دوشنبه 23 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد از دولت بابت واردات بی‌رويه، واردات موجب رانت در بازار شد، مهر

رئيس کميسيون جهاد اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم توجه دولت به رعايت قوانين بودجه در تعيين نرخ تعرفه موثر بخش کشاورزی، گفت: واردات محصولات کشاورزی موجب رانت در بازار شده است، ضمن اينکه مجلس ۱۰ محصول خاص را به دولت اعلام کرد تا درباره آنها با تدبير عمل شود اما بازهم می‌بينيم که اين محصولات به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين نجابت در جمع خبرنگاران در خصوص واردات ميوه در فصل برداشت، گفت: در بودجه سال ۸۸ و ۸۹ عنوان شده است که تعرفه موثر بخش کشاورزی بايد مانند خودرو باشد اما دولت به آن عمل نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ۱۰ محصول خاص از سوی مجلس به دولت اعلام شد تا در مورد آنها با تدبير عمل شود اما بازهم می بينيم که اين محصولات به کشور وارد می شوند.

رئيس کميسيون جهاد اقتصادی مجلس تصريح کرد: اگر برای چند سال محصول داخلی به بازار عرضه شود و تنظيم بازار و مديريت قيمت براساس محصولات داخلی انجام گيرد، مشکلات حل خواهد شد و نيازی به واردات نيست، زيرا ايران جزو ۱۰ کشور برتر در توليد محصولات باغی و زراعی است.

نجابت با بيان اينکه واردات باعث رانت شده است، افزود: عدم تمرکز در ساختار دولت باعث شده است که هنوز مشخص نباشد که تصميم نهايی واردات با وزارت بازرگانی است يا جهاد کشاورزی.

وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی، تصريح کرد: برای پياده سازی جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی بايد در حوزه واردات وارد شد و تمرکز را بر تصميم گيريها و پذيرش مشکلات ناشی از ممنوعيت واردات گذاشت، زيرا نمی توان توقع داشت که وارداتی انجام نگيرد اما رفاه وجود داشته باشد.

رئيس کميسيون اقتصادی مجلس گفت: وقتی واردات به عنوان موضوعی برای رانت اقتصادی باشد، بازار محصولات کشاورزی با معضلاتی روبرو می شود که اکنون وجود دارد.

نجابت با بيان اينکه هنوز متولی ثبت سفارش مشخص نيست، تصريح کرد: اگر محصولات داخلی بابازارهای جهانی رقابت درستی نداشته باشند کشاورزی دچار رکود کيفی می شود بنابراين بايد اين رويکرد اصلاح شود.

وی درپايان بيان کرد: شايد با کاهش تعرفه ۹۰ درصدی به ۴ درصد در بازار تعادل ايجاد شود اما اين تعادل به چه قيمتی به دست می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016