جمعه 8 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به دستور مديرعامل، ايران خودرو تا اطلاع ثانوی جمعه‌ها تعطيل است، واکنش تشکل‌های کارگری، ايلنا

به دستور جواد نجم‌الدين، مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو مطابق قانون کار فعاليت اين شرکت از اين پس در روزهای جمعه متوقف خواهد شد.


ايلنا: در پی حادثه اخير تصادف کاميون با کارگران ايران خودرو که در هفته گذشته روی داد؛ مديريت اين مجموعه با تعطيلی روز جمعه کارگران اين کارخانه موافقت کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، کارگران کارخانه ايران خودرو می‌گويند: به دستور جواد نجم‌الدين، مديرعامل گروه صنعتی ايران خودرو مطابق قانون کار فعاليت اين شرکت از اين پس در روزهای جمعه متوقف خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته کارگران ايران خوردو هنوز دائمی يا غير دائمی بودن اين تعطيلی مشخص نيست اما مجموعه خودرو سازی، امروز (جمعه هشتم بهمن ماه) در تمامی سه شيفت کاری تعطيل است.
تصميم به تعطيلی کارخانه ايران خودرو در روز تعطيلی جمعه پس از آن صورت گرفت که در شامگاه سه‌شنبه، پنجم بهمن (مصادف با روز اربعين حسينی) جمعی از کارگران اين شرکت در برخورد با يک دستگاه کاميون کشته و مجروح شدند.
اين حادثه واکنش فعالان کارگری را به نقض شدن مفاد قانون کار از سوی فعلان کارگری را به دنبال داشت.
مطابق قانون کار در روزهای تعطيل جمعه و ساير تعطيلات رسمی کشور، تمامی کارگاه های مشمول قانون کار تعطيل هستند.
به گفته فعالان کارگری در سالهای اخير مجموعه ايران خودرو به جزء روزهای تعطيلی عيد نورزو، شهادت حضرت علی و عاشورا و تاسوعای حسينی مشغول فعاليت بوده است.

واکنش تشکل‌های کارگری

همچنين در پی اين حادثه شب اربعين، برخی تشکل‌های کارگری با صدور اطلاعيه‌هايی با قربانيان اين تصادف ابراز همدردی کردند.
سنديکای کارگران شرکت واحد طی پيامی ضمن ابراز همدردی با با تمامی کارگران و خانواده‌های قربانی خواستار تشکيل گروهی برای تحقيق اين واقعه شد.
در اين بيانيه آمده است: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ايم نبود ايمنی کار و حذف بازرسی کار از جمله دلايل وقوع اين حوادث بوده و جان کارگران زحمتکش همواره در خطر قرار دارد.
سنديکای کارگران فلزکار و مکانيک نيز در پيامی جداگانه جان‌باختن عده ای از کارگران شيفت شب ايران خودرو را پس از اضافه کاری اجباری تسليت گفته است.
پيشتر اتحاديه جامعه پيشکسوتان کارگری نيز با صدور بيانيه ای وقعوع اين حادثه را محکوم و با خانواده‌های کارگران قربانی ابراز همدردی کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016