سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل مؤتلفه: اصرار هاشمی بر مواضع اش در نماز جمعه با نظر وی در مورد جلوگيری از تفرقه تناقض دارد، مهر

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه هاشمی رفسنجانی را زير خيمه انقلاب و پشت سر رهبری می‌خواهيم گفت: ما از جايگاه و خدمات ايشان به انقلاب و امام مطلع هستيم و می‌خواهيم حيثيت سياسی و انقلابی ايشان محفوظ بماند اما تذکر هم داريم که گاهی مواضعی اتخاذ می‌کنند که متناقض می‌نمايد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نبی حبيبی که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن می‌گفت با اشاره به متانت و صبوری و نيز پايداری هيات ايرانی در مذاکرات استانبول اظهار داشت: ايستادگی بر سر حقوق ملت ايران و نوع منطق ايران در حل بحران‌های جهانی و تهديداتی که امروز در برابر بشريت قرار دارد، نمايندگان رسانه‌های جهان در استانبول که منتظر نتايج مذاکرات بودند را قانع کرد که غرب همچنان در موضع باج‌خواهی و زورگويی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: جامعه جهانی اکنون پذيرفته است که استقرار ده‌ها کلاهک هسته‌ای در اروپا و نيز وجود تعداد کثيری کلاهک هسته‌ای رژيم صهيونيستی و مفقود شدن ۲۰۰ پوند مواد هسته‌ای در آمريکا تهديدهای بالقوه برای امنيت جهان است. نه فناوری صلح‌آميز هسته‌ای ايران که بارها مقامات جمهوری اسلامی تاکيد کرده‌اند که بدنبال توليد سلاح هسته‌ای نيستند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مردم جهان امروز دريافته‌اند که يک فريبکاری از سوی ۱+۵ و آدرس غلط دادن نسبت به تهديدات جهانی دارد صورت می‌گيرد و همين فهم و درک مردم جهان ۱+۵ را در بن‌بست قرار داده است.

وی اضافه کرد: قدرت روشنگری هيات ايرانی در استانبول اين واقعيت را در برابر افکار عمومی جهان فاش می‌سازد که بطور جدی جهان از سوی قدرت‌های هسته‌ای در معرض تهديد است.

حبيبی خاطر نشان کرد: تهديد و تحريم ايران نمی‌تواند روی اين حقيقت پرده افکند که تهديد واقعی سلاح‌های کشتار جمعی آمريکا و همپيمانان او در منطقه است.

وی با تقدير از هيات ايرانی که تقاضای آمريکا برای مذاکره را نپذيرفتند، گفت: آمريکايی‌ها به دنبال معامله با ايران هستند تا جلوی روشنگری ملت و دولت ايران را بگيرند، ما بايد به مسير خود تا رسوايی کامل غرب در اين مورد پيش برويم.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد تحولات جهان عرب و حوادث تونس بيان داشت: واقعيت اين است که يک زلزله مهيب سياسی در ساختارهای جابرانه برخی دولت‌های عربی و به ويژه در شاخ آفريقا پديده آمده است، غرب تلاش بيهوده‌ای می‌کند تا با تکيه بر استحکام بقای کاخ‌های حکومتی جلوی ويرانگری اين زلزله را بگيرد.

وی افزود: مردم مسلمان در کشورهای تونس، مصر، الجزاير، اردن و ... از مبارزه بی‌ثمر حکام خود عليه اسلام و آموزه‌های پيامبر (ص) نفرت دارند و می‌خواهند زندگی شرافتمندانه‌ای با تمسک به فرهنگ غنی اسلام داشته باشند.

حبيبی تصريح کرد: واقعيت اين است که زنگ بيداری اسلام در کشورهای مسلمان به صدا درآمده است. سر و صدای رسانه‌های غرب نمی‌توانند صدای اين زنگ را خاموش کنند. غرب نبايد شعور والای مردم را در کشورهای اسلامی دست کم بگيرد.

وی گفت: آمريکا و به ويژه اروپا بايد اجازه دهند مردم اين کشورها سرنوشت خود را به دست گيرند و از مداخله و سوزن‌بانی در تصميمات مردم پرهيز کنند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد عزم دولت در خصوص تغيير در ساختار اداری نظام تاکيد کرد: در صحت سخنان رييس جمهوری در جمع "هم‌انديشی ده محور برنامه تحول نظام اداری کشور" مبنی بر اينکه نظام اداری فعلی کشور شايسته مردم انقلابی و مومن کشور نيست ترديدی وجود ندارد. دولت‌های پيشين بارها خواسته‌اند نظام اداری را متحول کنند اما توفيقی نداشتند.

وی افزود: پايين بودن بهره‌وری در سيستم اداری کشور ارباب رجوع را آزار می‌دهد، بايد به تنبلی و کم‌کاری در سيستم اداری کشور خاتمه داد. مجلس بايد دولت را ياری دهد تا کار مفيد در دستگاه‌های دولتی کم هزينه و با بهره‌وری بالا باشد.

حبيبی در مورد تحولات لبنان بيان داشت: حزب‌الله در لبنان بر اوضاع مسلط است. حريری چون گندم آمريکا و رژيم صهيونيستی را خورده است از بهشت سياست لبنان بايد بيرون رود. حزب‌الله اجازه فتنه‌انگيزی به هيچ جريانی در لبنان نخواهد داد، بايد مردم لبنان خود در مورد کشورشان تصميم بگيرند و از مداخله رژيم صهيونيستی و آمريکا در امور خود جلوگيری کنند.

وی افزود: حکم دادگاه حريری يک حکم آمريکايی و اسرائيلی است و هيچ جريانی در لبنان نمی‌تواند او را بپذيرد. دادگاه ياد شده يک دادگاه خود خوانده است و به دروغ عنوان بين‌المللی را يدک می‌کشد.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی همچنين در مورد بودجه سال ۱۳۹۰ بيان داشت: بودجه سال ۱۳۹۰ به دليل اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها با بودجه سالهای گذشته متفاوت است. به زودی دولت بودجه را تسليم مجلس خواهد کرد ما اميدواريم همانطور که بودجه ساليانه با عنوان "کل کشور" تقديم می‌شود بودجه آئينه تمام نمای همه منابع و همه مصارف کشور باشد، دولت در پيش‌بينی درآمدها و برآورد هزينه‌ها شفاف عمل کند.

وی افزود: ما بارها گفته‌ايم همه دريافت‌های دولت وفق اصل ۵۳ قانون اساسی بايد در خزانه‌داری کل متمرکز باشد و همه پرداخت‌ها وفق قانون از خزانه صورت بگيرد. رعايت اين اصل کمک بزرگی به شفاف سازی بودجه می‌کند. تمرکز وجوه در خزانه‌داری کل رقم کسری يا مازاد را شفاف می‌کند و جبران آن را از حدس و تخمين خارج می‌سازد و اين مهم در مهار تورم تعيين کننده است.

حبيبی با گراميداشت اربعين شهدای کربلا گفت:‌خطبه‌های روشنگرانه حضرت زينب (س) در کوفه و در مجلس ابن‌زياد و نيز خطبه‌های آتشين حضرت سجاد (ع) در شام در مجلس يزيد محاکمه عوام بی‌بصيرت و خواص بی‌وفا بود. ما بايد مطالعه کنيم چه اتفاقی طی ۴۰ روزی که از شهادت امام حسين (ع) و ياران باوفايش در کربلا گذشت رخ داده است. اين دو نطق تاريخی يک کيفرخواست بزرگ عليه ستم به ولايت است. درس تاريخی ما از اربعين حسينی (ع) اين است که ديگر فريب قدرت نرم يزيديان را نخوريم و يک آماده‌باش دائمی در برابر قدرت سخت آنها داشته باشيم.

وی با اشاره به سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در ديدار با جمعی از دانشجويان دانشگاه گيلان گفت: همانطور که در بوشهر اعلام کردم ما آيت‌الله هاشمی رفسنجانی را زير خيمه انقلاب و پشت سر رهبری می‌خواهيم. ما از جايگاه و خدمات ايشان به انقلاب و امام (ره) مطلع هستيم و می‌خواهيم حيثيت سياسی و انقلابی ايشان محفوظ بماند. اما تذکر هم داريم که گاهی مواضعی اتخاذ می‌کنند که متناقض می‌نمايد. مثلا اصرار بر مواضع ايشان در نماز جمعه ۲۶ تير سال گذشته با نظر ايشان در مورد جلوگيری از تفرقه در تناقض است.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی در پايان اظهار داشت: ما اعتراض مکتوب خود به آن دسته از مواضع ايشان در خطبه‌های ۲۶ تير ۸۸ که به نظر ما با برخی ديگر از مواضع ايشان در مورد ضرورت تبعيت از رهبری معظم انقلاب، در تناقض است را به ايشان قبلا اعلام کرده‌ايم و همچنان بر موضع خود در مورد ضرورت حفظ آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در خيمه انقلاب و پشت سر مقام معظم رهبری اصرار داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016