دوشنبه 27 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس ‌کميته حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به رييس‌جمهور برزيل: حکم سنگسار آشتيانی نهائی نشده، حکم اعدام تعليق شده است، ايلنا

اين همه جار و جنجال به ظاهر حقوق بشری رسانه‌های غربی در مورد ايران و دروغ پراکنی آنها نوعی جنگ روانی و تبليغاتی با اهداف سياسی خاص عليه نظام جمهوری اسلامی ايران است.


رييس‌کميته حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به رييس‌جمهور برزيل توضيحاتی را نسبت به برخی از مسايلی که از جانب وی در مورد ايران مطرح شده توضيحاتی ارائه کرد.
به گزارش ايلنا‏، زهره الهيان در اين نامه توضيحاتی را در مورد پرونده سکينه محمدی مطرح کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تاکيد می‌کند‌:‌در مورد موضوع پرونده "سکينه محمدی" (آشتيانی) روند محاکمه قضايی نامبرده و بر اساس شواهد و مستندات موجود که طی مدت زمان مديدی در جريان بوده اثبات کننده نه تنها خيانت به خانواده، بلکه مبادرت به قتل همسر با همدستی معشوقه خود می‌باشد. در حقيقت نامبرده با ايجاد روابط نامشروع، در قتل فجيع پدر فرزندان خود مشارکت مستقيم داشته و در جريان محاکمه نيز صراحتا بدان اعتراف نموده است.
الهيان ادامه می‌دهد: گرچه در روند محاکمه قضايی حکم سنگسار نهايی نشده و حکم اعدام اين زن به دليل گذشت و عفو اولياء دم، به حالت تعليق درآمده است و تنها به ده سال حبس از بابت جنبه عمومی جرم اکتفا گرديده است، لکن خود قضاوت می‌نماييد که با توجه به سطور فوق اين همه جار و جنجال به ظاهر حقوق بشری رسانه‌های غربی در مورد ايران و دروغ پراکنی آنها نوعی جنگ روانی و تبليغاتی با اهداف سياسی خاص عليه نظام جمهوری اسلامی ايران است.
نماينده تهران در مجلس تصريح کرد: اتخاذ سياست‌های دوگانه در قبال موضوعات واحد کماکان جامعه جهانی را می‌آزارد. نمونه اخير آن ايجاد فضای کذب تبليغاتی عليه جمهوری اسلامی ايران در مورد پرونده خانم آشتيانی با اتهامات محرز انسانی و حقوق بشری از يکسو و سکوت بنگاه‌های خبرپراکنی در قبال اعدام خانم ترزا لوييس آمريکايی در ايالات متحده است که به دليل اتهام مشابه انجام پذيرفت. اين امر در حالی است که وجود بيماری و عقب‌ماندگی ذهنی خانم لوييس اثبات شده و از ديد حقوقی به دليل بيماری فوق موضوع اعدام می‌بايستی متوقف می‌گرديد.
رئيس کميسيون حقوق بشر مجلس ادامه داد : دولت برزيل به دفعات بر موضع اصولی و منطقی خود در موضوع حقوق بشر و اين‌که از اين موضوع توسط برخی قدرت‌ها استفاده ابزاری شده و برخورد دوگانه‌ای وجود دارد، اعتراض نموده و بر آن تاکيد داشته است.
الهيان گفت : موضوع اطلاع‌رسانی و تعدد منابع خبر در حال حاضر سيطره وسيعی را از برخی کشورهای غربی در اختيار گرفته و در تصميم‌گيری‌ها و تصميم‌سازی‌های دولت‌ها نقش مهمی را بر عهده دارند. در اين ميان موضوع دريافت و تبادل اطلاعات از کانال‌های صحيح خود می‌تواند از هرگونه پيشداوری غلط، ناعادلانه و غيرمنصفانه جلوگيری نمايد. لذا به عنوان رييس کميسيون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری دو جانبه در زمينه‌های مختلف حقوق بشری اعم از تبادل تجربيات در خصوص چگونگی ارتقاء ارزش‌های انسانی و حقوق بشری هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016