سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در دفاع از وزير اقتصاد: گزارش کميسيون اصل۹۰ سند پاکی دولت است، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران گزارش کميسيون اصل۹۰ از پرونده تخلف بزرگ بانکی را سند پاکی دولت خواند و با بيان اينکه وزير اقتصاد نقش کليدی را در ادامه کار دولت دارد از نمايندگان مجلس خواست که در اين جلسه به وی رأی اعتماد بيشتری نسبت به قبل بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری اسلامی ايران عصر امروز سه شنبه در جلسه استيضاح سيد شمس الدين حسينی وزير اقتصاد حضور يافت و به دفاع از وی پرداخت.

وی با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت در عرصه های مختلفی چون اقتصاد، هدفمند کردن يارانه ها، بورس، مسکن و غيره گفت: امروز بيش از هر زمان ديگری در کشور نيازمند همدلی هستيم.

احمدی نژاد استيضاح را حق قانونی مجلس دانست و در عين حال گفت: دوست داشتم به بهانه ديگری شما نمايندگان مجلس را زيارت می کردم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: اين دولت با بی عدالتی و مفاسد مبارزه کرده است که اين موضوع برای دولت های پيشين همواره يک آرزو بوده است.

رئيس جمهور در ادامه به تخلف ۳۰۰۰ ميليارد تومانی اشاره کرد و افزود: در مجموعه عظيم سيستم بانکی کشور، عده ای سوء استفاده کردند البته موضع دولت در ارتباط با اين موضوع روشن بوده است. ما مخالف اين سوء استفاده هستيم و قوه قضاييه بايد با هر کسی در هر جايی چه در دولت و چه در غير دولت برخورد کند.

وی با اشاره به اينکه در يک جايی خارج از سيستم بانکی حساب ال سی تقلبی درست کرده اند، گفت: دستگاه قضايی بايد هر کسی را که هر غلطی کرده بگيرد و با آن برخورد قاطع کند.

احمدی نژاد با تأکيد بر اينکه دولت و مجلس در يک جبهه قرار دارند، نه در دو جبهه، گفت: باهم ايستاده ايم که ريشه فساد را از کشور بکنيم و همانطور که وزير اقتصاد گفت اين يک قائله در کشور نيست بلکه اتفاقی افتاده و بايد دست متخلفان را قطع کرد.

وی با بيان اينکه نبايد جمهوری اسلامی ايران را با کشورهای ديگر مقايسه کنيم، گفت: در جمهوری اسلامی ايران يک تخلف کوچک هم زشت است و نبايد خود را با اروپايی ها مقايسه کنيم تازه در اروپا هم اين طور نيست بلکه يک سری فريبکاری هايی وجود دارد.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه در اين اتفاق همه متوجه شديم که اشکالات ساختاری وجود دارد گفت: ما هم در ساختارها هم در قوانين و مقررات و هم در رفتارها مشکل داريم که بايد آنها را برطرف کنيم.

وی افزود: از اينکه افراد همديگر را متهم کنند و به يکديگر تهمت بزنند، چه سودی حاصل خواهد شد، در حالی که مجلس و دولت بايد يک نتيجه متعالی از اين اتفاق بگيرد و راه های سوء استفاده را مسدود کنند و همچنين به طوری که ساختارهای معيوب اصلاح گردد.

احمدی نژاد، شبکه بانکی را همانند شبکه خون اقتصاد کشور توصيف کرد و افزود: اکثريت مديران باشگاه سالم و دلسوز هستند و چرخش کار هم خوب است اما خلع هم وجود دارد که بايد با کمک يکديگر آن را برطرف کنيم.

وی اضافه کرد: من خواهش می کنم همه مراقب باشد، آبروی افراد خيلی مهم است. برخی ها می گفتند آبروی مجلس می رود اگر وزير نيفتد، من اعتقاد ندارم و مطمئناً مجلس هم به اين موضوع اعتقاد ندارد، زيرا تمام حيثيت مجلس در اين است که بر روی حق ايستادگی کند.

رئيس جمهور تصريح کرد: بايد عدالت را اجرا کنيم چرا که قانون در گرو عدالت است.

وی در بيان ويژگی های وزير اقتصاد گفت: حسينی را همه شما می شناسيد و امروز مجدداً وزارت ايشان در معرض رأی اعتماد شما قرار دارد. استيضاح يعنی توضيح خواستن و موقعی که تصميم گرفتيم وزيری را برداريم می گوييم محملش استيضاح است و يا هنگامی که ابهاماتی پيش آمده و می خواهيم ابهامات ما برطرف شود می گوييم استيضاح انجام شود تا ابهامات ما برطرف شود و من باور ندارم که نمايندگان به دنبال حالت اول هستند. سئوالاتی پيش آمده که هم من و هم ديگران توضيح می دهند، بعد هم تصميم گيری با مجلس است و همه بايد به تصميم مجلس احترام بگذارند.

احمدی نژاد افزود: حسينی فردی جوان پر انرژی دلسوز پاک و عالم به کار است که به تصميمات بزرگی تن داده است.

وی با بيان اينکه گزارشی که کميسيون اصل نود مجلس در خصوص تخلف ۳۰۰۰ ميلياردی ارائه کرده است سند پاکی دولت می باشد، گفت: با اين گزارش معلوم شد که هيچ کس در دولت به دنبال سوء استفاده نبوده است بلکه به دنبال ريشه کن کردن مفاسد هستند.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه نقش حسينی در ادامه کار دولت بسيار کليدی است، گفت: تعامل وزير اقتصاد با مجلس بسيار خوب بوده است، ضمن اينکه شبانه روز تلاش می کرد تا قانون هدفمند کردن يارانه ها به بهترين شکل ممکن اجرا شود.

وی با بيان اينکه شرايط، شرايط حساسی است، گفت: بايد با همدلی به سمتی برويم که همه اين حوادث در جهت آرمان های بلند انقلاب تثبيت شوند و دشمنان نتوانند بهره ای از تحرکات خود ببرند.

احمدی نژاد اضافه کرد: به هر حال اتفاقی در جايی افتاده است که بايد با آن برخورد شود و پدرش را درآورد، پس پدرش را درآوريد، ما هم اطلاعاتی داريم که به دستگاه قضايی می دهيم تا به آن رسيدگی کند.

وی با تأکيد بر اينکه جهت کلی دولت و مجلس بايد مساعدت يکديگر باشد، تا کارهای کشور جلو رود، گفت: امروز از کوبيدن مجلس و دولت هيچ کس سودی نمی برد و بايد همه مراقبت کنيم تا ظلمی اتفاق نيفتد.

رئيس جمهور افزود: البته حساسيت مجلس قابل تقدير است و انتظاری جز اين نبود به هر حال اتفاق سويی در کشور افتاده که دولت و مجلس برای حل اين معضل بسيج شدند.

وی خطاب به نمايندگان گفت: انتظار دارم اجازه دهيد کشور از وجود حسينی استفاده کنند زيرا دولت به او نياز دارد، البته برخی از افراد می گويند ايشان در کارشان ضعيف هستند، بالاخره ضعف وجود دارد، شما کجای دنيا را ديده ايد که ضعف وجود نداشته باشد، اصلا من از همه بيشتر ضعف دارم.

احمدی نژاد افزود: اجازه دهيد دوستان با رأی بالاتری به حسينی رأی اعتماد دهند تا طرح تحول اقتصادی با سرعت بيشتری در کشور حرکت کنند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با بيان اينکه ملت ايران سياست های غرب را همواره خنثی کرده است، گفت: البته دشمنان ما برنامه ويژه ای عليه ملت دارند و می خواهند از سه محور حقوق بشر، انرژی هسته ای و وارد کردن اتهام ترور فشار جديدی عليه کشور ما وارد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016