سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: عوامل موساد با همکاری ريگی، منافقين، افراد وابسته به کوموله، پژاک و دموکرات در ترورها دست دارند، ايسنا

افراد مورد استفاده در موساد مزدورهای لمپن بی‌ريشه هستند
بيش از ۱۰ نفر را دستگير کرديم؛ فعلا لازم نمی‌دانيم آن‌ها را معرفی کنيم

وزير اطلاعات از شناسايی و دستگيری عوامل شبکه اطلاعاتی موساد که در ترور شهيد علی‌محمدی دست داشتند و توسط غرب و آمريکا حمايت می‌شدند خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با اعلام اين خبر اين پيروزی را به ملت ايران تبريک و شهادت دانشمندان کشورمان علی‌محمدی و شهرياری را که در اقداماتی تروريستی به شهادت رسيده‌اند را بار ديگر به خانواده‌ آن‌ها تسليت گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با يادآوری اين‌که بعد از فتنه ۸۸ يک حفره اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ايجاد شد، خاطرنشان کرد: دشمن اميد داشت که می‌تواند از اين حفره اطلاعاتی استفاده کند و با اين اميد و خيال خام خود که دستگاه‌های اطلاعاتی يک کشور درگير بحث فتنه بودند به اقداماتی دست زد.

وی با اشاره به ترور استاد علی‌محمدی اين نکته را که دستگاه اطلاعاتی کشور بعد از اين ترور اقدامات قابل توجهی را انجام داد، استفاده از تکنولوژی بومی اطلاعاتی کشور عليه تکنولوژی پيشرفته موساد را يکی از اين موارد برشمرد و از بکارگيری نيروهای انسانی به عنوان ديگر اقدام وزارت اطلاعات جهت غلبه بر تکنولوژی پيشرفته موساد که حمايت غرب و آمريکا را به همراه داشت نام برد.

وی افزود: ما در اين مسير به واسطه حرکت‌هايی که انجام داديم به موفقيت‌های خوبی نيز رسيديم و توانستيم افرادی را که برای نيت پليد خود از آن‌ها استفاده می‌کنند را شناسايی کنيم.

وزير اطلاعات ادامه داد: توانستيم با افراد و عوامل خود تا داخل تشکيلات اطلاعاتی رژيم صهيونيستی نفوذ کنيم و با استفاده از اين نفوذ و عوامل انسانی و کمکی که مردم به ما کرده‌اند به موفقيت‌هايی دست يافتيم.

وی از اطلاعات مردمی و همراهی مردم به عنوان يکی از ابزارهای قابل توجه جهت موفقيت وزارت اطلاعات در اين بخش نام برد.

مصلحی در ادامه با اشاره به اقدامات موساد در طراحی‌ شبکه‌های مختلف و آموزش دادن آن‌ها در سرزمين‌های اشغالی اعلام کرد: وزارت اطلاعات توانست اين شبکه‌ها را شناسايی و آن‌ها را در هم بکوبد.

وی در ادامه به پخش مصاحبه يکی از دستگيرشدگان اين شبکه جاسوسی که شب گذشته از رسانه ملی پخش شد، اشاره و اعلام کرد که وزارت اطلاعات در حال انجام کار اطلاعاتی ديگر عناصر است و بر اين اساس در حال حاضر لازم نمی‌دانيم از طريق رسانه‌ها آن‌ها را معرفی کنيم.

وی در ادامه از رژيم صهيونيستی به عنوان رژيمی که براساس ترور، وحشت و غصب شکل گرفته نام برد و با يادآوری اين‌که آن‌ها تصور می‌کنند از اين طريق به اهداف پليد خود برسند، افزود: ما در اقدام اخير خود توانستيم شبکه‌ای که کار ترور علی‌محمدی را دنبال می‌کرد به همراه ديگر شبکه‌های اطلاعاتی موساد مورد هجمه قرار داده و شناسايی کنيم.

وی افزود: بخشی از آن‌ها دستگير و بخشی ديگر نيز به دنبال بهره‌برداری از آنها هستيم.

وی در ادامه از شناسايی مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف جمهوری اسلامی که سرويس‌های اطلاعاتی رژيم صهيونيستی آن‌ها را می‌خواست مورد بهره‌برداری قرار دهد، به عنوان يکی از اقدامات وزارت اطلاعات نام برد و گفت: ما توانستيم با اين اقدام ضربه‌ سنگينی را به اين مجموعه (سيستم اطلاعاتی موساد) وارد کنيم.

وی همچنين از مقابله اطلاعاتی جمهوری اسلامی با سرويس اطلاعاتی رژيم صهيونيستی که اين اقدامات (حرکت‌های تروريستی) را در جمهوری اسلامی انجام داده خبر داد.

وزير اطلاعات همچنين خاطرنشان کرد: برای ما ثابت شده رژيم صهيونيستی با پيشرفت‌های علمی کشورهای اسلامی و منطقه مخالف است و کليه دانشمندان در معرض ترور هستند، ما براساس احساس وظيفه‌ای که داريم اطلاع‌رسانی به کشورهای منطقه را خواهيم داشت.

مصلحی در ادامه افرادی که سرويس اطلاعاتی موساد جهت پياده کردن مقاصد تروريستی خود در داخل ايران از آن‌ها استفاده می‌کند را مزدورهای لمپن بی‌ريشه معرفی کرد و ريگی، منافقين، افراد وابسته به گروهک کوموله، پژاک و دموکرات که از نظام جمهوری اسلامی ضربه‌های سنگين خورده و با شکست مواجه شده‌اند را از مصاديق اين افراد معرفی کرد.

وی با اشاره به اين‌که براساس اطلاعات ما اين افراد جلساتی را در کشورهای غربی و نشست‌هايی را با مسوولين رژيم صهيونيستی و ناتو داشته‌اند، گفت: آن‌ها به دنبال اين هستند که از اين مزدوران شکست خورده در جهت اهداف خود عليه جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی در ادامه به نشست‌های ريگی با مسوولان موساد و ناتو اشاره کرد و يادآور شد: آن‌ها در اين جلسات از ريگی خواسته بودند که اقدامات تروريستی خود را به شهرهای بزرگ ايران توسعه دهد و آن را محدود به مناطق شرقی کشور نکند.

وی ادامه داد: آن‌ها همچنين در جلساتی با منافقين و اعضای گروهک تروريستی منافقين از آن‌ها خواسته بودند اقدامات خود را در سايت‌های هسته‌يی ايران متمرکز کنند.

وی بار ديگر به مساله نفوذ ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی در سيستم اطلاعاتی موساد اشاره و از آن به عنوان موفقيتی بزرگ ياد و در عين حال خاطرنشان کرد: البته آن‌ها در شبکه‌ای که ماموران اطلاعاتی موفق به شناسايی و دستگيری عوامل آن شدند افراد را به صورت سلولی به کار می‌گرفتند و به نحوی که هيچ کدام از اعضايی که به نحوی در مساله ترور استاد علی‌محمدی دست داشتند از اقدامات ديگری خبر نداشتند. مثلا کسی که موتور حامل بمب را در جلوی منزل اين استاد قرار داد از اقدام فرد ديگری که ريموت بمب را بزند خبر نداشت اين مجموعه، شبکه‌ای فردی نيست و هادی آن از بيرون از کشور آن را هدايت می‌کرد.

وی در ادامه با خاطرنشان کردن اين مساله که مجموعه دستگير شده متشکل از چند شبکه است، افزود: ما بيش از ۱۰ نفر را دستگير کرديم که با برنامه‌ريزی اما با سرنخ‌هايی که پيدا کرديم کار همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با بيان اين مساله که هدف رژيم صهيونيستی تنها ضربه زدن به مساله هسته‌يی کشور نيست، افزود: آن‌ها به دنبال اين هستند که هر نوع موفقيت نه تنها جمهوری اسلامی بلکه همه کشورهای اسلامی و منطقه را هدف قرار دهند و فقط دانشمندان هسته‌يی نيستند که در معرض خطر قرار دارند بلکه اسناد و مدارک ما نشان می‌دهد هر نوع پيشرفت و موفقيت علمی مورد هدف آن‌ها است تا با خيال خام خود به آن‌ها ضربه وارد کنند.

وزير اطلاعات در ادامه با هشدار به کشورهای منطقه و همسايه که با رژيم صهيونيستی تعامل دارند، گفت: اين کشورها بايد توجه داشته باشند که هر نوع امکاناتی که آن‌ها در اختيار اين رژيم قرار می‌دهند می‌تواند تهديدی برای ايران و منطقه باشد.

مصلحی در پايان اظهاراتش بار ديگر از حمايت‌های مردمی که به گفته وی در شناسايی اين مجموعه اطلاعاتی وابسته به موساد موثر بوده تشکر کرد و از خبرنگاران حاضر در نشست دعوت کرد تا در نمايشگاهی که از تجهيزاتی که رژيم صهيونيستی برای بمب‌گذاری در اختيار اين شبکه قرار داده بود بازديد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016