دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجموعه خبرهای حقوق بشری: صدور ۲۲ سال و نيم زندان برای فعالين کارگری و چپ در تبريز، بازداشت وکيل دراويش

صدور ۲۲ سال و نيم زندان برای فعالين کارگری و چپ در تبريز، رهانا

شاهرخ زمانی، محمد جراحی، نيما پوريعقوب و ساسان واهبی‌وش فعالين کارگری و دانشجويی شهر تبريز از سوی شعبه يک دادگاه انقلاب اين شهر در مجموعه به ۲۲ سال و نيم زندان محکوم شدند. در اين احکام سنگين، چهار متهم اين پرونده جمعا به بيست و دو سال و نيم حبس تعزيری محکوم شده‌اند و متهم رديف پنجم از اتهامات وارده تبرئه شده است.
به گزارش «خانه حقوق بشر ايران» بر طبق حکم صادره، شاهرخ زمانی متهم رديف اول، به تحمل ده سال حبس تعزيری به دليل تشکيل گروه مخالف نظام و تحمل يک سال حبس تعزيری به دليل فعاليت تبليغی عيله نظام و جمعا به يازده سال حبس تعزيری محکوم شده است.
مطابق اين حکم، محمد جراحی متهم رديف دوم، به تحمل پنج سال حبس تعزيری به دليل تشکيل گروه مخالف نظام محکوم شده است. همچنين نيما پوريعقوب متهم رديف سوم، به تحمل پنج سال حبس تعزيری به دليل تشکيل گروه مخالف نظام، و تحمل يک سال حبس تعزيری به دليل فعاليت تبليغی عليه نظام، و جمعا شش سال حبس تعزيری محکوم شده است.
متهم رديف چهارم ساسان واهبی‌وش نيز به تحمل نود و يک روز حبس تعزيری به دليل عضويت در گروه مخالف نظام، و نود و يک روز حبس تعزيری به دليل فعاليت تبليغی عليه نظام، و جمعا شش ماه حبس تعزيری محکوم شده است.
متهم رديف پنجم بيوک سيدلر از اتهامات وارده تبرئه شده است.
دادگاه اين فعالين کارگری و چپ در تاريخ بيست و هفت مرداد هزار و سيصد و نود در شعبه ی يک دادگاه انقلاب تبريز برگزار شده بود. از متهمين اين پرونده پيش از اين نيماپوريعقوب، ساسان واهبی‌وش و بيوک سيدلر به ترتيب با وثيقه‌های صد ميليون تومان، سی ميليون تومان و سی ميليون تومان از زندان تبريز آزاد شده بودند.
گفتنی است احکام صادر شده در قبال اين پرونده، در چندين سالِ اخير در مورد پرونده‌های سياسی در تبريز بی‌سابقه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت فرشيد يداللهی، وکيل دراويش گنابادی، هرانا

خبرگزاری هرانا - در پی افزايش فشار‌ها بر روی دراويش گنابادی، فرشيد يداللهی، يکی از وکلای ايشان روز گذشته توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است.

به گزارش وبسايت مجذوبان نور، فرشيد يداللهی فارسی وکيل دراويش گنابادی روز يکشنبه ۲۰ شهريور ماه در شهر شيراز توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکان نا‌معلومی منتقل شد.

لازم به ذکر است چند تن از ديگر وکلای دراويش گنابادی به نامهای امير اسلامی، افشين کرم‌پور و اميد بهروزی در روزهای اخير توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده‌اند.

***
بازداشت فرزانه نوری و فرشيد يداللهی، در ادامه اعمال فشار بر دراويش، جرس

جـــرس: در ادامۀ بازداشت و ربايش و اِعمال فشار بر دراويش کشور، فرزانه نوری، يکی از دراويش گنابادی، روز يکشنبه بيستم شهريور ماه در شهر شيراز بازداشت شد و همزمان فرشيد يداللهی فارسی، يکی ديگر از وکلای دراويش گنابادی نيز، دستگير و به محلی نامعلوم منتقل شده است.

به گزارش رسيده به جرس فرزانه نوری روز يکشنبه بيستم شهريور ماه در شهر شيراز توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شد.

اين گزارش خاطرنشان کرد که دستگيری وی، بدون ارائه حکم قانونی - قضايی و توسط نيروهای امنيتی و لباس شخصی صورت پذيرفته است.

همچنين، در ادامه فشار بر وکلای دراويش، فرشيد يداللهی فارسی وکيل دراويش گنابادی نيز، روز يکشنبه بيستم شهريور ماه در شهر شيراز توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شد.

طی روزهای اخير و بعد از حملات لباس شخصی ها و ماموران امنيتی به دراويش استان فارس، چند تن از ديگر وکلای دراويش گنابادی به نامهای امير اسلامی ، افشين کرم پور و اميد بهروزی نيز، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند.‬

طی هفته گذشته، بعد از حوادث استاان فارس، تعدادی از دراويش در نقاط مختلف از جمله فارس و تهران بازداشت شده اند، که اسامی تعدادی از آنها به شرح زير است : حميد مرادی سروستانی، رضا انتصاری، عليرضا روشن، علی کرمی، مهدی اسنالو، مهدی حسينی، علی آسترکی، مصطفی عبدی، مهران رهبری، نصرت طبسی و علی معظمی .

***
محکوميت حسين ضامن ضرابی، فعال دانشجويی به يک سال حبس تعزيری، دانشجونيوز

دادگاه انقلاب شهر بابل، "حسين ضامن ضرابی"، فعال دانشجويی دانشگاه بابل را به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق شرکت در تجمع ۲۵ بهمن به يک سال حبس تعزيری که به مدت ۵ سال معلق شده است محکوم کرد.

به گزارش دانشجونيوز، حسين ضامن ضرابی، عضو انجمن اسلامی و همچنين مسئول کانون شعر و ادب دانشگاه نوشيروانی بابل که روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ همراه با محسن برزگر، ديگر فعال دانشجويی، در مقابل درب اصلی دانشگاه نوشيروانی بازداشت شده و پس از ۱۶ روز انفرادی در زندانهای ساری و بابل با قرار وثيقه ۳۰ ميليون تومانی آزاد شده بود، طی حکمی جديد از سوی مقامات قضايی شهر بابل، به يک سال حبس تعزيری، با لحاظ ۵ سال تعليق محکوم کرده است.

بر اساس اين گزارش از اتهامات اين فعال دانشجويی در اين حکم به «تبليغ عليه نظام از طريق شرکت در تجمع ۲۵ بهمن» اشاره شده است.

گفته می شود حسين ضامن ضرابی، پيشتر هم طی حکمی از سوی مراجع انضباطی دنشگاه نوشيروانی بابل به يک ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شده بود.

گفتنی است، بسياری از فعالان دانشگاه نوشيرانی بابل پس از انتخابات مخدوش رياست جمهوری دهم، با احکام سنگين انضباطی و قضايی مواجه شده که آخرين گزارشات از اين دانشگاه از تداوم فشارها و محدوديت ها برای فعالان دانشجويی اين دانشگاه حکايت دارد.

***
فردا عامل قتل " پل مديريت" در ملاء عام اعدام می شود، هرانا

خبرگزاری هرانا - وکيل مدافع عامل قتل در پل مديريت گفت: حکم قصاص کوشا سحرگاه فردا در محل وقوع جنايت اجرا می‌شود.

آغاسی وکيل مدافع عامل قتل در منطقه پل مديريت اظهار داشت: در دادسرای امور جنايی تهران حاضر شده و متوجه شدم که سحرگاه فردا حکم قصاص کوشا اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به اين سوال که کوشا و خانواده وی از زمان اجرای حکم اطلاع دارند يا خير گفت: به طور قطع کوشا به خاطر اينکه شرايط اجرای حکم مهيا می‌شود در زندان از زمان اجرای حکم باخبر می‌شود اما درباره خانواده وی ترجيح می‌دهم شخصا اين خبر تلخ را به آن‌ها ندهم.

آغاسی درباره اينکه چگونه از زمان اجرای حکم باخبر شديد گفت: صبح امروز دوشنبه به دادسرای امور جنايی رفتم و توسط مسئول واحد اجرای احکام دادسرا از زمان اجرای حکم مطلع شدم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016