جمعه 20 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه تهران خطاب به فرهاد رهبرف دانشجونيوز

در پی انتشار خبر اخراج دکتر سید حسین سیف زاده استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران جمعی از دانشجویان نامه ای سرگشاده را خطاب به فرهاد رهبر ریاست دانشگاه تهران منتشر نمودند .

به گزارش دانشجو نیوز، در قسمتی از این نامه خطاب به فرهاد رهبر آماده است: "متأسفانه شاکله فعلی مدیریت دانشکده به دست افراد نالایقی افتاده است که در چند ماه گذشته در راستای افکار متحجرانه خود دست به افعالی زده اند که نتایج آن جز بدبین نمودن دانشجویان نسبت به مسائل دینی و همچنین افول سطح علمی دانشکده فایده دیگری در بر نداشته و نخواهد داشت..."

متن این نامه به شرح ذیل می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر فرهاد رهبر، ریاست محترم دانشگاه تهران؛

متأسفانه روز دوشنبه هفته جاری با خبر شدیم که دکتر سید حسین سیف زاده استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حکم مستقیم حضرت عالی بازنشسته شده اند و نکته جالب آن است که این بازنشستگی در حالی صورت می پذیرد که تعداد بسیاری از دانشجویان این دانشکده با ایشان در ترم جاری واحد درسی داشته اند. بر هیچ یک از اساتید و دانشجویان این دانشکده پوشیده نیست که این حکم بازنشستگی، پوششی رسمی برای اخراج این استاد منتقد می باشد. جالب است که مدیران این دانشکده با بیرون راندن افرادی چون دکتر سیف زاده و دکتر حسین بشیریه و دهها استاد مطرح دیگر که هر یک ذخیره ای ارزشمند در علوم انسانی می باشند اقدام به دعوت از افرادی چون حسین الله کرم و افرادی هم طیف فکری خود برای تدریس در این دانشکده می نمایند که این افراد فاقد حداقل سواد علمی در علوم سیاسی و حقوق می باشند.

لازم است به اطلاع حضرت عالی برسانیم که متأسفانه شاکله فعلی مدیریت دانشکده به دست افراد نالایقی افتاده است که در چند ماه گذشته در راستای افکار متحجرانه خود دست به افعالی زده اند که نتایج آن جز بدبین نمودن دانشجویان نسبت به مسائل دینی و همچنین افول سطح علمی دانشکده فایده دیگری در بر نداشته و نخواهد داشت که به عنوان مثال در این خصوص چند مورد را ذکر می نمائیم :

جمع آوری صندلی های محوطه داخل دانشکده به بهانه جلوگیری از اختلاط دانشجویان دختر و پسر ، تخریب بوفه قدیمی دانشکده و انتقال آن به دو فضایی کاملا مجزا و بسته به همین منظور، گرفتن تعهد کتبی از 7 الی 8 نفر از کارمندان دانشکده برای ادای فریضه نماز ، تهدید مداوم اساتید منتقد توسط برخی دانشجویان حامی دولت با ضبط صدای اساتید در هنگام تدریس در کلاس درس با پشتیبانی مدیران دانشکده ، ورود نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به دانشکده و مورداً دستگیری دانشجویان در ایام تجمعات اعتراض آمیز اخیر ، تهدید مداوم اعضای انجمن اسلامی و دانشجویان منتقد دولت در دانشکده ، تحت فشار قرار دادن اساتید منتقد از هر جهت و تنگ نمودن عرصه برای حضور آنان در دانشکده ....

با توجه به شواهد موجود به نظر می آید اخراج دکتر سیف زاده که ماهها توسط همین گروه تحت فشار و اذیت قرار می گرفت و اخبار مختلفی در این خصوص در سایت های اینترنتی انتشار یافته در همین راستا باشد. لذا ما جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی از حضرت عالی استدعا داریم تا ضمن جلوگیری از اخراج این استاد برجسته با تغییر ساختار مدیریت دانشکده از ادامه فعالیت این گروه متحجر جلوگیری به عمل آورید .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016