پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی ۳۰ نفر از دانشجويان بازداشتی در مراسم تشييع پيکر صانع ژاله، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - بر اساس اخبار رسيده ۳۰ نفر از دانشجويانی که ديروز در پی حمله نيروهای امنيتی و شبه نظامی بسيج به دانشجويان در مراسم تشييع پيکر صانع ژاله , بازداشت شده بودند, امروز آزاد شدند.

بر اساس اخبار رسيده بيست نفر از اين سی دانشجو, از دانشجويان دانشگاه هنر بودند و از پاسگاه ترکمنستان آزاد شده اند . هنوز خبری از دختران دانشجوی بازداشتی در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيکر صانع ژاله، دانشجوی جان باخته در جريان اعتراضات مردمی صبح ديروز توسط ماموران دولتی و اعضای تشکل شبه نظامی بسيج از دانشگاه هنر تا دانشگاه تهران تشييع شد. وی که در جريان تظاهرات ۲۵ بهمن ماه به ضرب گلوله‌ی نيروی انتظامی جان باخت متولد ۱۳۶۳ شهرستان پاوه و ورودی نيمه‌ی دوم بهمن سال ۸۷ دانشگاه هنر، رشته‌ی نمايش بود و در ترم جديد، وی پس از انتخاب گرايش، ادبيات نمايشی می‌خواند.

تشييع پيکر اين دانشجو در حالی انجام پذيرفت که حضور پرشمار نيروهای امنيتی و يگان ويژه در مسير تشييع کاملاً مشهود بود. نيز اعضای تشکل شبه نظامی بسيج با حضور در دانشگاه هنر اقدام به سر دادن شعارهای تحريک و توهين‌آميز نمودند که با اعتراض دانشجويان مواجه شد. پس از آن اعضای بسيج با باتوم و شوک الکتريکی به دانشجويان حمله کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016