پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر تحکيم وحدت: يک هفته عزای عمومی در دانشگاه ها در سوگ دانشجويان شهيد، دانشجونيوز

اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) با صدور بيانيه ای شهادت صانع ژاله و محمد مختاری را به خانواده های ايشان و تمامی دانشجويان کشور تسليت گفت.

به گزارش دانشجونيوز، دفتر تحکيم وحدت در بيانيه خود ضمن اشاره به اعمال وقيحانه حاکميت در قبال کشتن دانشجويان و خيمه شب بازی تشييع جنازه ها گفته است: "قاتلان می گويند که ياور ماست، جاسوسان رفيق خود می خوانندش و کافرانش به کيش خويش. به زشت مردمانی گرفتار آمده ايم که تاريخ نظيرشان را در سفاکی و دغلکاری به خود نديده است. ليک ما را سر باز ايستادن نيست. راهی را که صانع و محمد رفته اند ادامه خواهيم داد و خون شان را پاس خواهيم داشت. آن ها که آخرين آرزويشان اين بود که "ايستاده بميرند، چرا که از نشسته زيستن در ذلت خسته بودند".

دفتر تحکيم وحدت در اين بيانيه همچنين ضمن يک هفته عزای عمومی دانشگاه های کشور بازداشت های گسترده دانشجويان در روزهای اخير را محکوم کرده و نسبت به کوچک ترين تعرضی به مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، هشدار داده است.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين شهادت ره جولانگه اغيار مباد
که به خون جگر و خشت خطر ساخته ايم

سوگی تلخ بر دل هايمان نشسته، دردی غريب بر جانمان افتاده و بغضی گران گلويمان می فشرد. در روزی که مردم معترض در خيابان های تهران و ديگر شهرهای ايران حضور يافتند تا اعتراض مسالمت آميز خويش به استبداد حاکم در ايران و حمايت از خيزش های مردمی کشورهای منطقه را اعلام نمايند، نيروهای لباس شخصی دولت کودتا صانع ژاله، دانشجوی کرد و اهل تسنن دانشگاه هنر تهران، و محمد مختاری، دانشجوی دانشگاه آزاد شاهرود، را با شليک گلوله مستقيم به شهادت رساندند.

کشتن جوانان برومند وطن از يک سو و تلاش برای مصادره خون پاک شان توسط بانيان اين جنايت و اعمال فشار بر خانواده رنج کشيده و عزادارشان، از سوی ديگر، معجونی نفرت انگيز از پلشتی و بيداد است که بر خشم و انزجار عمومی از تماميت خواهان حاکم خواهد افزود. باور نمی توان کرد که انسانيت چنان به زانو افتاده که گشاده دهنان با پنجه های خون آلود در پيش چشم اشک بار ملتی، شهيد سربلند را نسبت مزدوری و جاسوسی می دهند و در همان زمان برادری داغدار که اين شهيد را از اين همه دغل بری می داند، بازداشت می شود تا آن چه را که پسند اقتدارگرايان است به زبان آورد.و در مراسم تشييع جنازه ای، که به سان خيمه شب بازی ای سياه آن را ترتيب داده اند، با باتوم و شوکر به جان دوستان و همکلاسی هايش می افتند و دانشجويان مظلوم و داغدار را مضروب و مجروح می کنند.

به راستی تجميع اين همه حيوان خويی و درنده صفتی در آدمی چگونه امکان پذير گشته است؟! مگر می شود خشم و اندوه فروخورده پدر و اشک خونبار مادری را ديد و عربده کشان جنازه پاره جگر را از آغوششان بيرون کشيد و حتی فرصت آخرين خدانگهدار را از آن ها دزديد؟! وقاحت و بيشرمی مگر حدی نمی شناسد که می توان با دستان پليدی که خون مردمان بيگناه بر آن خشکيده، تابوت کشته خود را کشيد و از شرم فرو نريخت؟! اما دستان آلوده قاتلان به شهيدان ما نرسيد، آن ها پيشتر از اين رسته بودند.

شهادت دو تن ديگر از دانشجويان معترض و و پيوستن آنان به شهدای سربلند جنبش دانشجويی و جنبش سبز بار ديگر دانشگاه و دانشگاهيان را در ماتم نشانده است. دانشجويان عزيز! جوانان پاک و سربلندی را از ميان ما به خون کشيدند. قاتلان می گويند که ياور ماست، جاسوسان رفيق خود می خوانندش و کافرانش به کيش خويش. به زشت مردمانی گرفتار آمده ايم که تاريخ نظيرشان را در سفاکی و دغلکاری به خود نديده است. ليک ما را سر باز ايستادن نيست. راهی را که صانع و محمد رفته اند ادامه خواهيم داد و خون شان را پاس خواهيم داشت. آن ها که آخرين آرزويشان اين بود که "ايستاده بميرند، چرا که از نشسته زيستن در ذلت خسته بودند".

سرکوبگران و حاميانشان پيراهن خونين اين شهيدان راه آزادی را بر علم رسوايی خويش آويخته اند و عربده کشان بر منازل آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی حمله برده اند و تقاص خونی که خود ريخته اند از ايشان طلب می کنند. بی خبری مطلق از ايشان طی چند روز گذشته بر نگرانی ها افزوده است. اقتدارگرايان همچنين با به راه انداختن موج گسترده بازداشت مردم، فعالين سياسی و دانشجويی، در چند هفته اخير، تلاش کرده اند هراس و نگرانی خويش را از حضور و فرياد آزاديخواهانه مردم، اندکی فرو نشانند. در چند روز گذشته متاسفانه بار ديگر ده ها دانشجوی بيگناه دانشگاه های صنعتی شريف، تهران، شهرکرد، نوشيروانی بابل، قوچان، مشهد، قزوين، هنر تهران و... بازداشت شدند.

اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) ضمن محکوميت بازداشت های گسترده اخير، نسبت به کوچک ترين تعرضی به همراهان هميشگی جنبش سبز، آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، هشدار می دهد. اين تشکل دانشجويی همچنين شهادت صانع ژاله و محمد مختاری را توسط عمال کودتاگران به شدت محکوم و اين ضايعه را به خانواده های داغدارشان تسليت می گويد. همچنين اعلام می دارد که شايسته است هفته پيش رو را به عنوان عزای عمومی در دانشگاه های سراسر کشور به سوگ ياران رفته بنشينيم و آن گونه که سزاوار است يادشان را گرامی بداريم.

روابط عمومی
دفتر تحکيم وحدت

٢۸ بهمن ماه ١٣۸٩


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016