سه شنبه 28 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد احمدی‌نژاد از بلوکه شدن ۲۰ درصد درآمد نفتی در صندوق ذخيره ارزی؛ تاکنون سابقه نداشته دولتی با اين وضعيت کشور را اداره کند، ايلنا

- ما در برنامه هسته‌ای جلو می‌رويم آنها قطعنامه می‌دهند؛ خب بدهند. می‌گويند ايران می‌خواهد بمب بسازد خب بگويند؛ اين‌ها اثری ندارد
- عده‌ای خدمتگذار برای پيشرفت کشور تلاش می‌کنند ولی عده‌ای نشسته‌اند‌ و ايراد می‌گيرند


ايلنا : محمود احمدی‌نژاد گفت : بعد از انسان که مهمترين موضوع آفرينش است خبر مهمترين موضوع انسان است.
به گزارش خبرنگار ايلنا رييس جمهوری صبح امروز درديدار با مديران و روسای دفاتر نمايندگی‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران که در نهاد رياست‌جمهوری برگزار شد اظهار کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مهمترين دستگاه اطلاع رسانی کشور است و عليرغم همه تغييرات هنوز هم نقش محوری و اصيل دارد و اين سازمان سرشار از نيروهای مومن، عميق، علاقمند، تحليل گر و پرتلاش است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه بعد از انسان که مهمترين موضوع آفرينش است خبر مهمترين موضوع انسان است تصريح کرد: همه رفتارها و انديشه‌ها براساس اخبار شکل می‌گيرد و انسان براساس دريافت از محيط رفتارش را تنظيم می‌کند و کار خبرگزاری کمک به انسان‌ها برای دريافت واقعی‌تر و بهتر ازمحيط است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه خبری که تهيه می‌شود متاثر از دو عنصر بستر ذهنی و افق نگاه ما است ، خاطرنشان کرد: مبانی فکری ما اعتقاد، عدالت، حق، پيروزی نهايی حق وکرامت انسانی است و معتقديم کاروان بشر به سمت نقطه موعد در حال حرکت است وآرمان ما رسيدن به نقطه موعد است.
وی با اشاره به فعاليت خبرگزاری‌های استعماری در سطح جهان گفت: در اين خبرگزاری‌ها خبر نظام سرمايه داری ليبرال از منظر حقانيت آن تنظيم می‌شود و افق نگاه آنها حاکميت اين نظام در جهان است.
وی ادامه داد: براين اساس هرچه در اين جهت باشد همه زيبا و پررنگ است و اگر کوچک‌ترين نقطه ضعفی در رفتار شما که از نگاه آرمانی برخواسته است ديده شود در نگاه آنها برجسته می‌شود اما بزرگ‌ترين غلط کاری‌های طرفداران انديشه آنها ناچيز است.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه امروز جهان عرصه تقابل دو نگاه و آرمان است تصريح کرد: رودخانه زلال و عظيم حرکت ملت ايران در حال حرکت است و حالا اگر کسی با بيل زباله‌ای در آن بريزد که بخواهد مسير را منحرف کند يا آب اين رودخانه را آلوده کند اثری ندارد و حرکت جامعه ما و جامعه بشری همچون اين رودخانه زلال به سمت مطلوب پيش می‌رود.
وی خطاب به خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: هنر شما پردازش اتفاقات مهمی است که حول و حوش اين تحول تاريخ ساز اتفاق می‌افتد و امروز جبهه مقابل اين حرکت ، در موضع انفعال است و هر کس که در اين موضع قرار گيرد حرکتش دوامی ندارد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: برای مثال در کشور ما عده‌ای خدمتگذار برای پيشرفت کشور تلاش می‌کنند ولی عده‌ای نشسته‌اند و ايراد می‌گيرند و منتظر هستند که شما حرفی بزنيد و ايرادی بگيرند.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: در خبرگزاری بايد متانت، استحکام و بهترين تحليل‌ها ارائه شود تا آن افق آرمانی بيرون بيايدلذا شما نبايد به حاشيه‌سازی‌ها توجه کنيد.
وی در بخشی ديگر از سخنانش با اشاره به قطعنامه‌ها عليه فعاليت‌های هسته‌ای ايران نيز گفت: ما در برنامه هسته‌ای جلو می‌رويم آنها قطعنامه می‌دهند؛ خب بدهند. می‌گويند ايران می‌خواهد بمب بسازد خب بگويند ؛ اين‌ها اثری ندارد و آنچه که امروز در دنيا پيش می‌رود انديشه فرهنگی ايران است و اين افق روشن است و هر چقدر که حاشيه‌سازی کند مطلقا در اراده ما تاثيری ندارد.
رئيس‌جمهور در پايان تصريح کرد: در خبرگزاری جمهوری اسلامی حتی يک خبر ناقص يا غير واقعی نبايد بيرون بيايد و شما بايد الگوی اطلاع رسانی سالم و آرمانی را در معرض ديد ديگران بگذاريد.
احمدی نژاد با انتقاد از بلوکه شدن ۲۰ درصد درآمد نفت کشور درصندوق ذخيره ارزی گفت: از روزی که نفت در کشور استخراج می‌شود غير از دوره کوتاه ملی شدن صنعت نفت سابقه نداشته که يک دولت ۲۰ درصد درآمد نفتی‌اش بلوکه شود و بتواند کشور را اداره کند، هدفمند کردن يارانه ها را اجرا کند و تحريم‌ها را به خودشان باز گرداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016