یکشنبه 8 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: علوم انسانی غربی جهل‌اند نه علم، ايسنا

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: دشمن ما هر روز دين و عرفانی جديد را می‌سازد و مسائل جاسوسی را با رمال‌بازی تلفيق می‌کند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محمدرضا نقدی در همايش مسوولين عقيدتی سياسی سپاه‌های استانی، با بيان اين‌که «امروز دشمن هر کسی را که از اسلام، روحانيت و ضداستکبار در کشور ما سيلی خورده جذب می‌کند» افزود: ما امروز از همه طرف تهديد می‌شويم، دشمن همه ابزار و تجهيزاتش را به کار گرفته؛ چراکه سيلی سختی خورده و همه بدنش زخمی است و هر چيزی که بداند به کار می‌گيرد برای اين‌که می‌بيند نمی‌تواند با زور اسلحه به اين کشور پيروز شود و بايد ايمان ما را ضعيف کند و تا وقتی که ايمان داريم پيروز هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که «علوم انسانی غربی جهل‌اند نه علم» گفت: دشمنان ما در علوم انسانی‌شان به خود استناد می‌کنند و می‌گويند هر چيزی که تجربه شود و زير تيغ جراحی رفت علم است.

وی هم‌چنين با بيان اين‌که «سرچشمه علوم انسانی و پاک در دست ماست» افزود: نتيجه علوم غربی مثلا در آمريکا در چند قرن اخير اقتصاد ورشکسته، ‌سياست شکست خورده، جامعه فروپاشيده و روان انسان‌های مخدوش بوده است. پس تجربه شد که علوم آن‌ها باطل بوده؛ چراکه اگر نبود طبق آمارهای خودشان ۴۰ درصد بچه‌های نامشروع، سه ميليون زندانی در زندان‌های آن‌ها و ۶۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق منتهی نمی‌شد و اين نتيجه علوم آن‌هاست.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌که «اساس موضوع جنگ روحيه و اعتقادات است» تصريح کرد: ما در دفاع هشت ساله خودمان متکی بر نيروهای انسانی بوديم، برخلاف همه ارتش‌های دنيا که ابزارمحور و متکی بر جنگ‌افزارها و سلاح‌های پيچيده خود بودند و بايد بدانيم که الان در مرحله جنگ نرم با دشمن هستيم.

وی با اشاره به اين‌که «انسان محور قدرت پروردگار است» افزود: همه تحولات عالم بر پايه وجود انسان شکل می‌گيرد و اين تاثيرات آب و هوا و شرايط اقليمی و حيوانات نيستند که سرنوشت را تغيير می‌دهند، بلکه اين تغيير با تدبير خدای متعال و به دست جوامع بشری صورت می‌گيرد.

وی در ادامه انسان را در جنگ فرهنگی هم هدف دانست و هم سلاح، اظهار کرد: نقش تعالی فکر، روح و معنويت در اين عرصه فوق‌العاده بالا و سرنوشت‌ساز است؛ چراکه قرآن کريم می‌فرمايد " که اگر شما ۲۰ نفر انسان‌های با روحيه و مقاوم باشيد بر ۲۰۰ نفر و اگر ۱۰۰ نفر بر ۱۰۰۰ نفر پيروز می‌شويد" ولی تفکر غربی می‌گويد شما بايد سه برابر دشمن باشيد تا پيروز شويد.

نقدی با بيان اين‌که «بسيج سرمايه اصلی نظام ما برای پيشرفت و توسعه است» خطاب به فرماندهان سپاه گفت: شما می‌خواهيد کسانی را آماده کنيد که می‌خواهند الگويی برای بسيجيان باشند اگر ما در دفاع مقدس بسيج را داشتيم که آن ارزش‌های والا را شکل داد همچون پيروزی خرمشهر اين‌ها به برکت آن است که وقتی بسيجی به بالای سر خود نگاه می‌کرد شهدايی چون شهيد بروجردی، ‌شهيد ميثمی و شهيد خرازی را می‌ديد و وقتی فرماندهان و پاسداران را می‌ديد برايش يک الگوی دست‌نيافتنی بود.

وی با تاکيد بر اين‌که «نيروهای ما بايد در عرصه اعتقادی، تربيتی و اخلاقی تقويت شوند» تصريح کرد: برای اين‌که چنين انسان‌هايی را بسازيم، بايد ياد خدا در دل‌های‌مان موج بزند و در برابر کج‌روی‌ها و گناهان سريع عکس‌العمل نشان دهيم؛ چراکه کاری که امروز وظيفه ماست و ولی فقيه بر آن سفارش کردند تربيت انسان‌هاست.

وی گفت: حداقل انتظار از فرماندهان سازمان بسيج اين است که هر کدام‌شان در يک مسجدی يک حلقه از صالحان به دورشان باشد؛ چراکه اين يک ارزش و توفيق است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌که «دفاع مقدس اثبات کرد هر کجا با هم باشيم و منيت را کنار بگذاريم پيروزی بزرگ با ماست» افزود: حريف جديد بسيج حريفی مکتبی است يعنی هر بسيجی که می‌خواهد ارتقا پيدا کند بايد در اخلاق، معرفت دينی و بصيرت ايمان خود را بيشتر کند که اين حرکت کار ما را نيز سخت می‌کند.

وی در پايان با پاسخگويی به سوالات فرماندهان سپاه مبنی بر مشکلات حوزه‌های‌شان با لوح تقديری از پنج نفر از سپاهيان نمونه‌ استان‌های کشور تقدير و تشکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016