یکشنبه 2 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: مسئولان و جريان‌های سياسی پرهيز از اختلاف را وظيفه دينی خود بدانند، ايلنا

جاذبه‌های گوناگون دنيايی، شهوات و هواهای نفس، حسدها و بخل‌ها، بدبينی ها، بددلی‌ها، بدخواهی‌ها و قدرت طلبی‌ها، همچون باتلاقی هستند که تنها راه نجات از اين هلاکت گاه، چنگ زدن به ريسمان الهی، بصورت جمعی و با يکديگر است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در جمع پرشور هزاران نفر از کارکنان نيروهای دريايی ارتش و سپاه و خانواده‌های آنان در بندرعباس، حضور مقتدرانه نيروهای دريايی در سواحل طولانی خليج فارس و دريای عمان و همچنين حضور راهبردی اين نيروها در آب‌های آزاد را نشان دهنده عزت ملی ملت ايران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و پيام آور عزت ملت‌ها دانستند و با تأکيد بر لزوم هوشياری در مقابل تلاش دشمنان برای تضعيف اقتدار ملی، همه آحاد مردم بويژه مسؤولان، گروه‌ها و جريان‌های سياسی، و اقوام و مذاهب گوناگون را به حفظ وحدت و پرهيز از هرگونه اختلاف و تفرقه فراخواندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين ديدار که در محل فرماندهی نيروی دريايی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی فراوان از ديدار با کارکنان نيروهای دريايی و خانواده‌های آنان، از زحمات و تلاش‌های اين نيروها و خانواده‌هايشان تشکر و قدردانی کردند و افزودند: حضور مسئولانه و قدرتمندانه نيروهای دريايی ارتش و سپاه و خانواده‌های آنان از شرقی‌ترين سواحل دريای عمان تا غربی‌ترين سواحل خليج فارس، نشان دهنده عزم راسخ برای حفظ عزت و اقتدار ملی کشور است.
ايشان با اشاره به نقش راهبردی نيروهای دريايی ارتش و سپاه خاطرنشان کردند: حضور قدرتمندانه نيروهای دريايی در آب‌های آزاد نيز پيام آور عزت ملت‌ها است زيرا نشان می‌دهد ملت ايران در مواجهه با جبهه وسيع دشمنان، در غربت کامل ولی با اتکاء به خداوند متعال و اعتماد به نفس توانسته است خود را به اين حد از توانايی و پيشرفت برساند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: اين حضور راهبردی در آب‌های آزاد که نتيجه تلاش‌ها و مجاهدت فرماندهان و نيروهای دريايی ارتش و سپاه و خانواده‌های آنان است، خدمت به بشريت نيز است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: ملت ايران با ايستادگی و استقامت بر اصول خود و ادامه مسير، بدون انحراف، ثابت کرد که راه عزم ملی و استقلال ملی ملت‌ها بن بست ندارد و اگر ملتی اراده کند می‌تواند همانند ملت ايران به عزت، قدرت و ثروت برسد.
ايشان با اشاره به شگردهای گوناگون دشمنان برای ايجاد یأس و نااميدی در ملت‌ها و تضعيف اراده ملی آنان، ترويج مواد مخدر با اهداف پنهان سياسی، و دامن زدن به اختلافات درونی را از جمله شيوه‌ها و طراحی‌ها برشمردند و تأکيد کردند: ايجاد اختلاف ميان قوميت‌ها و مذاهب گوناگون، ميان جناح‌ها و گروه‌های سياسی و ميان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله روش‌های تضعيف اراده و عزم ملی است اما ملت ايران بر همه حيله‌ها و مکرهای دشمنان فائق آمده و برگزاری جلسه‌ای با حضور نيروهای دريايی ارتش و سپاه و خانواده‌های آنان، نمونه‌ای از همدلی و صميميت ميان ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری آيه شريفه «واعتصموا بحبل الله جميعاً و لاتفرقوا» خاطرنشان کردند: امروز مخاطب اين سخن الهی آحاد ملت ايران بويژه مسئولان، گروه‌ها و جريان‌های سياسی، اقوام، و مذاهب گوناگون کشور هستند و همه بايد با چنگ زدن جمعی به ريسمان الهی، پرهيز از اختلاف را وظيفه ملی و دينی خود بدانند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: جاذبه‌های گوناگون دنيايی، شهوات و هواهای نفس، حسدها و بخل‌ها، بدبينی ها، بددلی‌ها، بدخواهی‌ها و قدرت طلبی‌ها، همچون باتلاقی هستند که تنها راه نجات از اين هلاکت گاه، چنگ زدن به ريسمان الهی، بصورت جمعی و با يکديگر است.
ايشان با اشاره به انقلاب کبير ملت ايران و ابعاد گسترده و ناشناخته اين حرکت عظيم تأکيد کردند: ملت ايران در طول ۳۳ سال گذشته، با وجود همه فشارها و توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل آن‌ها، با ايمان، اتحاد و بصيرت خود به پيش رفته و دشمن را پشت سر گذاشته است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر لزوم حفظ روحيه ايستادگی و منحرف نشدن از مسير اصلی انقلاب، خاطرنشان کردند: تنها راه نجات ملت‌های منطقه گام گذاشتن در اين مسير است که آثار آن نيز بتدريج در حال آشکار شدن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تبليغات دروغين بيگانگان بر ضد ملت ايران و اسلام و تلاش برای تحريف واقعيات افزودند: نمونه تبليغات غرب، در جنايت اخير در يک کشور اروپای شمالی است که از همان ساعات اول تلاش می‌کنند انگشت اتهام را به سوی مسلمانان نشانه روند که اين موضوع بيانگر خباثت و دروغ بودن تبليغات غربی‌ها است.
ايشان با تأکيد بر اين‌که، چنين تبليغات و اتهاماتی بر اراده ملت ايران و ملت‌های مسلمان تأثيرگذار نخواهد بود خاطرنشان کردند: ما معتقديم سعادت دنيا و آخرت ملت ايران، فقط با چارچوبی اسلامی تأمين خواهد شد و تاکنون نيز حرکت رو به جلو نظام اسلامی موجب احيای مجدد اسلام و اراده ملت‌های منطقه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی از جمله عوامل مهم برای ادامه حرکت رو به پيشرفت ملت ايران را کار و تلاش بی وقفه دانستند و افزودند: در رويارويی جبهه حق و باطل، اگر در کنار عمل و کار و تلاش، هدف نيز گم نشود و حضور در صحنه و اعتماد به نفس هم تقويت و پررنگ شود، پيروزی جبهه حق حتمی است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شرايط بسيار سخت ملت ايران در دوران جنگ تحميلی بويژه روزهای آغازين جنگ خاطرنشان کردند: در همان روزهای اول جنگ تحميلی که عده‌ای آيه یأس و نااميدی می‌خواندند، امام بزرگوار (ره) که متصل به منبع عظيم نور الهی بود، با قدرت ايستاد و گفت «می‌توانيم» و در نهايت نيز «توانستيم».
ايشان افزودند: امروز هم که ملت ايران بر خلاف دوران جنگ تحميلی، صاحب پيشرفت‌های بزرگ و منابع عظيم انسانی است، ادامه مسير پيشرفت فقط با چنين روحيه‌ای امکان پذير است.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان را گنج‌های بی نظير ملت ايران خواندند و تأکيد کردند: بايد با تدبير مسئولان و همت ملت ايران، اين گنج‌ها استخراج شوند تا شط خروشان انقلاب اسلامی، پر آب‌تر و پرطراوت‌تر شود و قطعاً اين آرزو در آينده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.
در ابتدای اين ديدار سردار سرتيپ پاسدار فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن خيرمقدم به فرمانده کل قوا، گفت: حضور نيروی دريايی سپاه در کنار نيروی دريايی ارتش و به همراه خانواده‌هايشان در سواحل خليج فارس نشان دهنده عزم جدی و آمادگی اين نيروها برای مقابله با هرگونه تهديدی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016