دوشنبه 10 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نجات کشتی کانتينربر حديث از چنگ دزدان دريايی، ايسنا

نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران کشتی کانتينربر حديث را طی چهار مرحله از چنگ دزدان دريايی نجات داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دزدان دريايی طی چهار مرحله در طول سه ساعت کشتی تجاری حديث را در مسير خود از دريای سرخ به خليج عدن مورد تهاجم قراردادند که هر بار با تلاش دريادلان نيروی دريايی از هدف شوم خود باز ماندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، پانزدهمين ناوگروه اعزامی نيروی دريايی ارتش، بار ديگر با هوشياری، آمادگی و با اجرای به موقع و سريع آتش توانست اقدام دزدان دريايی را در ربودن کانتينر بر حديث خنثی کند و اين کشتی تجاری ايرانی را به سلامت از منطقه پرخطر خليج عدن عبور دهد.

خليج عدن که اقيانوس هند را به دريای سرخ و دريای مديترانه متصل می‌کند مسير عبور بيشترين حجم تبادلات دريايی بين آسيا و آمريکا و اروپا است، بطوريکه سالانه بيست هزار کشتی تجاری و نفت‌کش از اين مسير عبور می‌کنند و عبور اين تعداد کشتی تجاری و نفت‌کش در سال‌های اخير عرصه را برای فعاليت‌های تروريستی دزدان دريايی سوماليايی فراهم کرده است.

نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در حرکتی مستقل و به منظور مقابله با پديده شوم تروريسم دريايی، از سال ۸۷ تاکنون ۱۵ ناوگروه به آب‌های آزاد و بين‌المللی خليج عدن و دريای سرخ اعزام کرده است.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی نيروی دريايی ارتش، ناوگروه‌های اعزامی نيروی دريايی ارتش، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹ حمله دزدان دريايی را با شکست مواجه کرده‌اند و با اين اقدام مانع از به تاراج رفتن ميليون‌ها دلار سرمايه ملی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016