چهارشنبه 6 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کميته منتخب دولت درباره اختلاس اخير، پايگاه اطلاع رسانی دولت

بانکهای ملی و سامان بيشترين حجم اسناد اعتباری داخلی را تنزيل کرده و در اين راستا سقف اعتباری مجاز و اعتبار سنجی بانک گشاينده را رعايت نکرده و در خصوص برخی مقررات احتياطی بانک مرکزی از جمله بسته سياستی مصوب شورای پول و اعتبار تخلف داشته اند .

کميته منتخب دولت در خصوص تخلف بانکی گروه موسوم به ' امير منصور آريا' اطلاعيه ای صادر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دولت، کميته منتخب دولت در خصوص تخلف بانکی گروه موسوم به امير منصور آريا ، ‌براساس مجموع بررسی‌های انجام شده طی جلسات متعدد و به استناد مقررات موجود نظام بانکی و نيز مستندات و مدارک در اختيار تصميمات به شرح ذيل اتخاذ کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱-از آنجايی که اعتبارات اسنادی داخلی (موسوم به LC ريالی) مشابه اعتبارات اسنادی ارزی و بين‌المللی،‌جز تعهدات برگشت ناپذير بانک گشاينده اعتبار می باشد و مديريت بانک صادرات ايران در اين خصوص اعتبار سنجی، کنترل های داخلی ،‌نظارت و بازرسی های لازم را انجام نداده و از رعايت مقررات احتياطی بانک مرکزی عدول کرده است که اين امر منشا فرآيند تخلف مالی محسوب می شود لذا مقرر گرديد نسبت به تغيير مدير عامل و ساير مديران ذی ربط بانک با رعايت مقررات قانونی مربوط به بانک های غير دولتی اقدام شود.

۲-بانکهای ملی و سامان بيشترين حجم اسناد اعتباری داخلی را تنزيل کرده و در اين راستا سقف اعتباری مجاز و اعتبار سنجی بانک گشاينده را رعايت نکرده و در خصوص برخی مقررات احتياطی بانک مرکزی از جمله بسته سياستی مصوب شورای پول و اعتبار تخلف داشته اند .

لذا مقرر شد تغيير مدير عامل و مديران ذی ربط بانک های ياد شده نيز حسب مورد براساس مقررات مربوط به بانکهای دولتی و خصوصی صورت پذيرد.

**تصميمات کميته منتخب دولت در خصوص تخلف بانکی

کميته منتخب دولت در خصوص تخلف بانکی گروه موسوم به امير منصور آريا تصميماتی اتخاذ کرد که اهم آن در پی می آيد:

*مقرر شد بازبينی ضوابط مربوط به گشايش اعتبار اسنادی با اولويت در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گيرد.

*پشتيبانی لازم و کافی از بانک صادرات در خصوص زمان بندی باز پرداخت اسناد اعتباری که سر رسيد می شوند به عمل آيد.

*بررسی های کميته منتخب دولت تا تکميل رسيدگی ها تداوم داشته و اطلاع رسانی دولت بصورت منسجم و با هماهنگی نماينده ويژه رئيس قوه قضائيه (دادستان کل کشور)، از طريق اعضای کميته انجام پذيرد.

*کميته منتخب دولت در راستای تسريع و تسهيل رسيدگی ساير قوا، از جمله قوه قضائيه که مسئوليت رسيدگی و تشخيص جرم و مجازات متخلفين را به عهده دارد و دنبال می کند همچنان همکاری لازم و مورد نياز را معمول دارد.

*مقرر شد نسبت به نظر مديران عامل و ساير مديران ذيربط بانکهای صادرات ، ملی و سامان با رعايت مقررات قانونی مربوط به بانکهای دولتی و خصوصی اقدام گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016