پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو تبعه‌ آمريكايي از زندان اوين آزاد شده و به عمان رفتند

دو تبعه‌ آمريكايي به فاصله چند ساعت پس از نهايي شدن قرار وثيقه‌شان از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «جاشوآ فتل» و «شين بائر» كه به اتهام جاسوسي در ايران بازداشت شده بودند، عصر چهارشنبه ـ 30 شهريور ـ با قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شدند.

پيش از اين «سارا شورد» سومين متهم اين پرونده نيز با قرار وثيقه ايران را ترك كرده بود.

به گفته‌ مسعود شفيعي ـ وكيل دو تبعه آمريكايي ـ كه در مقابل زندان اوين با خبرنگار ايسنا سخن مي‌گفت، بر اساس برنامه به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو آمریکایی متهم به ورود غیرقانونی و جاسوسی در ایران هم اکنون وارد عمان شده اند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای ضمن ابراز خشنودی از آزادی آنها از دولت های عمان، عراق و سوئیس تشکر کرده است.

خبرگزاری دولتی ایران پیشتر گزارش داد که این دو شهروند آمریکا از زندان اوین آزاد و در آنجا تحویل نمایندگانی از سفارت سوئیس - به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در ایران - و همچنین سفارت عمان شدند.

به نوشته این خبرگزاری، آقای فتال و آقای باوئر با خودرویی متعلق به سفارت عمان از زندان اوین به فرودگاه مهرآباد منتقل و از آنجا با هواپیما راهی عمان شدند.

باراک اوباما در بیانیه ای که چهارشنبه بعد از ظهر منتشر شد گفت: "من از آزادی شان باوئر و جاش فتال در ایران استقبال می کنم و خیلی خوشحالم که به عزیزان خود ملحق می شوند."

او در این بیانیه از سلطان قابوس بن سعید رهبر عمان، جلال طالبانی رئیس جمهور عراق و دولت سوئیس و سایر کسانی که در سراسر جهان برای آزادی این دو کوشیدند "عمیقا" قدردانی کرد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز طی بیانیه ای از آزادی آن دو نفر استقبال کرد و قدردانی آمریکا از سوئیس، عمان و عراق را تکرار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016