سه شنبه 14 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوءاستفاده ايران از پرونده سکينه محمدی آشتيانی برای دور ساختن توجه افکار عمومی از شرايط وخيم زندانيان سياسی

در تاريخ ١٢ دی ماه، همزمان با تازه‌ترين فريب‌ خبرسازی جمهوری اسلامی در استفاده از سکينه محمدی آشتيانی زندانی محکوم به مرگ، عليه دو خبرنگار زندانی در ايران، صد شخصيت آلمانی با انتشار فراخوانی خواهان آزادی اين دو خبرنگار شدند.
در کنفرانس مطبوعاتی که از سوی مقامات قضايی برگزار شد، سکينه محمدی آشتيانی زن زندانی که محاکمه و محکوميت وی به مجازات سنگسار و اعدام در ايران و در جهان به شکل گسترده رسانه‌ای شده است، اعلام کرد که از دو خبرنگار آلمانی زندانی در ايران شکايت خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت دو روزنامه نگار آلمانی در روز دوشنبه ۱۹مهر١٣٨٩ از سوی مقامات قضايی ايران اعلام شد. آنها به هنگام مصاحبه با فرزند و وکيل سکينه محمدی آشتيانی، بازداشت شده بودند. خانواده اين خبرنگاران در تاريخ ٥ دی ماه برای اولين بار موفق شدند با آنها در تبريز ملاقات کنند.
گزارش گران بدون مرز اعلام می‌کند که از آغاز ماجرای "سکينه محمدی آشتيانی" جمهوری اسلامی ايران از اين پرونده برای فريب رسانه‌ها و دور ساختن توجه افکار عمومی از شرايط وخيم زندانيان سياسی سواستفاده می‌کند.
دو خبرنگار آلمانی در واقع گروگان‌های رژيم تهران هستند که می‌خواهد در مذاکرات با غرب از آنها بهره برداری کند.
بدون شک سکينه محمدی آشتيانی برای اين اعتراف اجباری تحت فشار قرار گرفته است. گزارشگران بدون مرز يادآور می‌شود که مقامات ايران زندانيان را برای اعترافات اجباری و شهادت دروغ عليه ديگران به شکل منظم تحت فشارهای جسمی و روحی قرار می‌دهند. يکی از اهداف اين اعترافات که با صحنه سازی مضحک و تاثربرانگيز فيلم برداری می‌شوند، پاسخ به انتقادات گسترده در خارج از کشور است.
گزارش‌گران بدون مرز در نامه‌ای به تاريخ ٢١ اکتبر ٢٠١٠ به وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده ( آلمان، چين، ايالات متحده امريکا،فرانسه، انگلستان و روسيه) "نگرانی عميق خود را از وضعيت آزادی بيان در ايران اعلام کرده بود و خواهان توجه آنها به دستگيری و صدور احکام سنگين زندان برای وب‌نگاران و روزنامه‌نگاران و شرايط نابسامان بازداشت زندانيان شده بود.
گزارش‌گران بدون مرز در اين نامه متذکر شده بود که «ما می‌خواهيم موضوعاتی چون احترام به آزادی‌های بنيادين و حقوق بشر نيز به شکل موازی در کنار مسائل علمی و اقتصادی در اين مذاکرات طرح شوند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016