یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شير ليتری ۱۱۲۰ تومان، دولت ۵۲۰ تومان يارانه می دهد، خبرآنلاين

جامعه > سلامت - درحالی که چهار روز از پايان توزيع شير يارانه ای ۳۵۰ تومانی می گذرد، امروز استانداری تهران اعلام کرده است شير يارانه ای به قيمت ۶۰۰ تومان در پايتخت عرضه می شود.

به گفته نعمت‌اله ترکی، معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران شنبه شب، ۱۸ تيرماه، قيمت شير در جلسه کميته تعيين قيمت شير نيمه‌يارانه‌ای در تهران تعيين شده است: "بر اين اساس، شير درجه يک با بار ميکروبی ۵۰۰ هزار به مبلغ ۶۰۰ تومان به ازای هر کيسه نايلونی ۹۰۰ گرمی در اختيار مصرف‌کنندگان تهرانی قرار می‌گيرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين اعلام شده بود يارانه شير به توليد کننده اختصاص پيدا می کند و البته قيمت آن منطقه ای است. آنطور که معاون برنامه‌ريزی استاندار تهران گفته، با پيشنهاد اتحاديه دامداران و توافق با اتحاديه فرآوری‌کنندگان شير به ازای هر ليتر ۵۲۰ تومان در اختيار کارخانجات فرآوری‌کننده قرار می گيرد: "کارخانجات صاحب نام و دارای برند مطرح نيز با دريافت شير ۵۲۰ تومانی، هر کيسه ۹۰۰ گرمی شير نيمه‌يارانه‌ای را با قيمت ۶۰۰ در اختيار مصرف‌کنندگان در تهران قرار می‌دهند."

با اين حساب هر ليتر شير هزار و ۱۲۰ تومان قيمت دارد که ۶۰۰ تومان آن را مردم پرداخت می کنند. يعنی ۲۵۰ تومان بيش از قيمت گذشته. اين درحالی است که کارشناسان سلامت در موارد بسياری نسبت به افزايش قيمت شير يارانه ای و به طبع آن محصولات لبنی هشدار داده بودند و آن را خطر بزرگی برای سلامت اقشار مختلف می دانستند.

از سوی ديگر بلاتکليفی قيمت محصولات لبنی منجر به کم فروشی برخی از توليد کننده ها شد. تا حدی که حجم شير يرانه ای از نايلونی يک ليتر، به ۸۰۰ گرم کاهش يافت.

دولت تاکنون تصميمی برای پرداخت يارانه شير به مصرف کننده نگرفته است. هرچند که گفته شده بود يارانه شير به توليد کننده ها پرداخت می شود. اما اکنون شير يارانه ای، نيمه يارانه ای شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016