جمعه 3 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران به کمیسار عالی حقوق بشر در پشتیبانی از اکسیون اعتراضی هفت کوشنده در ژنو

تاریخ: ۲۳ دسامبر ۲۰۱۰
سرکار علیه خانم نواتم پیلای،
کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل،

اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران، پشتیبانی خود را از آکسیون اعتراضی این هفتهٔ هفت کوشنده در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو، که خانم عبادی برنده جایره نوبل هم یکی از آنان بودند و خواهان آ زادی نسرین ستوده وکیل حقوق بشر در ایران شدند، اعلام می‌دارد.
خانم ستوده از پنجم ماه دسامبر در اعتصاب غذای خشک بود که در شانزدهم دسامبر بدلیل وضعیت خطرناک سلامتی و جانی، به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود. این سومین بار در صد روزهٔ گذشته است که، خانم ستوده برای اعتراض به شرایط غیر انسانی تحمیل شده به ایشان از سوی نظام جمهوری اسلامی، اقدام به اعتصاب غذا می‌کند. ایشان اعتصاب غذای خود را در ۲۱ دسامبر شکست. آقای رضا خندان همسر و دو فرزند ایشان، بشدت نگران سلامتی و جان خانم ستوده هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما از پاسخ شما به خانم شیرین عبادی و ابراز تعهدتان برای پی گیری وضعیت خانم ستوده استقبال می‌کنیم. اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران، با همراهی نهادی‌های دیگر، در بیست شهر از کشورهای جهان، در ۱۲-۴ دسامبر با اجرای برنامه‌های اعتراضی به شرایط نقض گستردهٔ حقوق بشر در ایران، خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران شدند.
شرایط زندانیان سیاسی در ایران، همچنان دغدغه و موجب نگرانی ایرانیان مقیم داخل و خارج ایران است. ما تاکید می‌ورزیم که، سرکوب شتاب یابندهٔ دگراندیشان در ایران توجه فوری و ویژه طلب می‌کند.
ما توجه شما را به پنج زندانی سیاسی دیگر که بمانند خانم ستوده در اعتصاب غذا هستند جلب می‌کنیم. رضا شهابی یک کارگر کوشندهٔ جنبش کارگری، هم اکنون اعتصاب غذای خشک خود را شکسته ولی همچنان از ۴ دسامبر در اعتصاب غذاست! جمال رسول‌پور، کوشندهٔ کرد، از ۶ دسامبر در اعتصاب غذا بسرمیبرد. آرش صادقی، دانشجوی زندانی که مادرش هنگام حملهٔ ماموران امنیتی به خانهٔ او دچار حملهٔ قلبی شد و فوت کرد، هم اکنون از ۱۰ دسامبر در اعتصاب غذاست! محمد نوری‌زاده، کوشنده و فیلم ساز از ۱۱ دسامبر در اعتصاب غذای خشک است و گفته تا مرگ آن را ادامه خواهد داد! غلامحسین آرشی، از ۳ دسامبر در اعتصاب غذاست! ما جمهوری اسلامی را مسول سلامتی و جان همگی زندانیان سیاسی، بویژه زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا می‌دانیم.
خانم ستوده و پنج زندانی سیاسی دیگر که در حال حاضردر اعتصاب غدا هستند نمونه و بیانگر و ضعیت سخت چند هزار زندانی سیاسی در ایران است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد!
ما از مصو به ماه نوامبر کمیسیون در مورد حقوق بشر در ایران، وهمچنین، ازمصوبه ۲۲ دسامبر شورای عمومی سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در ایران، استقبال می‌کنیم. در هر صورت این مصوبات باید نتایچ انسانی داشته باشد. بدین منظور ما خواهان خواسته‌های زیرین هستیم:
۱- خواهان آ زادی تمامی زندانیان سیاسی و رفع اتهامات بی‌پایه و اساس علیه آن‌ها و توجه به نیاز فوری آن‌ها و وضعیت سلامت و بهداشت آن‌ها داریم.
۲- ما از خانم پیلای می‌خواهیم که یک گروه مستقل برای تحقیق شرایط این زندانیان سیاسی به ایران اعزام دارند. این گروه بررسی باید بتواند آزادانه با کلیه زندانیان سیاسی که از جون ۲۰۰۹ دستگیر شده‌اند و خانواده‌های آن‌ها و اقلیت‌های قومی و مذهبی ملاقات و گفتگو کنند و به سازمان ملل گرارش کنند
۳-همچنین، ما خواهان آن هستیم که کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل یک نماینده و یژه دائم برای نظارت بر و ضعیت حقوق بشردر ایران انتصاب نماید.

با احترام
اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران
www.iranma.org
Tel: ۱-۷۷۰-۶۹۸-۰۸۵۱
Email: uasdi.action@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016