جمعه 24 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"مخالفت ‌امام‌ خامنه‌ای ‌با استخدام منشی ‌زن"، تريبون مستضعفين

به گزارش تريبون مستضعفين، افزايش روزافزون آگهی استخدام منشی زن و به کارگيری آنان در ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی گويا به يکی از امور مرسوم و عادی کشورمان تبديل شده است؛ اما در اين ميان جای اين سؤال باقی می‌ماند که براستی علت استفاده از زنان و دختران برای امور منشی‌گری چيست و چرا مديران کمتر علاقه‌مند به استخدام مردان برای اين امور هستند؟!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جای هيچ شکی نيست که منشی‌گری يکی از مشاغلی است که نياز به ارتباط و روابط عمومی قوی دارد و ملايمت در رفتار و سخن را می‌طلبد و از سوی ديگر در سيطره‌ی کامل مديران خواهد بود.

پرواضح است وادادگی، خضوع، عشوه و در سيطره بودن زنان در مقابل مردان غريبه و به طور کلی استفاده ابزاری از جاذبه جنسی زن علاوه بر اينکه مخالف با ديدگاه اسلام در مورد کرامت و جايگاه زن بوده و هست همواره تبعات منفی و غيرخوشايندی را هم به همراه داشته است.

در اين ميان رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به اينکه منشی‌گری زنان اغلب با تسلط مردانه همراه بوده است با منشی زن مخالفت داشته و می‌فرمانيد: «جاذبه جنسی يکی از بزرگ‌ترين دام‌هاست؛ مراقب باشيد! من با کسانی که به‌عنوان به‌کارگيری زن، منشی زن استخدام می‌کنند، مخالفم. زنان در دستگاه‌ها مختلف اين همه کارهای خوب دارند انجام می‌دهند و مديريت‌های خيلی خوب انجام می‌دهند. بزرگ‌ترين مشکل هم آن حالت سيطره مردانه بر زن است. اين را به‌خصوص زن‌ها بيشتر بايد بدانند. و لا تخضعن بالقول فيطمع الذی فی قلبه مرض؛ در قرآن می‌گويد، برای اينکه مرد ـ که جنس متجاوز و شروع‌کننده است ـ قدرت پيدا نکند، زن نبايد در مقابل او خضوع کند؛ خضوع در زبان و سخن گفتن. می‌بينيم اين‌ها اسرار است و در اين‌ها رازهای بزرگ هست؛ اما ما متأسفانه همين‌طور غافل از اين‌ها عبور می‌کنيم و نمی‌فهميم. ابزار، يعنی وسيله مردم برای رفتن به‌سمت گناه؛ آن حالت تجاوزطلبی و افزون‌خواهی و اقدام و ابتکار اوست؛ ابزار زن و کمک زن در رفتن به‌سمت گناه، حالت وادادگی و خضوع و تواضع اوست؛ لذا تکبر حرام است؛ اما برای زن‌ها در مقابل مرد بيگانه، جزو چيزهايی ممدوح است که متکبر باشند. اين حالت در بعضی از مشاغل به کلی از بين می‌رود؛ مثل همين منشی‌گری و مستخدم بودن زن. غير از تسلط مردانه، چنين حالتی وجود ندارد. در منشی‌گری، ازاين‌قبيل وجود دارد و حالا من اين را مثال زدم.»

بيانات در ديدار اعضای شورای شهر و شهرداران تهران، ۱۳/۱۲/۱۳۸۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016