شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه احمد توکلی در تکذيب سخنان منتسب به احمدی نژاد، مهر


احمد توکلی دعوت خود از محمود احمد نژاد برای کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری سال ۸۴ را تکذيب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توکلی در اين بيانيه بخشی از اظهارات منتسب به رئيس جمهور را که برخی از رسانه به نقل از جلسه با هواداران و اعضای ستادهای انتخاباتی وی نقل کرده بودند تکذيب کرده است.

متن کامل اين بيانيه به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از بازگشت از سفر عتبات، امروز در مرور اخبار، سخنانی از قول آقای دکتر احمدی نژاد را خواندم که بسيار تاسف آور بود. از قول ايشان چنين نقل شده که:

« سال ۸۴ در جلسه ای که سه ماه قبل از انتخابات در منزل احمد توکلی برگزار شد، در پاسخ به دعوت او برای حضور در انتخابات ۸۴ که توکلی می‌گفت ما به شما رسيده‌ايم، به او گفتم شما که مرا دعوت می‌کنيد، آيا به تبعاتش هم واقفيد؟ اگر من که از متن پابرهنه‌ها هستم بيايم، يک انقلاب ديگر به راه می‌افتد».

اين سخن کذب محض است. نه احمدی نژاد در سه ماه قبل از انتخابات به منزل من آمده بود و نه چنين حرفی از من صادر شد. سه ماه قبل از انتخابات می‌شود ۳ فروردين يعنی ايامی که من خودم نامزد فعالی بودم، و ميثاق چند نفره را به امضای آقايان احمدی‌نژاد، قاليباف و رضايی رسانده بودم و خودم نيز پای آن را امضا کرده بودم.

۱۱ ارديبهشت برای تشويق ديگر امضا کنندگان جهت کنار رفتن به نفع آقای دکتر قاليباف -که تا آن موقع به نظر می‌رسيد رای بيشتری دارد- انصراف دادم و روز ۱۳ ارديبهشت در مرکز پژوهش‌ها از احمدی نژاد که به دعوت بنده از راه فرودگاه در بازگشت از ايلام مستقيماً به آنجا آمده بود، خواستم حکميت آقای دکتر حداد عادل را بپذيرد، و به ميثاق فيما بين وفادار بماند و وقتی که آقای احمدی نژاد حکميت را نپذيرفت و نقض ميثاق کرد، از ديگری حمايت کردم.

با اين اوصاف چگونه می‌توانم اوائل فروردين ماه چنين حرفی زده باشم؟ اولين باری هم که آقای احمدی نژاد به منزل ما آمد ۸ تيرماه ۸۴ يعنی ۵ روز بعد از رای گيری بود؛ آنهم برای استماع پيشنهاد بنده در بکارگيری سه نامزد ديگر- آقايان لاريجانی، قاليباف و رضايی- در دولت.

آن سه برادر هم حضور داشتند. اگر آقای احمدی نژاد چنين حرفی زده باشد، کاملا کذب است.‬


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016