پنجشنبه 12 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازديد شش ساعته رهبر جمهوری اسلامی از وزارت اطلاعات: اساسی ترين وظيفه اين دستگاه تهيه طرح های عميقِ بلند مدت است، ايسنا

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در بازديد از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمايشگاه فعاليتها و پيشرفتهای مختلف سربازان گمنام امام زمان (عج)، با مديران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات نيز ديدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به محل وزارت اطلاعات بر مزار سه شهيد گمنام در اين وزارتخانه حضور يافتند و ضمن قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان سپس با حضور در نمايشگاه فعاليتهای وزارت اطلاعات، از نزديک در جريان اقدامات و پيشرفتهای بخشهای مختلف وزارت اطلاعات قرار گرفتند.

حضرت آيت الله خامنه ای امروز همچنين در جمع مديران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات، ضمن قدردانی از تلاشهای مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اين وزارتخانه را از معدود دستگاههای برآمده از انقلاب اسلامی خواندند و تأکيد کردند: وزارت اطلاعات به همت نيروهای با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اکنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصه جنگ اطلاعاتی در دنيای امروز است.

ايشان با اشاره به نحوه شکل گيری دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران بدست جوانانی مؤمن و انقلابی، خاطر نشان کردند: از امتيازات برجسته دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران، بومی بودن آن، و الگو نگرفتن از هيچ مجموعه اطلاعاتی در دنيا است.

رهبر انقلاب اسلامی، اين مجموعه برآمده از انقلاب اسلامی را ترکيبی از تلاش و توکل خواندند و افزودند: با توجه به ويژگيهای ممتاز اين مجموعه، وزارت اطلاعات بايد همواره در حد اعلای پايبندی به اصول و مبانی انقلاب و رعايت حدود شرعی و قانونی باشد.

حضرت آيت الله خامنه ای پايبندی به قانون و ضوابط را بسيار مهم دانستند و تأکيد کردند: لازمه تعهد، تدين و تقوا، عمل به قانون و اميد به آينده است.

ايشان با تأکيد بر لزوم نگاه کلان، راهبردی و عميق وزارت اطلاعات خاطر نشان کردند: طرح های بلند مدت خوبی در وزارت اطلاعات تهيه شده است اما بايد طرح های جامع و راهبردی در ديگر موضوعات مهم تهيه و کامل شود زيرا اساسی ترين وظيفه اين دستگاه تهيه طرح های عميقِ بلند مدت است.

حفظ انسجام در وزارت اطلاعات، لزوم نگاه فرا جناحی و فراگروهی، و دقت، حساسيت در قبال نفوذ دشمن و جريانهای معيوب فکری و سياسی و استفاده از تجارب نيروهای مجرب از ديگر نکاتی بودند که حضرت آيت الله خامنه ای به آنها اشاره کردند.

حضرت آيت الله خامنه ای در سخنان خود مديران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات را به اُنس با قرآن، نماز، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و اخلاق متکی بر مبانی الهی توصيه کردند.

ايشان همچنين با قدردانی از وزير اطلاعات در بخش ديگری از سخنان خود، بيداری اسلامی روز افزون کنونی در منطقه را حادثه ای فوق العاده عظيم خواندند و افزودند: تحولات کنونی در منطقه قطعاً در آينده جهان تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين بايد اين تحولات را فعالانه رصد و ابعاد مختلف آن را بررسی دقيق کرد.

ايشان بيداری اسلامی کنونی در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ايران و نتيجه ايستادگی ملت ايران دانستند و تأکيد کردند: جبهه استکبار و در رأس آن آمريکا به خوبی می دانند که الگوی اين حرکت های مردمی، انقلاب اسلامی ايران است بنابراين تلاش دارند تا اين الگو را تجربه ای ناموفق و شکست خورده جلوه دهند در حاليکه در مقابل عظمت جمعيت ميليونی مردم در ۲۲ بهمن درمانده ‌اند .

در ابتدای اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحی وزير اطلاعات در سخنانی با اشاره به موفقيت های سالهای اخير وزارت اطلاعات آنرا نتيجه حضور نيروهای مؤمن و جوان در کنار نيروهای انقلابی و با تجربه دانست و گفت: پايبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و بومی بودن دانش و تخصص، دو ويژگی بارز وزارت اطلاعات است که موجب تحول در ابعاد مختلف فنی و اطلاعاتی شده است. وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و همچنين تحولات کنونی منطقه خاطر نشان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) اکنون از توان و ظرفيت بسيار بالايی برخوردار هستند و رويکرد پيش دستانه و تهاجمی در دستور کار وزارت اطلاعات است.

در اين ديدار نماز ظهر و عصر نيز به امامت حضرت آيت الله خامنه ای اقامه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016