یکشنبه 30 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون آموزش وپرورش: بايد از توسعه بی رويه علوم انسانی در روستاها جلوگيری کنيم، ايسنا

معاون متوسطه وزير آموزش وپرورش گفت: توسعه هنرستان های فنی وکاردانش يکی از اولويت های اساسی آموزش وپرورش در سال تحصيلی جديد خواهد بود، در اين راستا تلاش می شود ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان ها و دررشته های مختلف جذب و ادامه تحصيل دهند.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، ابراهيم سحر خيز در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: بايد سعی کنيم از توسعه بی رويه علوم انسانی در روستاها جلوگيری کنيم و نگرانی ها و دغدغه های موجود را در خصوص تامين نيروهای متخصص در حوزه های کشاورزی، صنعت، خدماتی با افزايش وحمايت جمعی از هنرستان های فنی وکاردانش مرتفع سازيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی سال تحصيلی آينده را سال توام با رقابت با هدف کيفی بخشی در مدارس خواند واظهار داشت: تخصصی کردن نيروهای انسانی وتوانمند سازی قابل قبول مديران ودبيران نيز از ديگر برنامه های اين وزارتخانه خواهد بود.

معاون آموزش و پررورش از راه اندازی ۴۰۰۰مجتمع شهری شامل ابتدايی ، راهنمايی و متوسطه خبر داد و گفت: سعی خواهيم کرد با تقويت منسجم نيروهای انسانی وبرآورد دقيق تخصص ها در تمامی مدارس مشاوره تحصيلی ومربی تربيت بدنی داشته باشيم.

سحر خيز از توسعه تجهيزات ونرم افزارهای اداری وآموزشی در مدارس نيز سخن گفت وابراز داشت:مجريان، عوامل مدرسه، مديران و دبيران همگی بايد با نرم افزارهای اداری وامور رايانه ای نوين آشنايی لازم و کافی را داشته باشند و در اين حرکت پرشتاب دولت الکترونيک، مدارس ما بايد بروز باشد و آموزش و پرورش نيز در اين زمينه در بين دستگاههای مختلف کشور بايد در اين زمينه پيشتاز وپيشروباشد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود توجه به رويکرد تربيتی را در مدارس راهنمايی بسيار مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد:در اين دوره برخی دروس نظير تاريخ، ادبيات، علوم تجربی بايد با رويکرد تربيتی تاليف شوند و نکات ارزنده تربيتی به منظور اثر بخشی در دروس لحاظ شده باشد.

وی ابراز اميدواری کرد سال تحصيلی جديد سالی پرتحول وتوام با موفقيت در آموزش وپرورش باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016