و گفت:« من در اولين فرصتی که برای ملاقات پيش بيايد موضوع را برای خانم ستوده مطرح می کنم چون ايشان که خبر ندارند و شکايت هم بايد از سوی او صورت بگيرد. اما تصور می کنم که حتما پس از شنيدن خبر ايشان از آقای لاريجانی شکايت خواهند کرد چون اتهامات زده شده بسيار سنگين و ناروا و کاملا بی مورد است. اتهاماتی که حتی در دادگاه های خانم ستوده هم مطرح نبوده است. آقای لاريجانی اتهاماتی را زده اند از قبيل اينکه خانم ستوده در طی سالها از پايتختی به پايتخت ديگر می رفتند و عليه اسلام صحبت می کردند در حاليکه ايشان در ۴۷ سال زندگيشان فقط سه بار مسافرت خارج از کشور داشته اند که سفر اولشان هم زمانی بوده که هنوز وکالت نامه نگرفته و کار نمی کردند يعنی در طول فعاليت حرفه ای فقط دو بار سفر کرده اند که تصور هم نمی کنم در اين سفرها ايشا ن مصاحبه ای کرده باشند. تماس با گروه های تروريستی هم که به ايشان نسبت داده شده اتهام خيلی سنگينی است و دنيا می داند که ايشان چه مواضعی داشتند ، اين اتهامی است که اصلا به ايشان نمی چسبد. من مطمئنم اولين کاری که ايشان پس از آزادی انجام می دهند ادامه شکايت از آقای لاريجانی است. ولی اينکه کی اين اتفاق بيفتد و کی شکايت نامه توسط وکلايش تنظيم شود احتياج است تا او را ببينم و در اين باره صحبت کنم. »

همچنين رضا خندان گفت : « من پيغام تمام دوستان ، شخصيت ها وفعالانی که به او داده بودند را به ايشان منتقل کردم و او هم خيلی خوشحال شد و تشکر کرد. همين طور درباره تحصن خانم های فعال حقوق بشر که برای او مقابل سازمان ملل انجام می می دهند را بهش گفتم که از شنيدن اين خبر بغض کرد و خوشحال شد. من هم خوشحالم که حالا از اعتصاب درآمده است. همين .»

نسرين ستوده در روز ۱۳ شهريور ماه ۸۹ پس از مراجعه به دادسرای مستقر در اوين بازداشت شد. او در اين مدت در بند انفردای بوده و بيش از ۷۰ روز را در اعتصاب غذای خشک و تر به سر برده است. نسرين ستوده چهارمين دور اعتصاب غذای خود را به دنبال وخامت حالش پنج شنبه هفته گذشته شکست. او همچنان در بند انفردای به سر می برد و منتظر حکم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016