سه شنبه 2 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هر دم از اين باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد، پاسخی به شيخ شکرفروش! علی مهربان

بنام خدا

افاضات و خرده فرمايشات عمده شکر فروش بر امده از حوزه قم در مورد نوروز باستانی، عيد واقعی و اصيل ايرانی مرا بر ان داشت تا پاسخی درخور به او و هم مسلکان سالوس و فاقد اصالتش بدهم، هر چند که هم کلامی با لباده پوشان کار ما نيست و اصلا لازم نيست.
واجب است به ايشان ياداور گردم که اين سرزمين پارسی و هميشه جاويد قدمتی ديرينه شايد نزديک به پنج هزار سال دارد و در اين زمان طولانی بارها و بارها مورد تعرض دشمنانش واقع شده و حتی به اشغال انان در امده، اما هر بار مردمانش با حفظ هويت ملی و رجوع به خويشتن ايرانی خويش نه تنها دشمنان را حذف بلکه بعضا انانرا در پرتو ملازمت و در سايه پر رنگ فرهنگ ايرانی به راه انسانيت و ادميت فرا خوانده هضم کرده اند. يونانيان و مغولان از اين زمره اند و اعراب اشغالگر که با فريب و نيرنگ از دروازه شهرهای ايران بنام دوست وارد شده و بعداً خود را فاتح ناميدند نيز از اين قاعده مستثنی نبوده بخشی ازهويتشان را مديون همزيستی با ايرانيان و در سايه فرهنگ و ائين کهن و ممتاز ايرانی کسب کرده اند، اسلام نيز در مواجهه و چالش با فرهنگ غنی ايرانی هويتی دينی با قابليت عرضه در ابعاد جهانی پيدا نموده در دنيای انروز مطرح گشت، چه اسلام مطرح شده در شبه جزيره محصور در لايه های پوشالی مرام بيابانی قوم عرب، بيشتر به فرقه ای مذهبی در بين قبايل بدوی ميماند تا دينی با هويت فرا قومی و در ابعاد جهانی.
اسلام در همجواری و ملازمت با فرهنگ غنی ايرانی و با کمک و استفاده از دانائی و ذکاوت عالمان ايرانی به درک لازم از مبتلا به انسان در جوامع بشری رسيده، با تبيين فلسفه وجود و چرائيهای در پی ان، سعی در ارائه راه کارهای مناسب و مورد نياز مردمان داشته به هويتی هر چند به کاستی ولی قابل عرضه در گستره جهانی دست يافته است و گرنه اقوام بيابانگرد و مرام صحرا نشينی انان چيزی برای ارائه در ميدان تقابل و تصادم افکار بشری را نداشته، در مرتبه مناسبی از دسترسی به علوم و فنون روز قرار نگرفته بودند تا در پرتو ان به هويت بخشی دينی و جهانی بپردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقای عزيز ما وضعيت فعلی کشور را اشغال دوباره ايران بدست اوباش عرب با فريبی ديگر اينبار بنام ولايت دروغين فقيهان دانسته، مدتهاست که اماده به کارزار برای پاکسازی ميهن از لوث وجود ملايان دروغ زن، فاسد و وابسته هستيم. ملت ما مدتهاست با رجوع به هويت ملی خود و بازگشت به خويشتن ايرانيش اماده دفن لاطائلات بهم بافته و بيگانه ساز شما با نام مذهب و دين در اين کشور ازادگان و خوبان است. شما و رهبرانتان سالها با دروغ و نيرنگ مردم خوب ايران زمين را با تصويری دروغين از مدينه فاضله دينی فريفته، به چپاول ثروتهای ملی با نام و بی نام پرداخته انچه نبايد بر سر ملت و کشورمان اورده ايد. ما نيازمند بازگشت به اصالت بومی و ملی خود هستيم و در اينراه هر مانعی را از سر راه بر خواهيم داشت، ما سر بدارانيم و امده ايم تا هويت پليد و دسيسه باز شما را به چالش کشيده کشور را از وجود جور مذهبی و اوهام دروغين بافته شما رها سازيم. اينجا ايران مهد دليران است و الويت اول و اخر ما ايران است، اينجا ميدان بلند پروازی سيمرغ است نه گودال و پستوی امن روبهان مزدور خودفروش و عرضه کنندگان اوهام کذب و مروجين حکومت خلافی با نام ولائی.
ما ايرانيان قبل از ظهور اسلام پارسايان و يکتا پرستان بوده ايم و بر اين عهد خود با خدای يکتا بارها و بارها تا پای جان مانده ايم. اسلام، عرب را به يکتا پرستی فرا خواند و از زنده بگور کردن دخترانشان بر حذر داشت نه پدران ما را، انزمان که عرب دخترانش را زنده بگور ميکرد زنان در ايران از وزيران يا فرماندهان بودند واين افتخاری برای ايرانی است. منشور پيروزی رهبر کبير ايران در فتح بابل اولين منشور حقوق بشر شناخته شده، نام گرفته و جهانی به ان مينازد. بخود ائيد و از ياوه گوئی و از دروغ دست برداريد که لاطائلات شما و مهملات دوستانتان مدتهاست که رنگ باخته، نيرنگتان ديگر بر اين مردم بينا تاثيری نخواهد داشت. بدانيد که نوبت سرافرازی ايرانی و رجوع مردمان به فرهنگ اصيل بومی که فرهنگ رستگاری و مليست فرا رسيده، در اين راه هيچ مانعی را بر نمی تابيم. اعتقادات دينی اسلامی و مذهبی شيعی در تضاد با باورهای ملی و بومی ما نيست، شما هم از تلاش برای ايجاد تصادم و تقابل ساختگی بين اين دو مقوله دست برداشته به روند طبيعی اين همجواری و ملازمت اسيب نرسانيد، هر چند که توقع حقيقت گوئی و فروتنی در برابر اراده ملت از صاحبان منابر پنج تومانی گذشته(به رونق رسيدگان امروز) و از خريداران تاجر پيشه مقام مرجعيت (در حوزه فشل امروز) و از دين فروشان منفعت طلب موردی عبث و بيهوده است اما ما شما را به حقيقت و راستی که عهدی ايرانيست فرا ميخوانيم و از گفتن دروغ حتی با نام مذهبی تقيه بر حذر ميداريم که در ائين ايرانی دروغ، دروغ است و بيان ان حتی با عنوان مصلحت خطاست.
نوروز سنتی ايرانی و هماهنگ با طبيعت است که بر پائی ان در اين هنگامه نو شدن زمين نشانه ذکاوت ايرانيان باستان و سطح دانش منجمان اين ديار در تهيه تقويمی هماهنگ و مطابق با تغييرات فصلی زمين در ان روزگار است، قطعا اعراب با ان سطح ناچيز بهرمندی از علوم بشری در ان دوران توانائی درک لزوم هماهنگی با طبيعت را در ايجاد تقويم زمانی نداشته اند تا بعدا اسلام از ان بهره برد و اين ناهماهنگی و ناتوانی انان مشکل ما در اين ديار نيست بلکه مشکل انان و عدم درک شماست، تنها تقويم بشری که با گردش زمين بدور خورشيد همراستا بوده و مطابق با فعل و انفعالات جهان هستی برنامه ريزی شده است تقويم ايرانی است که شروع ان با جشن نوروز و هماهنگ با زنده شدن طبيعت، دگرگونی و تازه شدن جهان هستی در کره زمين است، قبل از شما و دوستان نادانتان، يونانيان نيز اراده کردند که فرهنگ ايرانی را در گذر زمان کم رنگ کرده حذف کنند اما خود در اين پديده غنی ادراک بشر پارسی از هستی و حيات موجود در ان هضم شده به گذری حذف شدند، خلفای عرب و غاصبان اموی و عباسی نيز.
اقا، ما شما را نهيب ميدهيم به پرهيز از بيان دروغ و خوش خدمتی رذيلانه به حاکم جائر ددمنش و از همراهی با خليفه نابکاری که بنام ولی بر ايرانيان به کمک بيگانه تحميل کرده ايد و از افشاگری تاريخ در مورد اعمالتان و ثبت نامتان بعنوان خائن به ملت و کشور در صفحه سياه خاطرات مردم، و از خيانت به ملت و هويت ايرانی اين مردمان، ما شما را بر حذر ميداريم از روزگار پاسخگوئی به خداوند و خلق خدا در باره خيانت به ايران و همراهی با ظالم در چپاول ثروت ايرانيان و تاراج سرمايه های ملی با نام و بظاهر شرعی، بی نام و غير شرعی، و از فرجام تلخ و بد خائنان روسياه و درمانده.
پاينده باد ايران- پيروز باد ايرانيان//

علی مهربان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016