دوشنبه 24 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش‌وپرورش: حق‌التدريسی معترض نداريم، کتب درسی دانش‌آموزان تغيير می‌کنند، ايسنا

وزير آموزش و پرورش، گفت: کتاب‌های جديد درسی مطابق با تحول بنيادين تدوين می‌شود و سعی بر اين است شرايط مناسبی برای تفکر و انديشه دانش‌آموز ايجاد شده تا دانش‌آموز بتواند هم برای جامعه و هم برای خود مفيد بوده و درجاتی از حيات طيبه را طی کرده باشد.

به گزارش سرويس«آموزش و پرورش» ايسنا، حميدرضا حاجی بابايی گفت: کتاب‌های درسی در راستای ايجاد خلاقيت، نوآوری، تفکر، انديشه دانش آموزان تغيير می‌يابد.

وی درباره رويکرد اين وزارتخانه در تدوين کتاب‌های درسی اظهارکرد: امسال کتاب‌های سال اول ابتدايی تغيير کرده و چاپ جديد دارد و در تدوين آنها بحث خلاقيت، نوآوری، تفکر و انديشه دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاجی بابايی افزود: کتاب‌های جديد درسی مطابق با تحول بنيادين تدوين می‌شود و سعی بر اين است شرايط مناسبی برای تفکر و انديشه دانش‌آموز ايجاد شده تا دانش‌آموز بتواند به عنوان فردی که وارد جامعه می‌شود، هم برای جامعه و هم برای خود مفيد بوده و درجاتی از حيات طيبه را طی کرده باشد.


تعيين وضعيت تمام معلمان حق التدريس

وی در ادامه درباره وضعيت استخدام معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزی نيز گفت: يکی از مشکلات اين است که به هر کسی عنوان حق‌التدريس می‌دهند و ما اصلا حق‌التدريسی که اعتراض داشته باشد، نداريم.

وزير آموزش و پرورش تصريح کرد: وضعيت همه حق‌التدريس‌ها و آموزشياران نهضت سوادآموزی هم مشخص است. تعدادی از اين افراد به صورت شرکت خدمانی بودند که در آزمون شرکت کردند و شرط قبولی در اين آزمون از نمره بيست، ۱۲ بود؛ يعنی از ۱۰۰ نمره کسی که ۶۰ نمره کسب کند، قبول می‌شود اما ديديم که تعداد کمتری قبول شدند و اين نمره را به ۱۰ تبديل کرديم.

حاجی بابايی افزود: افرادی که نمره زير ۱۰ گرفتند، پذيرفته نشدند و معترضان هم بيشتر کسانی هستند که زير ۱۰ نمره گرفتند و يا از ۱۴۰ سوال کمتر از ۷۰ سوال جواب دادندبه عنوان مثال فردی که ۶۹ سوال را جواب داده باشد، ۵۰ درصد نمره را بدست نياورده و به طور طبيعی پذيرفته نشده است.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رسانی دولت، وی خاطرنشان کرد: البته تلاش و کوشش اين افراد قابل تقدير است اما بايد قانون رعايت شود؛ اين آزمون استخدامی تکليفی بود که انجام پذيرفت و ما برای افرادی که قبول نشدند، ناراحت هستيم اما واقعا چاره‌ای هم به جز اين نداريم و اگر راهی وجود داشته باشد، آمادگی لازم را برای کمک داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016