جمعه 15 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اقتصاد: از تابعيت دوگانه آقاي خاوري اطلاعي نداشتم، ایسنا

وزير اقتصاد گفت: زماني كه مي‌خواستم آقاي خاوري را به رياست بانك ملي منصوب كنم، نه تنها مجوز مجمع عمومي را گرفتم، بلكه مجوز هيات وزيران را نيز گرفتم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شمس‌الدين حسيني در حاشيه جلسه هيات دولت كه شب گذشته در استان همدان برگزار شد، در مورد خروج خاوري و تابعيت دوگانه وي اظهار كرد: در آن موقع آقاي خاوري بازنشسته بود. در خصوص اينكه وي تابعيت دوگانه يا مضاعف داشته، هيچ‌گاه هيچ مرجعي اين را به ما اعلام نكرده بود. وي تائيد صلاحيت شد و مستندات آن هم موجود است.

در اين هنگام خبرنگاري با اشاره به خريد ويلايي در كانادا توسط خاوري از وزير اقتصاد سوال كرد كه چرا به رغم خريداري اين ويلا در آنجا در خصوص تابعيت وي موضوع بررسي نشد كه حسيني در پاسخ گفت: ما ايشان را در سال 1388 منصوب كرديم. اين اطلاعات را هيچ مرجع رسمي اعلام نكرده و تنها در سايت‌ها اعلام شده است. ما طبق قانون موظف هستيم موقع انتصاب مديران از مراجع مربوطه اخذ صلاحيت كنيم. حراست ما نيز اخذ صلاحيت كرده و صلاحيت وي تائيد شد و اخبار آن نيز منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اقتصاد در پاسخ به اين سوال كه رئيس جديد بانك ملي چه زماني منصوب خواهد شد، گفت: سعي مي‌كنيم هفته آينده اين كار انجام شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شخص خاصي مدنظر است، گفت: بله، ولي نمي‌توانم نام ايشان را اكنون اعلام كنم.

حسيني در خصوص سرنوشت دوبرابر شدن يارانه‌ها گفت: چنين گمانه‌زني درست نيست، اما قانون هدفمندي يارانه‌ها چند فاز دارد. طبيعي است كه در هر زماني كه قيمت حامل‌ها اصلاح شود، متناسب با منابعي كه آزاد مي‌شود، يارانه‌ها افزايش يابد.

وي در خصوص نرخ تورم در نيمه نخست امسال نيز گفت: آخرين اعدادي كه دريافت كرده‌ام، 17 و اندي بود كه بانك مركزي اعلام كرد. طبيعي است كه با توجه به دو سه مساله امسال چند درصد نرخ تورم افزايش يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016