سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلينتون: تحريم ها برنامه اتمی ايران را کند کرده است، راديو فردا

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا گفت که تحريم هايی که عليه ايران و برای توقف برنامه هسته ای جمهوری اسلامی وضع شده، جواب داده و روند اين برنامه را کند کرده است.

خانم کلينتون روز دوشنبه در ابوظبی گفت: «تازه ترين آمارها حاکی است که تحريم ها جواب داده است. اين تحريم ها شرايط را برای ايران در راستای تعقيب جاه طلبی های اتمی اش سخت تر کرده است.»

وزير خارجه آمريکا افزود: «ايران با مشکلات تکنولوژيکی روبرو شده که کندشدن برنامه زمانی اش را در پی داشته است و در نتيجه ما شاهد مشکلات بيشتری درون ايران هستيم. اما پرسش واقعی اين است که ما چطور می توانيم به ايران حالی کنيم که دستيابی به بمب اتمی نه تنها باعث امنيت و قدرت بيشتر نمی شود، که نتيجه ای عکس در پی خواهد داشت. ما هنوز وقت داريم ولی وقت زيادی نداريم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمريکا و کشورهای غربی برنامه اتمی جمهوری اسلامی را تلاش برای دستيابی به بمب اتمی می دانند. ايران می گويد برنامه هسته ای را برای توليد برق دنبال می کند.

شورای امنيت سازمان چهار قطعنامه تحريمی عليه ايران صادر کرده و از تهران خواسته با تعليق فعاليت های غنی سازی اورانيوم، صحت صلح آميز بودن فعاليت های اتمی خود را به آژانس بين المللی انرژی اتمی ثابت کند.

يک مقام ارشد اطلاعاتی اسراييل هم در آخرين روزهای رياست بر تشکيلات جاسوسی و اطلاعاتی اسراييل، موساد گفت که ايران به دليل مشکلات فنی در برنامه هسته‌ای و عواقب تحريم‌ها، ايران دست کم تا سال ۲۰۱۵ به بمب هسته‌ای نخواهد رسيد.

مئير داگان هفته پيش و در حالی که پست خود را تحويل می داد، گفت که با حمله نظامی به ايران مخالف است مگر هنگامی که «کارد به استخوان رسيده باشد.»

ايران چندی پيش و پس از يک وقفه بيش از يک ساله، به ميز مذاکره با کشورهای موسوم به پنج به علاوه يک بازگشت که دور اول مذاکرات در ژنو برگزار شد و قرار است دور دوم گفت وگوها، در ماه جاری ميلادی در استانبول برگزار شود.

به گزارش رويترز، خانم کلينتون که برای حمايت بيشتر کشورهای عربی برای تقويب تحريم ها عليه ايران به منطقه سفر کرده است، ايران را به «گسترش جنگ افروزی» متهم کرده و گفت: «ايران کاری کرده که در منطقه طبل جنگ به پا خاسته است.»

وزير خارجه آمريکا با اشاره به اوضاع در خاورميانه، لبنان و سرزمين های فلسطينی گفت: «من از اين سر و صداها باخبرم و فکر می کنم متاسفانه اين جنگ افروزی ها با اهداف بدبينانه طراحی شده است.»

کشورهای عربی هم طبق اسنادی که ويکی ليکس برملا کرد، در گفت وگوهای خود را مقامات آمريکايی بر نگرانی و هراس خود از برنامه اتمی ايران تاکيد کرده بودند.

خانم کلينتون افزود: «شک نيست که ايران به هيچ وجه خواهان گفت وگو برای رسيدن به صلح ميان فلسطينی ها با اسرائيل نيست. ايران سعی می کند بزرگترين نگرانی که همان برنامه اتمی ايران است را منحرف کند.»

وزير خارجه آمريکا گفت: «ما نمی توانيم اجازه دهيم که تمرکز ما منحرف شود و همچنين نمی توانيم اجازه دهيم هيچ فشار خارجی باعث بروز تنش و درگيری در منطقه شود چرا که نتايج آن برای همه فاجعه بار خواهد بود.»

به گزارش رويترز، کشورهای عربی می گويند دستاوردهای اندک در مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطينی ها باعث می شود تشکيلات فلسطينی به دست ايرانی ها بيافتد.

خانم کلينتون در سفر پنج روزه خود به منطقه پس از ديدار از امارات متحده عربی، راهی عمان و قطر خواهد شد تا ضمن تاکيد بر همکاری ها برای تقويت تحريم ها عليه ايران، حمايت اعراب از مذاکرات صلح خاورميانه را جلب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016