پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام مهدی کروبی برای مردم و حاکميت: جمهوری اسلامی توسط ميراث‌خواران حکومتی، سرنگون شده است، مجتبی واحدی

دقايقی پيش با سختی فروان با شيخ شجاع وافتخار آفرين ، صحبت کردم برای من که بيست ونه سال است با شيخ در ارتباط هستم تعجبی نداشت که روحيه او با زمانی که رئيس مجلس بود هيچ فرقی نکرده و حتی استوارتر از آن ايام بر سر عهد خود با ملت ايستاده است.

او از من خواست پيام‌اش را به مردم ايران وهمه آزادگان جهان برسانم



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- آقای کروبی قبل از هرچيز از من خواست که از همسايگان و اهالی صبور محل
که ديشب بار ديگر تا حدود ساعت نيمه شب، ناچار شدند شعارهای رکيکِ «لات»های حکومت
را بشنوند عذرخواهی کرد.

۲ ـ کروبی بار ديگر آمادگی خود را برای محاکمه در يک دادگاه علنی اعلام و خطاب به
سران حکومت گفت: «اگر غيرت و شجاعت داريد لااقل مانند حکومت شاه رفتار کنيد که اگر مبارزانی مانند طالقانی، گلسرخی، بخارايی و ده‌ها مبارز با انديشه‌های متفاوت را به بند می‌کشيد اجازه انتشار محاکمات آن‌ها در رسانه‌ها را می‌داد. کروبی گفت تکليف صدا و سيمایِ دروغ‌پرداز مشخص است اما اگر حاکميت، شجاعت و غيرت دارد فورأ دادگاه علنی برای من تشکيل دهد و به رسانه‌های مکتوب و مجازی در داخل کشور اجازه دهد دفاعيات و اسناد من را منتشر نمايد.

۳ ـ کروبی پيامی هم برای آقايان قاليباف، ناطق نوری و حسن روحانی داشت او با اشاره به اين‌که شکستن هم‌زمان سکوت اين سه نفر وبرخی ظرايف موجود در اظهارنظر آن‌ها و نيز هم‌زمانی آن با اطلاعيه دستوری هیأت رئيسه خبرگان هر نوع ترديد در خصوص الزام آقايان به اظهارنظر را برطرف می‌کند، از اين سه نفر خواست با صدور اطلاعيه‌ای، محاکمه علنی او و اجازه انتشار دفاعيات‌اش در رسانه‌ها را نيز خواستار شوند.

۴ - کروبی از برخی شيرهای کاغذی حکومتی خواست اگر شجاعت وغيرت دارند او را به صورت علنی محاکمه کنند تا او در يک دادگاه علنی نشان دهد براندازان اصلی چه کسانی هستند. به گفته کروبی، براندازی قبلا توسط بخش‌هايی از حاکميت انجام شده و آن‌چه امروز در کشور حاکم است نه جمهوری است و نه اسلامی . يعنی جمهوری اسلامی توسط ميراث‌خواران حکومتی، سرنگون شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016