پنجشنبه 30 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: شعار دو بچه کافی است متعلق به اومانيستی غربی است که می‌گويد بچه مزاحم است برو لذت ببر، ايلنا

- ما انسان رها شده در برهوت شهوات را نمی‌خواهيم
- چه کسی گفته هر غلطی که غربی‌ها می‌کنند اسمش اقدام انسانی است.


ايلنا: امروز مهمترين کار ما ساختن ايران است و زمانی پيشرفت معنا دارد که هدف مشخصی در برابر ما باشد و سوال اينکه به کجا می‌خواهيم برسيم مساله مهمی است.
به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع مديران استان يزد با بيان اين مطلب و ضمن تشکر از خدمات خدمتگذاران اين ديار اظهار داشت: کارهای فراوانی انجام شده که موجب افتخار است و انسان وقتی سرعت پيشرفت را می‌بيند، افتخار می‌کند.
رييس جمهور با بيان اينکه بايد قدر خدمت به مردم را بدانيم، گفت: به همکارانم توصيه می‌کنيم قدر فرصت خدمتگذاری را بشناسند. شما در شرايطی هستيد که کمتر در تاريخ اتفاق افتاده است؛ يک مقطع سرنوشت‌ساز بوده و باور ما براين است که اين فرصت، يک هديه الهی برای تمام بشريت است و مقطع بسيار مهم عبور از همه تجربيات تاريخی و آماده شدن برای برپايی حاکميت الله در سراسر زمين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی متعلق به يک جغرافيا، نژاد و ملت نيست، همانطور که پيامبر اسلام به جغرافيا و گروه ملت تعلق ندارد و جمهوری اسلامی در ادامه راه انبياء برای رساندن بشر به سر منزل مقصود است.
وی خطاب به مديران اجرايی گفت: شما در دوره‌ای مسووليت پذيرفته‌ايد که همه انبياء الهی آرزوی ديدن آن را داشتند و جمهوری اسلامی اصل تحقق وعده انبياء الهی را منتشر کرده و می‌کند. بياييد راه را باز کنيم تا به رنج‌های بشر پايان داده شود.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: حيف است که آدم فرصت خدمتگذاری را با حتی يک ميلی‌متر پايين‌تر از آن قله و اوج کمال انسانی عوض کند. ثانيه‌ها هم مهم است قدرش را بدانيد.
وی تصريح کرد: بايد در دو سطح کار کنيم؛ يکی سطح کلان استانی که لازم است ولی کافی نيست و سطح دوم رسيدگی به امور تک تک مردم. همچنين نبايد پرداختن به مسائل کلان ما را ازامور جزيی غافل کند. برخی وقت‌ها يک کار جزيی آنقدر مهم است که بر کار کلان ارجحيت دارد.
احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود به الگوی ساختار کشور اشاره کرد و گفت: امروز مهمترين کار ما ساختن ايران است و زمانی پيشرفت معنا دارد که هدف مشخصی در برابر ما باشد و سوال اينکه به کجا می‌خواهيم برسيم مساله مهمی است.
به گفته رئيس‌جمهور، امروز الگوی رايج در دنيا که تمام نظام‌های برنامه‌ريزی دنيا براساس آن عمل می‌کنند الگوی برنامه‌ريزی توسعه است و هدف آن اين است که همه کشورها به نقطه‌ای برسد که امروز نظام‌های سرمايه‌داری به آن رسيده‌اند.
وی با طرح اين پرسش که آيا هدف ما از سازندگی اين است که نمونه‌ای از نظام‌های سرمايه‌داری شويم و يا نخبگان ما مثلاً شخصی همچون رئيس‌جمهور قبلی آمريکا شود، ادامه داد: ‌قطعا پاسخ ما منفی است. ما بدنبال جامعه‌ای هستيم که در آن محبت باشد و همه فرصت کمال و خدايی شدن را پيدا کنند و اين با آنچه که آنها می‌خواهند متفاوت است. ما نمی‌خواهيم ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی ما از بين ببرد؛ چرا که فکر می‌کنيم کمال جامعه در کمال خانواده است و بايد ترسيم کنيم که به کجا می‌خواهيم برسيم و اوج قله مطلوب ما رسيدن به حاکميت جهانی و حکومت مهدوی است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما بايد با روش‌های خود به آن نقطه برسيم و روش‌های نظام سرمايه‌داری ما را به جامعه مهدوی نخواهد رساند.
وی در عين حال تاکيد کرد: من نمی‌گويم به گذشته برگرديم، اگر در دنيا فن يا علمی است بايد آن را در قالب سيستم خود استفاده کنيم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: با الگوی غربی برای ما اقتصادی درست کردند که همه مردم در آپارتمان زندگی کنند که آثار آن فشارها بر روح انسان است. نظام مادی غرب می‌خواهد انسان‌ها را همچون مرغداری اداره کند. ما بايد اين مدل را در همه زمينه عوض کنيم و اگر از خود بی‌خود شويم در چرخه‌ای می‌افتيم که انتها ندارد.
وی ادامه داد: تا زمانی که چشم ما به دست آنهاست و آنها نشانه علم و حق هستند به نتيجه‌ای نمی‌رسيم. ما بايد به الگوی ايرانی اسلامی برگرديم.
احمدی‌نژاد با اشاره به موضع خود در خصوص کافی نبودن دو بچه در خانواده‌ها گفت: يک روز گفتيم دو بچه کافی نيست عده‌ای مخالف کردند و فکر کردند ما جا می‌زنيم، ولی ما جلوی آمريکا هم جا نمی‌زنيم. الگوی دو بچه کافی است الگوی نابود کردن ملت‌ها است. با دو بچه ۵۰ سال ديگر چه می‌شد؟ اتفاقی که در اروپا افتاده سر ما هم می‌آيد.
رييس‌جمهور تصريح کرد: وقتی تعداد بچه در خانواده‌ای ۶ تا باشد، بچه‌ها نخبه می‌شوند. نخبگان درجه يک را ببينيد همه در خانواده ۵ الی ۶ و ۹ تايی بزرگ شده‌اند.
وی ادامه داد: شعار دو بچه کافی است متعلق به نظام ليبراليست و اومانيستی غربی است که می‌گويد بچه مزاحم است برو لذت ببر. ما معتقديم يکی از مسووليت‌های انسان و عوامل کمال ادامه نسل است و چه کسی گفته اگر جمعيت کم باشد حتما رفاه است.
رييس جمهور در توضيح بيشتر اين استدلال خود گفت: اول انقلاب ۳۵ ميليون جمعيت داشتيم و امروز با ۷۰ ميليون جمعيت وضع مردم بهتر است.
وی ادامه داد: جوان امروز ما از ترس فقر، ازدواج نمی‌کند و سن ازدواج دختران ۲۳ و پسران ۲۶ سال شده است. اين تبعات روحی و فرهنگی دارد و خدا می‌گويد اگر از فقر می‌ترسی ازدواج کن خدا تورا غنی می‌کند، اما الگوی غربی می‌گويد اگر ازدواج کنی فقير می‌شوی. اصلا چه کسی گفته هر غلطی که غربی‌ها می‌کنند اسمش اقدام انسانی است.
وی با تاکيد بر اينکه نمی‌گويم از توان ديگران استفاده نکنيد اما نبايد الگوها و ساختارهای خود را يکبار کنار بگذاريم، تصريح کرد: آيا برای توليد گوشت در کشور تنها راه، راه‌اندازی دامداری صنعتی است.
وی به توليد صنايع دستی اشاره کرد و گفت: صنايع دستی هم اشتغال است، هم هنر و زيبايی و هم همساز طبيعت انسان است، ولی با برنامه‌ريزی انجام شده متاثر از انديشه سرمايه‌داری، صنايع دستی به کالای لوکس تبديل شده است. چرا ما فرش و جاجيم را به دنيا صادر نمی‌کنيم؟ چرا بايد هر آنچه که غربی‌ها صادر می‌کنند ما نيز صادر کنيم تا اسم‌مان بشود مدرن.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: چقدر تبليغ می‌کردند که گوشت دنبه مضر است، الان می‌گويند مفيد است يا زمانی طب سنتی ما را مسخره می‌کردند ولی امروز به‌عنوان دستاورد به خود ما تحويل می‌دهند. ما امروز در ايران بيش از ۸۵۰۰ نوع داروی گياهی داريم که هزار و ۷۲۴ نوع آن اختصاصی ايران است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه بايد نگاه خود را عوض کنيم و بايد به الگوی ايرانی اسلامی برگرديم، تصريح کرد: ما انسان رها شده در برهوت شهوات را نمی‌خواهيم بلکه انسان قرار گرفته در ملکوت آسمان را می‌خواهيم.
رئيس‌جمهور به حضور خود در دانشگاه کلمبيا اشاره کرد و گفت: در آنجا از من پرسيدند چرا در ايران با هم‌جنس‌بازها برخورد می‌کنيد، من گفتم ما در ايران به اين تعداد همجنس‌باز نداريم؛ چرا که معتقديم اين کار خلاف روح انسانی و بشريت است. گفتند ما می‌گوييم درست است گفتم مگر هرچه شما می‌گوييد درست است؟ شما غلط می‌کنيد.
رئيس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: با الگوی ايرانی اسلامی می‌توانيم تمام عالم را تسخير کنيم و اين وعده خداست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016