سه شنبه 28 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی مديرکل زندان‌ از تراکم جمعيت کيفری زندان‌های اصفهان، ايسنا

مديرکل زندان های اصفهان با اظهار نگرانی از تراکم جمعيت کيفری در زندان‌های اين استان، اظهارکرد: با اين تراکم، فضا برای اقدامات فرهنگی و اصلاحی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا، رمضان اميری در اين‌باره افزود: جرم بيش از ۷۰ درصد از کسانی که به زندان‌های استان اصفهان وارد می‌شوند، مربوط به جرايم مواد مخدر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه در حال حاضر ۹۷.۵ درصد از زندانيان استان مرد هستند، خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد از زندانيان بومی هستند و ۲.۴ درصد از زندانيان از اتباع خارجی به شمار می‌روند.

مديرکل زندان‌های استان اصفهان اظهار کرد: مجموعه فضا، امکانات و اعتباراتی که برای نگهداری تراکم فعلی در اختيار زندان‌ها قرار می‌گيرد، جوابگوی مشکلات موجود نيست.

وی با اشاره به تراکم بالای زندانيان در زندان مرکزی گفت: با توجه به اينکه اين زندان فرسوده و ساختمان آن مستهلک است، نيازمند برنامه‌ريزی جهت رفع مشکلات و تخصيص اعتباراتی ويژه در اين زمينه است.

اميری افزود: اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی استان اصفهان نيز به دليل عدم اعتبارات لازم نيمه تمام و فاقد امکانات اوليه مناسب برای نگهداری زندانيان است.

مديرکل زندان های اصفهان تعامل مستمر دستگاه‌ها با زندان‌ها را خواستار و افزود: اجرای اقدامات موثر در زمينه اصلاح و تربيت مددجويان برای بازگشت سعادتمندانه آنان و در اختيار قرار دادن بودجه، ايجاد فضای فرهنگی مناسب و ورزش درمانی مددجويان از ديگر اقداماتی است که بايد در اين زمينه صورت پذيرد.‏ اصلاح قوانين جزايی و کيفری، اشتغالزايی برای جوانان، آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان در خصوص انواع مواد مخدر و گسترده‌تر شدن چتر حمايتی نهادهای اجتماعی از جمله موارد مطرح شده دراين گفت‌وگو بود.‏

وی با اشاره به انتظارات جامعه از سازمان زندان‌ها افزود: در همه سطوح جامعه اين انتظار وجود دارد که زندانيان تحت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تربيتی و اصلاحی موثر قرار گيرند ، وليکن با کمبود شديد اعتبارات، نيرو و امکانات مواجه هستيم.‏‎


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016