دوشنبه 23 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار حسن تهرانی مقدم که در سانحه انفجار اخير کشته شد که بود؟ خبرآنلاين

نظامی - سردار سرلشکر مصطفی ايزدی فرمانده سابق نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در يادداشتی در روزنامه کيهان در باره سردارشهيدحسن تهرانی مقدم که در سانحه روز شنبه پادگان سپاه در غرب تهران به درجه شهادت نائل آمد نوشت:


رزمندگان مدافع خونين شهر و شکنندگان حصر آبادان به خوبی مجاهدت های پرجوش و خروش و مدبرانه ايشان را به ياد دارند. اين مهندس فرهيخته پس از شکست حصر آبادان با توجه به ضرورتی که احساس نمود وارد عرصه سازماندهی ادوات جنگی برای عمليات های بعدی شد و در نبرد طريق القدس که به پيروزی رزمندگان اسلام منجر شد به خوبی از خمپاره هايی که سامان داده بود استفاده گرديد و ارمغانش پيروزی بود.

حسن مديريت و تدبير ايشان باعث گرديد فرماندهی کل سپاه برای عمليات بزرگ فتح المبين مسئوليت فرماندهی توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اين انسان شجاع واگذار نمايد. او در حقيقت بنيان گذار توپخانه قدرتمند اين نهاد مقدس گرديد، توپخانه ای که نقش بی بديل آن در پيروزيهای سپاهيان اسلام در نبردهايی همچون بيت المقدس، والفجر ۸ و کربلای ۵ فراموش ناشدنی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توپخانه ای که در فتح دروازه های بصره چنان عمل کرد که رئيس جمهور اتحاد شوروی در آن زمان با اعجاب بيان کرد که: «نيروی زمينی سپاه قدرتمندترين نيروی زمينی در منطقه است». نبردهای ظفرمندانه رزمندگان اسلام در سال های متمادی دوران دفاع مقدس بحق مديون تلاش های اين سردار شجاع و همرزمان تربيت يافته توسط ايشان در عمليات توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، فرماندهان بزرگی چون شهيدان سرداران حسن شفيع زاده، مصطفی تقی جراح، حبيب الله کريمی، حسن نمازی، غلامرضا يزدانی و آخرين از اين قافله نور يعنی شهيد سال ۹۰ عباسعلی جان نثاری که هر کدام نمونه ای والا از ايثار و اخلاص و خدمت هستند.

در عمليات های مهم قوای اسلام از طريق القدس تا رمضان و خيبر و سلسله نبردهای والفجر و... همه و همه اين جمع نورانی و کاردان کارساز بودند و شهيد حسن تهرانی مقدم چون ستاره ای پرفروغ در ميان آن ها نورافشانی می کرد. زمانی که حملات موشکی دشمن بعثی آغاز شد و بايستی کار بديعی توسط رزمندگان اسلام آغاز می گرديد باز اين سردار حسن مقدم بود که برای اين رسالت مهم انتخاب گرديد.

او از سال ۶۳ با همتی والا امر بنيان گذاری سامانه موشکی زمزم (زمين به زمين) سپاه را آغاز کرد کاری که بنای آن بر تقوا و ايمان استوار بوده و هست. سازمانی که در دوران دفاع مقدس خوش درخشيد و روز به روز بالنده تر گرديد و اکنون پشت استکبار جهانی و سگ زنجيری آن ها رژيم صهيونيستی را به لرزه درآورده است.

يقيناً بايستی ايده های شکوفای اين سردار رشيد اسلام را مؤثر در خيزش های اخير ملت های مسلمان و حرکت بيداری اسلامی در منطقه دانست. اين سرباز جان برکف اسلام و ولايت و عاشق راه حضرت امام خمينی و مريد صادق حضرت امام خامنه ای مدظله پس از انجام اين خدمات بسيار اثربخش و با برکت سر از پا نشناخته به دنبال کشف مرزهای نو برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام ولايی حاصل از آن بود، فلذا با وجود عرضه مسئوليت های مهم در صدر نيروهای مسلح او خدمت خالصانه بدون عناوين دنيايی و نشان در گمنامی را در جهاد خودکفايی سپاه انتخاب نمود و در اين عرصه پراخلاص دستاوردهای شگرفی را که قلم از بيان آن قاصر است و ان شاءالله آيندگان بدان خواهند پرداخت، به ملت بزرگ ايران تقديم نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016