دوشنبه 27 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ هوشنگ اميراحمدی به مجيد محمدی: مقاله شما هدفی جز ترور شخصيت ندارد

آقای مجيد محمدی،

در مقاله خود تحت عنوان: "سوفيست‌های ايرانی و دفاع از اقتدارگرايی نظامی‌گرا" که در گويا نيوز ۲۷ دی ۱۳۸۹ چاپ شده است، جمله زير را درباره من نوشته ايد که واقعيت ندارد و کذب محض است.

"هوشنگ امير احمدی نيز از زاويه‌ای ديگر به بسط اين نسبی گرايی اخلاقی می پردازد. او با مقايسه‌ی احمدی نژاد با مصدق (يک کودتاچی با يک قربانی کودتا) و تاکيد بر روش مقابله جويانه‌‌ی آنها با قدرت‌های خارجی تلاش می کند برای حاکمان امروز ايران مشروعيت ملی دست و پا کند: "مصدق آقای احمدی نژاد است." (برنامه‌ی پارازيت ۲۷، صدای امريکا، ۷ آبان ۱۳۸۹)"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اولا من در مصاحبه پارازيت جمله "مصدق احمدی نژاد است" را به زبان نياورده ام، و شما صراحتاً دروغ گفته ايد! فيلم آن مصاحبه موجود است.

ثانياً، من در جواب مغرضينی چون شما که ميخواستند و ميخواهند از آن "مقايسه تمثيلی" عليه من سوء استفاده کنند، مقاله مفصلی تحت عنوان "به بهانه "مقايسه" مصدق با احمدی نژاد و فرهنگ سياسی ناسالم ايران" نوشتم و درهمين گويا نيوز در تاريخ ۲۸ آذر ۱۳۸۹ و متعاقب آن مصاحبه چاپ کردم که شما عمدا آن را ناديده گرفته ايد.

ثالثا، درحاليکه افرادی چون شما به من تهمت ميزنند که اميراحمدی ميخواهد "برای حاکمان امروز ايران مشروعيت ملی دست و پا کند"، همان حاکميت بعد از انتشار آن مقاله در سايت شخصی من، آنرا فيلتر کرده است!

متاسفانه برای کسانی نظير شما با همان بار فرهنگی ناسالم که توضيح مفصل آن در مقاله ام آمده است، اين نوع نقد و نظرها آب درهاون کوبيدن است. من اصراری ندارم که فرهنگ سياسی ناسالم خود را عوض کنيد، اما در همين حال هم دوست ندارم که نظرات من و يا ديگران تحريف شوند. من از نقد نظراتم استقبال ميکنم ولی دروغ پراکنی و تهمت زدن را نه برای جنبش دمکراتيک ايران مفيد ميدانم و نه برای رشد يک فرهنگ سياسی سالم روشنفکری ايرانی. مقاله "سوفيست های ايرانی..." شما هدفی جز ترور شخصيت ندارد و فقط به گسترش آن فرهنگ مبتذل کمک ميکند.

من اين يادداشت را به گويا نيوزهم کپی کرده ام که عيناً چاپ کند. از شما هم انتظار ميرود که گفته کذب خود در باره من و آن مصاحبه را طی يادداشتی به گويا نيوز پس بگيريد و نشان بدهيد که حاضريد منصف باشيد.

هوشنگ اميراحمدی
۱۶ ژانويه ۲۰۱۱
پرينستن، نيوجرسی


در همين زمينه:
[سوفيست‌های ايرانی و دفاع از اقتدارگرايی نظامی‌گرا، مجيد محمدی]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016