سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: از دستگيری پورمحمدی (قائم مقام بانک مرکزی) سخت متاثرم، ايران با محدوديت های بين المللی مواجه است، مهر


رئيس کل بانک مرکزی از دستگيری پورمحمدی سخت اظهار تاثر و ناراحتی کرد و گفت: هجمه های وارده به بانک مرکزی بی انصافی است، بانک مرکزی نگران تحريم نيست بلکه نگران هجمه های داخلی است و اگر اين بانک را تحت فشار قرار دهند کل نظام با مشکل مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در همايش تبيين طرح تحول بانکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد دستگيری حميد پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی گفت: اين موضوع توسط قوه قضائيه مورد رسيدگی قرار می گيرد، اما نظام بانکی کشورمان دارای پاکترين کارمندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کل بانک مرکزی با تاکيد بر اينکه نبايد بی انصافی کرد، از دستگيری پورمحمدی سخت اظهار تاثر و ناراحتی کرد و گفت: هجمه های وارده به بانک مرکزی بی انصافی است، بانک مرکزی نگران تحريم نيست بلکه نگران هجمه های داخلی است و اگر بانک مرکزی را تحت فشار قرار دهند کل نظام با مشکل مواجه می شود.

وی با بيان اينکه فردی سياسی نيستم ولی بايد برخوردها با بانک مرکزی اصولی تر باشد و به دشمنان دست آويزی ندهيم، از رسانه ها در برخورد با اخلال در شبکه بانکی انتقاد کرد و گفت: ايران هم اکنون با محدوديت های بين المللی مواجه است و بايد اين امر را مد نظر قرارداد.

بازار ارز

بهمنی در مورد بازار ارز گفت: بازار ارز دارای تقاضای کاذب است، اما بانک مرکزی به موقع وارد بازار می شود و ارز را به بازار تزريق می کند. نمی توان هر ميزان ارز را به نرخ مرجع عرضه کنيم و نرخ ارز مرجع برای نيازهای وارداتی به هر ميزان ارائه می شود.

وی نرخ ارز مسافری را شناور عنوان و بيان کرد: اختلاف دو نرخ فرعی و مرجع توسط بانک مرکزی کنترل می شود، اين بانک نرخ ارز هزار و ۱۷۰ تومان را برای ارز مسافری مورد نظر قرارداده و انتظار داريم که ارز بازار نيز به اين سمت سوق يابد و نرخ ارز در کشور تک نرخی شود. اگر ارز را با نرخ غير واقعی و پائين عرضه کنيم تمام دارايی های کشور خارج می شود.

رئيس کل بانک مرکزی در مورد قبول يک ضامن در قبال پرداخت تسهيلات بانکی عنوان کرد: بانک مرکزی بر اين امر نظارت دارد اما اگر متقاضيان با مواردی برخورد کردند اين امر را به مراجع بالاتر اعلام کنند، برخی از واحدها ممکن است به صورت سليقه ای عمل کنند که با آنها برخورد می شود.

وی از تغيير رويکرد بسته سياستی - نظارتی بانک مرکزی مطابق با شرايط روز خبرداد و افزود: افزايش نرخ سود سپرده ها به شورای پول و اعتبار ارائه شد اما قرار است براساس کاهش نرخ تورم که از دی ماه آغاز می شود رقم سود سپرده های بانکی هم تغيير کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016