چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه حمايت آميز حدود هزار تن از دانشجويان پلی تکنيک از مجيد توکلی، جرس

جرس: در پی آزار و تهديد و فشارهای وارده از سوی نهادهای امنيتی به خانواده مجيد توکلی، که منجر به درخواستِ اين دانشجوی بازداشتی از مردم و رسانه ها جهت قطع ارتباط موقت با خانواده وی گرديد، گروه زيادی از دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران)، ضمن نگارش نامه ای خطاب به توکلی، از وی و خانواده اش اعلام حمايت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجيد توکلی، فعال دانشجويی زندانی، هفته گذشته طی انتشار نامه ای در محکوميت فشارهای وارده بر خانواده اش، خاطرنشان کرده بود "برای حفظ سلامت خانواده ام می خواهم تا مدتی تمامی دوستان، از دانشجويان و خبرنگاران تا فعالان سياسی و مدنی و رهبران جنبش در ايران، از هر گونه ارتباط و به ويژه تماس و تلاش برای مصاحبه با خانواده ام خودداری نمايند ."

به گزارش منابع دانشجويی، ٩۶٣ نفر از دانشجويان پلی تکنيک با امضای نامه ای خطاب به توکلی، خاطرنشان کرده اند:

با سلام و درود فراوان به تو آزاد مرد جنبش دانشجويی
ما حدود هزار نفر از دانشجويان امير کبير بر آن شديم تا با نوشتن نامه ای پيرامون مسائل پيش آمده برای شما و خانواده گراميت حمايت همه جانبه خودمان را از شرف جنبش دانشجويی ،افتخار پلی تکنيک و اسطوره مردم ايران عرض کنيم.

مجيد عزيز ما طبق خواسته تو رابطمه هان را با خانواده ات کم کرديم و می خواهيم از تو که بدانی که تک تک نوشته هايت که از زندان می رسد برايمان با ارزش و مهم است.

مجيد عزيزمان همه ما با تو و خانواده ات هستيم و همراه تو.آنها خواستند صدايت را خفه کنند اما تو با روح بزرگت و پايداری بر خواسته ات،صدايت را بار ديگر تبديل به فرياد کردی و اين حرمت شکنان را زير سوال بردی.....و اين را بدان که همه ما صدای تو و خانواده رنج کشيده ات هستيم؛و در هر کجای اين زمين که باشيم با تو عهد بستيم که آهسته و پيوسته تا آزادی شما قهرمانان و ايرانی‌ سبز و آباد در کنارتان باشيم.

شايد به گوشت رسيده باشد که دانشجويان پلی تکنيک به پاس بزرگ مردی هايت پارکی را در دانشگاه بنام تو نهادند.

اين نامه با توجه به شرايط خاص فقط به امضای ٩۶٣ نفر از دانشجويان پلی تکنيک رسيد که به علت بگير و ببند های دانشگاه از انتشار اسامی معذوريم ولی آن را برای مجيد بايگانی کرده ايم. اميدواريم فراز هايی ازين نامه به گوشت رسيده باشد مجيد استوار.

در پايان از گروه ها و تشکل های دانشجويی و دانشجويان عزيزمان در سراسر ايران و جهان درخواست واکنش به ظلم وارده به مجيد توکلی و خانواده محترمش را داريم.

ما همدل و همجنس و همآواز مجيديم
ای شام سيه ما فلق صبح سپيديم
دی ماه ۱۳۸۹
دانشجويان سبز دانشگاه امير کبير (پلی تکنيک تهران)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016