جمعه 8 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران خودرو، امروز: تحصن، اعتصاب، عزای عمومی، ادامه اعتراضات به فاجعه ايران خودرو، جرس

جرس: در پی حادثه مرگبار در شرکت ايران خودرو که بر اثر فشار کاری وارده بر يکی از کارگران بوقوع پيوست، و منجر به مرگ چند تن از کارگران آن شرکت شد، فضای کارخانه همچنان به شدت ملتهب بوده و کارگران معترض در تحصن به سر می برند.

به گزارش وبلاگ «کارگران فلزکار مکانيک»، کارگران معترض که علت اصلی اين حادثه را اضافه کاری اجباری می دانند، حاضر به ترک کارخانه نشده و همچنان در فضای کارخانه ايران خودرو متحصن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که از ديروز، شش بهمن ماه، مسئولان کارخانه با اعلام عزای عمومی اقدام به تعطيلی کارخانه کرده که اين تعطيلی امروز هم ادامه دارد و به اين ترتيب از ورود ديگر کارگران به کارخانه جلوگيری شده و مانع از پيوستن آنها به جمع متحصنين گشته اند.

همچنين هنوز اجساد کارگران کشته شده به خانواده هايشان تحويل نشده است. امروز قرار است تعداد ٢٧ نفر از نمايندگان منتخب کارگران در ديداری با وزير صنايع، خواستار پاسخگويی وی باشند.

گفتنی است مسئولين کارخانه ايران خودرو يکی از کارگران شيفت شب کارخانه را که در قسمت حمل و نقل داخل کارخانه کار می کرد، با وجود بيماری شديد، در روز تعطيل (سه شنبه – اربعين حسينی) مجبور به کار کرده بودند و اين کارگر پس از اينکه با وضعيت جسمانی بسيار سخت، چند سرويس را انجام داد، با خودرو به کارگرانی که برای زدن کارتِ ساعت در محلی جمع شده بودند، برخورد کرد که در نتيجه گروه زيادی کشته و زخمی شدند .

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ايران خودرو نسبت به اين مسئله و مطالبه آنها جهت پاسخ خواهی از مسئولين شرکت، با برخورد خشونت بار نيروهای امنيتیِ مستقر در محل مواجه شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016