شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اقتصاد خبر داد: اموال گروه آريا به ميزاني شناسايي شده كه منابع بانك‌ها برگردد، اسنا

وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه مديران عامل بانك هاي دولتي و بانك‌هايي كه دولت در آنها سهام دارد، گفت: اموال شناسايي شده از گروه متخلف بانكي آريا به ميزاني هست كه دغدغه ما را در خصوص بازگشت منابع به بانك ها رفع كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شمس الدين حسيني در اين جلسه كه با حضور رئيس كل بانك مركزي برگزار شد تأكيد كرد: همه بانك ها در خصوص اتفاق اخير بايد با قوه قضائيه همكاري كامل و مستمر داشته باشند.

وي افزود: سازمان مالياتي، گمرك و سازمان حسابرسي هم براي شناسايي و تكميل اموال اين گروه همكاري مستمري با قوه قضائيه خواهند داشت.

سخنگوي اقتصادي دولت با بيان اينكه بايد از اين حادثه تجربه و درس بگيريم و با يك آسيب شناسي كامل مانع از تكرار اين گونه حوادث تلخ بشويم، افزود: بايد به سمت اصلاح مقررات پيش برويم و در جلسات شوراي پول و اعتبار نيز مقررات مورد بازبيني واقع شود.

وي با تأكيد بر اينكه نظارت هاي درون بانكي و بين بانكي بايد تقويت شود، اظهار كرد: بايد از صحت ابزارهاي بانكي اطمينان كامل حاصل كنيد.

وي تأكيد كرد: سيستم هاي بازرسي بانك ها بايد تقويت شوند و بر سيستم هاي ثبت اطلاعات نظارت كامل داشته باشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور اقتصادي و دارايي با تأكيد بر تكميل زيرساخت‌هاي امور بانكي، افزود: سيستم جامع اطلاعات مشتريان و تسهيلات سريعاً بايد تكميل و اجرايي شود.

وزير اقتصاد با اشاره به اين كه در راستاي موضوع ذينفع واحد در شركت هاي گروهي، حساسيت و دقت لازم بايد اعمال شود، بر رفع مشكل و كاهش تبعات موضوع اخير در سيستم بانكي تاكيد و تصريح كرد: بانك ها با جلسات مستمر و همكاري مداوم بر كاهش مشكل حادث شده اهتمام كنند.

وزير اقتصاد با تأكيد بر اينكه در شرايط كنوني نبايد بانك ها حالت انقباضي به خود بگيرند، اظهار كرد: بايد با رشادت در عرصه بانكي حاضر و از فعاليت هاي اقتصادي جامعه پشتباني كنيد.

وي مبارزه با پولشويي را در سيستم بانكي مهم دانست و تصريح كرد: دستور العمل هاي تصويب شده توسط بانك مركزي ابلاغ شده، بنابراين صحيح و دقيق اجرا كنيد.

حسيني همچنين تاكيد كرد كه بايد در رديابي و كشف موارد مشكوك اهتمام داشت.

رئيس كل بانك مركزي هم در اين جلسه با تاكيد بر اين كه سيستم يكپارچه اطلاعاتي بايد صد در صد كامل شود، افزود: مبارزه با پولشويي به طور جدي بايد مدنظر باشد و تمام روزنه‌هاي كور بايد بسته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016