پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آسوشيتدپرس: تحقيق پارلمان کانادا در مورد تقلب احتمالی محمودرضا خاوری در اخذ شهروندی، فارس

خبرگزاری فارس: مقامات بلند پايه امنيتی کانادا اعلام کردند: پرونده محمود رضا خاوری مديرعامل سابق بانک ملی ايران در زمينه تقلب در اخذ شهروندی اين کشور تحت بررسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشيتد پرس وضعيت خاوری برای نخستين بار روز دوشنبه ۹ آبان در پارلمان کانادا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقامات مسئول در اتاوا در مورد نحوه ورود افراد مشکل ساز به کانادا بازخواست شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرسش در مورد اقامت و شهروندی اين مقام پيشين بانک ملی ايران در جلسه کميته سنای کانادا در اتاوا مطرح شد . خاوری تا ماه سپتامبر گذشته رياست بانک ملی را بر عهده داشت.
دانيل لانگ، سناتور محافظه کار پارلمان کانادا در اين باره گفت نکته قابل توجه اين است که دريابيم اين مقام بلند پايه بانک ملی ايران چگونه در کانادا پناهگاه امن يافته است؟
جف ياورسکی، يکی از مقامات سازمان اطلاعات و امنيت دولت فدرال کانادا در پاسخ به اين پرسش گفت ما در مورد هر گونه خطری که امنيت کانادا را تهديد کند تحقيق می کنيم. ما در مورد افراد داخل خاک کانادا بدون در نظر گرفتن تابعيت آنها تحقيق می کنيم و هرگاه نگرانی امنيتی وجود داشته باشد با مقامات سازمان مهاجرت مشاوره می کنيم. اما در مورد پرونده اين فرد بخصوص تا آنجايی که من اطلاع دارم هيچ نکته خاصی مشاهده نشده است.
محمود رضا خاوری، مدير عامل پيشين بانک ملی ايران نيز که تابعيت دوگانه ايران و کانادا را دارد پس از استعفا از مقام خود در ايران به کانادا سفر کرده و هم اکنون در تورنتو اقامت دارد. تهران نيز می خواهد برای دستگيری خاوری حکم جلب بين المللی بگيرد.
مقامات امنيتی می گويند کانادا پيمان استرداد مجرمين با ايران ندارد ولی اگر ثابت شود که خاوری با تحريف واقعيت موفق به اخذ گذرنامه کانادايی شده است ممکن است شهروندی اين کشور را از دست بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016