چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده شيرين عبادی به کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره حکم سنگين نسرين ستوده

خانم پيلای کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد،
پيرو مکاتبات قبلی به اطلاع می رساند همکار ارجمند من، خانم نسرين ستوده وکيل سر شناس ايرانی که سال ها از قربانيان نقض حقوق بشر به رايگان دفاع کرده است، در تاريخ ۱۳ شهريور ماه سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر دستگير شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مامور وزارت اطلاعات که مسئول بازجوئی از وی بود ، در روزها ی اوليه بازداشت، پيشنهاد می کند که خانم ستوده در يک مصاحبه تلوزيونی به جرائم مورد ادعای دادستان اعتراف کرده و درخواست عفو کند، چون خانم ستوده حا ضر به چنين کاری نمی شود ا و را در تمامی مدت در سلول انفرادی ومحروم از کليه حقوق قانونی يک زندانی نگه می دارند .
خانم ستوده دارای دو فرزند سه و يازده ساله است که بر خلاف قانون حتی يک بار نيز نتوانسته با فرزندانش ملاقات حضوری داشته باشد و به همين علت و در اعتراض به وضعيت غير قانونی خود تا کنون سه بار اعتصاب غذا کرده است که هر سه بار نيز تا حد مرگ پيش رفته و در بيمارستان بستری شده است و بعد از چند روز مجددا اعتصاب غذای خود را شروع کرده - اعتصاب غذای خانم ستوده خشم مامورين قضايی و امنيتی را بر انگيخت و آنها به جای تمکين به قانون ، پرونده ديگری برای او تشکيل می دهند و اين بار اتهام وی عدم رعايت حجاب رسمی در فيلم سخنرانی است که سه سال قبل در ايتاليا نشان داده اند .
در نهايت روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۸۹ رسما اعلام می شود که به علت اقدام عليه امنيت ملی ، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر جمعا به ۱۱ سال حبس و ۲۰ سال محروميت از شغل وکالت و خروج از کشور محکوم شده است .

سرکار خانم پيلای،
در روزهائی که نمايندگان شما با آقای محمد جواد لاريجانی و ساير مقامات دولتی ايران درباره وضعيت حقوق بشر مذاکره می کردند ، يکی از سرشناس ترين مدافعين حقوق بشر در سلول انفرادی و محروم از کليه حقوق قانونی خود بود . نتيجه مذاکرات با دولت ايران نيز نه تنها منجر به صدور چنين حکم غير عادلانه ای شد، بلکه مامورين حکومتی که از استقامت خانم ستوده خشمگين شدند، همسر ايشان – آقای رضا خندان – و وکيل وی - خانم نسيم غنوی – را به عنوان متهم به دادسرای انقلاب احضا ر کر دند و به خيال خود می خواهند سرنوشت خانم ستوده درس عبرتی شود برای کسانی که در مقابل اعمال خلاف قانون بازجويان امنيتی مقاومت می کنند .

کميسر عالی حقوق بشر،
آزادی خانم نسرين ستوده فقط در صورت برگزاری يک دادرسی عادلانه امکان پذير است و دستيابی به اين حق مسلم جز با حمايت های بين المللی امکان پذير نيست . بنا بر اين خواهشمندم همانگونه که قبلا نيز قول داده بوديد برای امکان برخورداری همکار ايرانی خود از يک دادرسی عادلانه، هر اقدامی را که لازم است به عمل آوريد و اين نامه نيز در پرونده دولت ايران ضبط شود .

با تقديم احترام
شيرين عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جايزه نوبل صلح ۲۰۰۳


رونوشت:
دفتر آقای بان کی مون دبير کل سازمان ملل متحد، جهت اطلاع
گزارشگر محترم ويژه حمايت از مدافعان حقوق بشر، جهت اقدام مقتضی
گزارشگر محترم ويژه استقلال قضات و وکلا
کانون بين الملی وکلا، جهت اقدام مقتضی وتماس با مقامات قضايی ايران و کانون وکلای استان مرکز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016