یکشنبه 3 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: اميد می‌رود طی جلسات آينده با ‌۱+۵ نتايج مناسبی حاصل شود، ايسنا

رييس‌جمهور کشورمان همزمان با پايان دور سوم مذاکرات ايران و ۱+۵ ،تصريح کرد که اگر طرف مقابل به عدالت و احترام پايبند باشد، در جلسات آينده توافقات خوبی حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی نژاد که در راستای دور سوم سفرهای استانی در جمع مردم رشت در ورزشگاه شهيد عضدی اين شهر سخن می‌گفت، با اشاره به مذاکرات ايران با گروه ۱+۵ خطاب به مردم گفت: شما در جريان مذاکرات هستيد. گفتند می‌خواهيم مذاکره کنيم، ما هم پذيرفتيم، اما ما اعلام کرديم که مذاکره بايد بر پايه‌ی عدالت، احترام باشد و اين مذاکرات بايد منجر به رسميت شناخته شدن حقوق ملت ايران و حقوق قانونی ساير ملت‌ها شود و به اين موضوع بينجامد. ما به آنها گفتيم که دشمنی به ضرر دشمنان ملت ايران است و ما از تعامل و همکاری استقبال می‌کنيم.

وی ادامه داد: چند دور گفت‌وگو انجام شد و ما به خاطر سوابق و روحيات طرف‌های مذاکره‌کننده انتظار نداشتيم که طی دو سه جلسه الی پنج جلسه مسائل حل شود، اما اگر طرف مقابل مصمم باشد و متعهد به عدالت و قانون باشد، اميد می‌رود طی جلسات آينده نتايج مناسبی حاصل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به گروه ۱+۵ گفت: شما دو راه بيشتر نداريد؛ يکی ادامه‌ی راه گذشته است. شما تلاش کرديد که جلوی هسته‌يی شدن ملت ايران را بگيريد. تمام توان خود را به کار برديد، ولی نتوانستيد، اين يک مسير است يعنی اين‌که شما مسير قبلی را ادامه دهيد و شما آزاد هستيد که انتخاب کنيد، اما بدانيد که ادامه‌ی مسير قبلی نتيجه‌ای جز آن‌چه که تا امروز حاصل شده و گير شما آمده است، برای شما نخواهد داشت.

رييس‌جمهور ادامه داد: اين ملت زمانی که هسته‌يی نبود، متحد و يکدل ايستاد و تمام توطئه‌ها و فشارهای شما را خنثی کرد. امروز که فناوری در اختيار دارد و هسته‌يی شده است از زبان مردم رشت به نمايندگی از آنها می‌گويم، شما که سهل است، صد تا مثل شما هم قادر نخواهد بود که سر سوزنی ملت ايران را از مسير خود عقب براند.

احمدی‌نژاد خطاب به آنها تصريح کرد: اما راه دومی که شما در پيش داريد، راه تعامل است. من فکر می‌کنم طی دو سه جلسه مذاکرات حرف‌ها زده شده و بخش مهمی از حرف‌ها بيان شده است و طرفين به صورت دقيق با ديدگاه‌های هم آشنا شده‌اند. شرايط آماده شده است که اگر طرف مقابل به عدالت و احترام پايبند باشد، در جلسات آينده توافقات خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: می‌دانيم که صهيونيست‌های بی‌فرهنگ و برخی از دولت‌های استعماری و قدرت‌طلبان در اروپا و آمريکا علاقه ندارند که مسائل به خوبی حل شود. آنها انسان‌های کوچک و کوته‌فکر و انسان‌های خالی از محبت و انسانيت هستند. آنها امروز در دنيا جايی ندارند و فرصتی برای آينده در اختيارشان نيست.

رييس‌جمهور همچنين تاکيد کرد:به مسوولان ۱+۵ اعلام می‌کنم اگر می‌خواهيد مذاکرات به نتيجه برسد، بايد خودتان را از زير فشار انسان‌های کوته‌بين و بی‌فرهنگ بيرون بکشيد تا شرايط برای تعامل هرچه بيشتر فراهم شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت ايران اهل منطق، تعامل و احترام است و دنيا بداند که اين مردم در برابر زورگويی‌ها می‌ايستند و زورگويان را سر جای خود می‌نشنانند.

به گزارش ايسنا، احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به اهميت ساختن ايران خطاب به مردم گفت: عزيزان من! امروز ساختن ايران يک ماموريت، يک ضرورت و يک وظيفه است. امروز ساختن ايران يعنی برافراشتن پرچم عزت انسانی و پرچم توحيد، عدالت و منکوب کردن مستکبران عالم.

رييس‌جمهور افزود: امروز همه‌ی ملت‌ها ايران را متعلق به خود می‌دانند و پيشرفت ملت ايران موجب دلگرمی آنهاست.

وی ادامه داد: ساختن ايران يعنی عبور دادن بشريت از گردنه‌ی سختی‌ها و رسيدن به جامعه‌ی جهانی سرشار از عدالت و محبت.

احمدی‌نژاد در ادامه به اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها و همراهی مردم در اجرای اين قانون اشاره و تصريح کرد : ملت ايران در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها نشان داد که اهل کارهای بزرگ است و ظرفيت تصميمات بزرگ و جهش‌های بزرگ و اقدامات تاريخ‌ساز را دارد و به فضل الهی و با اتکا به اين ظرفيت، دولت خدمتگزار در آينده‌ی نزديک طرح‌های بزرگ و تحول‌آفرينی را اجرا خواهد کرد.

رييس‌جمهور ادامه داد: طرح هدفمند کردن يارانه‌ها يعنی عدالت و برگرداندن حقوق ملت به جيب ملت. ۵۰ سال متوالی بيش از ۷۰ درصد يارانه‌ها در اختيار کمتر از ۳۰ درصد مردم بود و امروز به لطف خداوند همه‌ی يارانه‌ها به صورت عادلانه در جيب آحاد مردم است و انشاءالله اين طرح تا نقطه‌ی نهايی يعنی تا جايی که همه‌ی بيت‌المال و حقوق مردم به صورت عادلانه بين تمام مردم توزيع شود، ادامه پيدا می‌کند.

وی ادامه داد: البته برخی از بدخواهان ملت عمدتا بيرون از مرزها و برخی از کوته‌فکران در داخل کشور از اين‌که ملت ايران موفق شده است اين قله‌ی بزرگ را با افتخار فتح کند، ناراحت هستند از اين‌که پول مردم در جيب خود مردم است و مردم کشور بانشاط، متحد و هوشمند هستند و آماده‌ی اقدامات انقلابی هستند، ناراحت هستند و سعی می‌کنند در گوشه و کنار مزاحمت ايجاد کنند. در جلسات، فراموش‌خانه‌ها و دخمه‌ها نشسته‌اند و به خيال خود تصميم گرفته‌اند و گفتند کاری کنيم که اين دولت را مشغول کنيم، برايش مشکل‌سازی کنيم که نتواند به مردم خدمت کند و خدمت بدهد.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که می‌خواهم جمله‌ای خطاب به آنها بگويم، گفت: شما اشتباه می‌کنيد. مردم ايران را دست کم گرفته‌ايد. شما با احمدی‌نژاد طرف نيستيد. احمدی‌نژاد نوکر مردم و قطره‌ای از دريای اين مردم است. شما با اين مردم طرف هستيد و اگر دست از فتنه‌گری برنداريد به ملت معرفی می‌شويد و اين ملت شر شما را از سر اين ملت کم خواهد کرد.

رييس‌جمهور همچنين تصريح کرد: يکی ديگر از مهم‌ترين طرح‌های دولت که به زودی آغاز می‌شود نهضت سراسری ايجاد اشتغال برای جوانان ايران‌زمين است.

وی افزود: من به شما عرض می‌کنم که دولت تمام توان خود را بسيج کرده و انشاءالله به فضل الهی و به زودی طرح عظيم ايجاد اشتغال برای جوانان سراسر ايران‌زمين کليد خواهد خورد.

احمدی‌نژاد گفت: ما مصمم هستيم که تا قبل از پايان دولت دهم با اقداماتی که در کشور صورت می‌گيرد، انشاءالله ريشه‌ی بيکاری از همه‌ی استان‌ها و استان گيلان کنده شود.

رييس‌جمهور افزود: دولت تمام توان خود را در اين ارتباط بسيج و سازماندهی کرده و با تصويب نمايندگان محترم، بودجه‌ی آن را آماده کرده و انشاءالله به زودی کار را شروع می‌کند.

وی افزود: از جوانان، صنعت‌گران و کارآفرينان عزيز می‌خواهم تا آماده باشند تا دست به دست هم بدهيم برای ساختن ايران و ايجاد اشتغال و اين‌که يک مجاهدت بزرگ را آغاز کنيم.

احمدی‌نژاد افزود: طرح اصلاح سيستم بانکی نيز مراحل نهايی خود را طی می‌کند و به زودی اجرای آن آغاز می‌شود و طرح اصلاح سيستم مالياتی نيز مراحل نهايی خود را طی می‌کند و به زودی آغاز می‌شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: ما بايد ايران را با الگوی ايرانی و اسلامی يعنی با اتکا به فرهنگ، انديشه و با ابتکار خودمان و توانمندی‌های خود و منابع طبيعی خودمان بسازيم.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعيت استان گيلان، گفت: طی دو سفر گذشته به اين استان تصميماتی گرفته شد و بخش قابل توجهی از اين تصميمات اجرايی شده و برخی نيز در دست اجراست. در مسير اجرای برخی از آنها نيز موانعی بعضا وجود دارد که انشاءالله در جلسه‌ی استانی هيات دولت اين موانع را برطرف خواهيم کرد.

رييس‌جمهور ادامه داد: طی پنج سال اخير حدود ۱۸۰۰ ميليارد تومان در صنعت استان سرمايه‌گذاری شده که معادل ۱۰ برابر دوره‌ی مشابه قبل است، اما ما برای رفع مشکلات استان در ابتدای راه هستيم و طرح‌های جديدی در دست اجراست که به مرور به بهره‌برداری خواهد رسيد.

وی افزود: دولت در زمينه‌ی صنعت استان تصميمات بزرگی خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد با اشاره به توانمندی‌های استان گيلان در زمينه‌ی کشاورزی نيز گفت: بخش مهمی از نيازهای غذايی کشور را کشاورزان تامين می‌کنند و استان برنامه‌های بسياری را برای کمک به کشاورزان در دستور کار دارد.

رييس‌جمهور با اشاره به تصميم دولت در مورد محصول چای استان گيلان افزود: انشاءالله در مورد برنج و ابريشم نيز دولت تصميمات انقلابی خواهد گرفت.

وی تصريح کرد : برای بخش فرهنگ، گردشگری، مسکن، شهرسازی و عمران روستايی اين استان، دولت برنامه‌های خوبی دارد و انشاءالله خبرهای خوشی از جلسه‌ی دولت و کارگروه فرهنگ و هنر به اطلاع شما خواهد رسيد.

احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به ويژگی‌های دولت اسلامی گفت: دولت اسلامی، دولت موحدان، عدالت‌گری، مهربانی، مهرورزی، خدمت به مردم،‌ تلاش برای پيشرفت کشور، صيانت از آحاد مردم و عزت ملی، دفاع از حقوق ملت، صيانت از ارزش‌های الهی و ... است.

رييس‌جمهور با اشاره به برخی از ويژگی‌های دولت اسلامی گفت: اقامه‌ی نماز از ويژگی‌های دولت اسلامی است.

وی ادامه داد: نماز، تمرين يک زندگی متعالی در سايه‌ی پرستش خداوند بزرگ است و در واقع تکليف، اقرار به ضعف و ناتوانی بشر و اقرار به اقتدار و توانمندی خداوند بزرگ است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان‌هايی که در مسير خداوند و تکبير خداوند قدم برمی‌دارند به هر مرحله‌ای از کمال انسانی دسترسی پيدا می‌کنند، خداوند را بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌يابند.

رييس‌جمهور افزود: همه‌ی نماز تکبير است. نماز بهترين تکبير در زندگی است و خداوند بزرگ را سپاسگزاريم که ملت بزرگ ايران به برکت نماز واقعی در برابر همه‌ی مستکبران عالم سينه سپر کرده و تا نابودی ظلم و استکبار در سرتاسر اين سرزمين هرگز از پای نخواهد نشست.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود ادامه داد: از زبان شما مردم، قلدران عالم را به راه خدا، مسير انسانيت، عدالت و صلح واقعی دعوت می‌کنم.

احمدی‌نژاد خطاب به آنها گفت: نگاه کنيد ملت ايران يک ملت مومن، پاک، دلداده به آرمان‌های الهی و پايبند به عدالت، محبت و صلح جهانی است. نه به دنبال تجاوز به حقوق ديگران است و نه اجازه می‌دهد که احدی به حقوق او تجاوز کند.

رييس‌جمهور افزود: ملت ايران شما را به عدالت و يگانه‌پرستی دعوت می‌کند و اگر اين را بپذيريد به نفع شماست و اگر نپذيريد بدانيد سرنوشت مستکبرانی که به دعوت‌های الهی پاسخ منفی داده‌اند، ظلمت، سقوط و نابودی است و اين حتمی است.

وی ادامه داد: راه برپايی جامعه‌ی سعادتمند از طريق برپايی نماز است. نماز حقيقی انسان‌ساز است، کمال‌آفرين و سعادت‌بخش است و ملتی که اهل برپايی نماز است يعنی اهل برپايی عدالت، محبت و عزت است و طعم سعادت در اين جهان و در آخرت را خواهد چشيد.

احمدی‌نژاد گفت: ما خدا را شکر می‌کنيم که ملت ايران و مردم عزيز گيلان و رشت اهل نماز واقعی و برپا داشتن نماز هستند.

پيش از صحبت‌های رييس‌جمهور، استاندار گيلان و نماينده‌ی ولی فقيه در اين استان سخنرانی کردند.

نماينده‌ی ولی فقيه در اين استان با اشاره به اقدامات دولت در مورد چای اين استان گفت: اميدواريم که دولت در سفر خود به استان گيلان تصميمات خوب و مناسبی به مانند تصميماتی که در مورد چای گرفت، در مورد ابريشم، برنج، زيتون، مرکبات و ديگر محصولات کشاورزی اين استان اتخاذ کند.

گفتنی است موقعی که سخنان احمدی‌نژاد در ورزشگاه شهيد عضدی رشت به پايان رسيد و رييس‌جمهور قصد خروج از ورزشگاه را داشت، تعداد زيادی از مردم در بيرون از ورزشگاه تجمع کرده بودند و با ديدن احمدی‌نژاد به سر دادن شعارهايی در حمايت از دولت و رييس‌جمهور پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016