سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استعفای محمودرضا خاوری، مديرعامل بانک ملی ايران و برکناری يک عضو هيأت مديره اين بانک، ايسنا

وزير امور اقتصادی و دارايی با تقاضای استعفای مديرعامل بانک ملی ايران موافقت و يک عضو هیأت مديره اين بانک را نيز عزل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت اقتصاد، دکتر سيد شمس‌الدين حسينی، ضمن موافقت خود با درخواست استعفای دکتر محمودرضا خاوری، فرزاد احمدی عضو هیأت مديره اين بانک را از سمت خود عزل کرد.

متن کامل نامه استعفای مديرعامل بانک ملی ايران به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای دکتر سيد شمس الدين حسينی

وزير امور اقتصادی و دارايی

احتراماً سوء استفاده گروه سرمايه گذاری اميرمنصور آريا، از ابزارهای تأمين مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگيخت و موجب قضاوت‌های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد.

گرچه ريشه اصلی اين سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و ترديدی در مسئوليت بانک صادرات نمی‌باشد، ليکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ايران هم با تجاوز از حدود اختيارات، بدون توجه به دستورات کتبی اين جانب و عضو ذی‌ربط هيات مديره و نقض تذکرات کتبی مديريت امور اعتباری و مديريت امور تظارت و بازرسی، با قبول ريسک فوق‌العاده عظيمی در تنزيل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکاء تعهد قطعی بانک صادرات ايران) در شکل گيری اين پديده شوم بی تأثير نبوده است.

لذا اين جانب از طرف خود و کارکنان شريف و زحمتکش بانک ملی ايران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شريف ايران عذرخواهی کرده و ضمن تأکيد بر بقاء مسئوليت بانک صادرات ايران، به احترام افکار عمومی استعفاء خود را تقديم حضور جنابعالی می‌کنم.

بديهی است دفاع از شخصيت حقيقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفيق و عزت همه خدمتگزاران امين و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را خواهانم.

محمودرضا خاوری"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016