شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست دراویش گنابادی از سازمان‌های حقوق بشر، بی بی سی

مصطفی آزمایش، سخنگوی دراویش نعمت اللهی گنابادی می‌گوید که از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر درخواست کرده است که به "وضعیت وخیم" آنها در ایران رسیدگی کنند.

آقای آزمایش به بخش فارسی بی بی سی گفت که چند روز قبل به ژنو سفر کرده و با مقام‌های حقوق بشر سازمان ملل، سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل دیدار و گفتگو کرده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشتر گزارش منابع خبری مخالفان دولت ایران حاکی از آن بود که بعد از ناآرامی‌های شهرستان کوار در جنوب استان فارس، موج تازه‌ای از دستگیری دراویش در ایران آغاز شده است.

چندی پیش میان دراویش گنابادی از یک سو و افراد موسوم به "لباس شخصی" و نیروهای امنیتی از طرف دیگر، درگیری رخ داد که موجب زخمی شدن تعدادی از هر دو طرف در شهر کوار شد.

در این درگیری وحید بنانی جوان ۲۲ ساله که از دراویش گنابادی بود، بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت و گفته می‌شود که سه نفر دیگر بعد از درمان اولیه در بیمارستان به زندان وکیل آباد شیراز منتقل شده‌اند.

به گفته آقای آزمایش در جریان حوادث شهرستان کوار تعداد زیادی از دراویش گنابادی بازداشت شدند که هنوز تعدادی از آنها به دلیل این که قادر نیستند وثیقه مورد نظر را ارائه کنند، در زندان هستند.

آقای آزمایش همچنین گفت که بعد از درگیری کوار، ماموران امنیتی به دفتر سایت مجذوبان نور که پایگاه اطلاع رسانی دراویش گنابادی محسوب می‎شود، یورش برده و تمامی دست اندرکاران این سایت را بازداشت و محل کار آنها را نیز پلمپ کرده‌اند.

وی افزود که در میان بازداشت شدگان سایت مجذوبان نور که قصد داشتند حوادث کوار را اطلاع رسانی کنند، تعداد زیادی از وکلای دروایش نیز حضور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016