سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: حسينی درباره بی‌اطلاعی از تابعيت دوگانه خاوری دروغ گفت، مهر

نماينده مردم تهران در مجلس که در موافقت با استيضاح وزير اقتصاد سخن می گفت با تاکيد بر اينکه وی از تابعيت دوگانه مديرعامل بانک ملی آگاه بوده است، گفت: وی در جلسه علنی امروز مجلس به دروغ عنوان کرد که از اين تابعيت خبر نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر احمد توکلی موافق استيضاح وزير اقتصاد در جلسه استيضاح وزير اقتصاد که امروز سه شنبه برگزار شد، با تاکيد بر اينکه آقای حجازی مسئول دفتر رهبر انقلاب به آقای لاريجانی گفتند مقام معظم رهبری در خصوص استيضاح وزير اقتصاد اعلام کرده اند که هيچ گونه نظری ندارند، گفت: ايشان همواره تاکيد می کنند استيضاح حق نمايندگان است.

وی افزود: آقای حسينی در هنگام سخنان خود فرمودند من عذرخواهی می کنم البته بعد از سه ماه اين سخن صورت گرفت بعد از اينکه اين استيضاح صورت گرفت آقای حسينی در هنگام جلسه کميسيون اصل ۹۰ با وی که به مدت ۴ ساعت طول کشيد به هيچ وجه زير بار کنار رفتن از وزارت اقتصاد نرفت، حتی حاضر به معذرت خواهی از مردم هم نشده بود . با اين وجود وی در جايی گفته رئيس جمهور به من گفته است که در جلسه امروز استيضاح از مردم و نمايندگان عذرخواهی کنم اما اين گونه عذرخواهی ها به هيچ دردی نمی خورد.

توکلی افزود: معذرت خواهی در هنگام غرق شدن هيچ اثری ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه حسينی در هنگام سخنان خود اعلام کرد که اگر در سمت وزارت اقتصاد بمانم تمام کاستی ها را جبران می کنم، گفت: معتقدم نبايد به يک نفر دو بار مهلت داد ما کسی را محاکمه قضايی نمی کنيم چرا که حکم نظارتی با قضاوتی تفاوت دارد.

توکلی تاکيد کرد: حکم نظارتی که ما از نظر سياسی به ايشان رای داديم همان قانون اساسی هم به ما گفته است که اگر وزيری به خوبی امانتداری نکرد رای خود را پس بگيريد. ما قصد نداريم کسی را به زندان ببريم بلکه ما بر اساس قسم خود وظيفه داريم وظايف نمايندگی خود را انجام دهيم.

رئيس مرکز پژوهش های مجلس با بيان اينکه حسينی در جلسه صبح امروز استيضاح به صراحت گفت که مقصر نيستم ولی مسئول هستم، گفت: استيضاح به معنای سلب مسئوليت است و نمايندگان کار ديگری نمی خواهند انجام دهند. هنگامی که مجيد نامجو وزير نيرو هم استيضاح شد هيچکس مدعی نبود که وی دست کج است بلکه اتفاقات بدی افتاده بود و نمايندگان به اين نتيجه رسيده بودند که بايد استيضاح انجام شود.

وی با تاکيد بر اينکه يک قاضی باتجربه در راس کميسيون اصل ۹۰ مجلس است، گفت: ايشان با تمام دقت هايی که دارند صراحتا تمام عوامل وزارت اقتصاد و دارايی را از وزير تا معاونين و مديران کل را در اين گزارش مقصر تشخيص دادند.

توکلی در ادامه به بهمن وکيلی از عوامل سوء استفاده بانکی اخير اشاره کرد و گفت: وزير اقتصاد در سخنرانی صبح خود اعلام کردند که خانواده وی در التهاب است اما حدود ۵ هزار ميليارد تومان از سوی اين فرد در گروه آريا پول جابه جا شده است و سه هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان آن تاکنون به سيستم بانکی باز نگشته است. با اين پول چند صد هزار خانواده را می توان از ناراحتی و التهاب نجات داد. بايد گفت چرا شما غصه التهاب خانواده آقای وکيلی را می خوريد؟ معتقدم خانواده وکيلی مورد احترام ما هستند اما استيضاح حق نمايندگان است.

رئيس مرکز پژوهش های مجلس تصريح کرد: آقای فرهاد همتی گلسفيدی خواهرزاده آقای سيد حميد پورمحمدی وقتی با يک ليسانس فراگير پيام نور واحد شاهين شهر به سفارش دايی اش بدون سابقه اشتغال در بانک توسعه صادرات مشغول به کار شد و با همين روابط فاميلی به سمت مدير بانک مشترک ايران و ونزوئلا رسيد و اين گوشه ای از مديريت وزير اقتصاد است اين فرد آدمی بی سواد با معدل ۱۳:۷۵ است که حتی زبان انگليسی هم بلد نبوده است و تا سه سال هم در کشور ونزوئلا سکونت داشته است. در تابستان سال جاری مسئوليت وی به اتمام رسيده بود و بعد از بازگشت به عضويت هيئت مديره بانک توسعه صادرات درآمده بود.

وی همچنين به تابعيت دوگانه مديران بانکی اشاره کرد و گفت: ايشان در جلسه صبح امروز استيضاح اعلام کرد که آيا شما می پذيريد که من از تابعيت دوگانه خاوری اطلاع داشته ام. من معتقدم به احتمال قريب به يقين وزير اقتصاد از اين تابعيت دوگانه اطلاع داشته است شاهد اين موضوع هم اين است که در تمامی حوزه های مديريت کشور حتی برای استخدام يک مدير پايين دست هم تحقيق زيادی انجام می شود چگونه ممکن است وزير اقتصاد از اين تابعت آگاهی نداشته باشد. آقای حسينی در کميسيون اصل ۹۰ فرموده بود که من خاوری را از کانادا به ايران دعوت کرده بودم حتی خاوری در جلسه معارفه خود عنوان کرده بود که من برای خدمت به ايران به کشور باز گشته ام.

رئيس مرکز پژوهش های مجلس با تاکيد بر اينکه خاوری در طول دو سال گذشته به طور متوسط هر ماه سفر خارجی داشته است، گفت: چگونه است که وزير اقتصاد از اين سفرهای متعدد خبر نداشته است و از خود نپرسيده است که چگونه مدير يک بانک بزرگ دولتی هر ماه به خارج از کشور سفر می کند.

توکلی افزود: چگونه است که روزنامه ها در سال ۸۸ از تابعيت دوگانه خاوری خبر داده بودند اما روابط عمومی وزارت اقتصاد خبر نداشته است.

وی در ادامه خطاب به وزير اقتصاد گفت: شما فرموديد من از اين تابعيت دوگانه خبر نداشتم در کميسيون اصل ۹۰ من ۴ نامه را به عنوان سند ذکر کردم که آقای حنطه ای مشاور وزير اقتصاد و مدير کل بازرسی آقای حسينی در نامه ای به تاريخ ۵/۷/۸۸ خطاب به قائم مقام بانک صادرات عنوان می کند گروه امير منصور آريا به سيستم بانکی بدهی دارد و ۹۰ درصدی گروه صنعتی ملی فولاد را خريده است و ورشکسته است و نمی تواند بدهی های خود را جبران کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016