پنجشنبه 30 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: چگونه با چند هزار بمب اتم از يک بمب احتمالی ايران که دروغ هم می گوييد، می ترسيد؟ ايلنا

ايلنا: احمدی‌نژاد تصريح کرد: به خدا خون شهيدان ما آنچنان مستکبران را به ذلت و خواری خواهد کشيد که هيچ مستکبری در عالم چنين خواری را تجربه نکرده باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به يزد ، محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب در جمع خانواده‌های شهدا و ايثارگران استان يزد اعطای نشان به اين خانواده‌ها را دارای پيام‌های گوناگون دانست و گفت: اولين پيام قدرشناسی ملت بزرگ ايران از پيشگامان عزت و افتخار است و همه عالم بايد بدانند که ملت ايران موجوديت، عزت، استقلال و فرهنگ خود را مديون ايثار و ايثارگران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: اگر امروز امنيت، عزت، پيشرفت و فرصتی و اثری از ارزش‌های الهی باشد همه مديون ايثارگران و خون‌های پاک شهيدان است.
وی پيام دوم اين نشان‌ها را اينگونه عنوان کرد که نشان‌های ايثار راه عزت و سربلندی است و هر ملتی اگر بخواهد جامه عزت بپوشد و قله‌های عزت را فتح کند راه آن ايثارگری است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه ايثارگری و شهدات هدف نيست تصريح کرد: هدف اصلی انجام وظيفه و رسيدن به قله کمال انسانی است و مقصد اصلی آفرينش انسان رسيدن به خدا، خدايی شدن و خدايی کردن است و در اين مسير شهادت يک راه ميان‌بر و ايثارگری يک پرش بلند است و خدای متعال اين توفيق و فرصت را به عنوان هديه برای بندگان خاص خود قرار داده است.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه نقش اول ايثارگری تعالی ايثارگر است، گفت: رسيدن به خدا جز از مسير ايثارگری محال است و تنها راه فتح قله‌های ايمان و پاکی عبور از اين مسير است و قدر و اندازه کمال انسان‌ها را می‌توان با ميزان آمادگی آنها برای ايثار در راه خدا سنجيد.
وی ادامه داد: نقش ديگر ايثارگری پرده برداشتن از چهره‌های انحطاط است. يک ايثارگر يا شهيد علاوه بر اينکه راه تعالی را در برابر جامعه باز می‌کند آثار سرپيچی از اطاعت الهی و آثار مقابله با حرکت توحيدی را به نمايش می‌گذارد و هر چه درجه ايثار بالاتر می‌رود پرده از چهره‌ کريه دشمنان راه خدا برداشته می‌شود.

وی در بيان مصدان اين سخن خود به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در نبردهای حق و باطل در طول تاريخ هيچ کدام به اندازه عاشورا چهره منافق و فاسد را رسوا نکرده است.
وی ادامه داد: اگر ما هزاران کتاب درباره فساد و خودخواهی صدام می‌نوشتيم کسی باور نمی‌کرد و آنچه پرده از چهره دژخيمان عالم برداشت چيزی جز ايثار و شهادت نبود.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: در دفاع مقدس شهادت مظلومانه شهيدان ما و جانبازان ما پرده‌ها را در برابر چشم‌ها کنار زد. به خدا خون شهيدان ما آنچنان مستکبران را به ذلت و خواری خواهد کشيد که هيچ مستکبری در عالم چنين خواری را تجربه نکرده باشد.
وی تاکيد کرد: ايثارگری انجام يک ماموريت فردی و اجتماعی است و زيباترين و متعالی‌ترين شکل انجام ماموريت است چه برای خود انسان و چه برای جامعه بشری.

رئيس‌ شورای عالی امنيت ملی تاکيد کرد: مستکبران از بمب اتم و سلاح ما نمی‌ترسند، چطور می‌شود کسی که ۵ هزار و چند صد بمب و موشک‌های قاره‌پيما در اختيار دارد اعلام کند که ما می‌ترسيم و ايرانيان می‌خواهند بمب بسازند؟ سوال اينجا است که شما چگونه با چند هزار بمب اتم از يک بمب احتمالی ايران که داريد دروغ هم می‌گوئيد می‌ترسيد.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: آنها يا ترسو هستند و يا دروغگو و يا هر دوی آنها. آنها از قدرتی از ملت ايران می‌ترسند که آن قدرت شکست‌ناپذير، سازش‌ناپذير و برگرفته از روحيه ايثارگری ملت ايران است. آنها از روحيه ايثارگری ايرانيان وحشت دارند و نمی‌خواهند اجازه دهند اين روحيه در دنيا منتشر شود.
وی در ادامه از خانواده‌های ايثارگران و شهيدان به خاطر حفظ فرهنگ ايثارگری و ايستادگی برای خدا تشکر کرد.

احمدی‌نژاد خطاب به خانواده‌های ايثارگران گفت: می‌خواهم يک جمله از زبان شما به دشمنان بگويم که چشمان خود را باز کنند و گوش‌های خود را نيز باز کنند. ۲۲ سال از دوران دفاع مقدس گذشته است و خانواده‌های ايثارگران بهترين‌های خود را از دست داده‌اند ولی امروز مومن‌تر، انقلابی‌تر و مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از گذشته در برابر شما ايستاده‌اند و ان‌شاءالله تا بدرقه کردن شما به قعر جهنم سر سوزنی عقب‌نشينی نخواهند کرد.

گفتنی است در آغاز اين نشست و پس از سخنان تعدادی از خانواده‌های ايثارگر و مشاور رئيس‌جمهور در امور ايثارگران سه نشان دولتی ايثار به سه مادر شهيد اهدا شد.

کوکب احمدی جاافضلی مادر شهيد محمد رضا فتوحی اردکانی، نرجس محمد کريمی مادر شهيد محمدرضا شورقينی و بتول دهقان اشکذری مادر شهيد حسين رشيدی‌فر سه نفری بودند که نشان دولتی ايثار با حضور رئيس‌جمهور به آنها اعطا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016