سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نگران کننده جسمی سه زندانی سياسی و بی توجهی مسئولان، کلمه

وضعيت جسمی ابوالفضل قديانی، حسين رونقی ملکی و معصوم فرديس زندانيان سياسی محبوس در بند ۳۵۰ اوين نامساعد و بهداری زندان از درمان آنان عاجز است.

در حالی که گزارش های رسيده از زندان به کلمه حاکی از به وخامت گراييدن اوضاع جسمی ابوالفضل قديانی،حسين رونقی ملکی و معصوم فرديس است، بهداری اوين، اولين ايستگاه زندانيان بيمار، از ابتدايی ترين تجهيزات لازم برای رسيدگی به وضعيت اين زندانيان بی بهره است.

به گفته ی زندانيان سياسی در حال حاضر دستگاه نوار قلب، اکسيژن، الکترو شوک اين بخش هفته ها ست دچار ناکارآمدی است و در اعزام به اين مرکز، تنها عمليات احيای اعمال شده بر روی زندانيان تزريق مسکن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قابل ذکر است که زندانيان بيمار بيش از اين تعداد هستند اما اين ٣ زندانی سياسی در شرايط خطرناک به سر می برند.

ابوالفضل قديانی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب که چندی پيش به دليل گرفتگی عروق قلبی با انجام عمل و قراردادن ۵ استنت در رگهای قلبی بدون استراحت و گذراندن دوران نقاهت به زندان بازگشت داده شد، در وضعيت نامناسبی بسر می برد به گونه ای که ادامه اين روند باعث سکته قلبی مجدد خواهد شد. در حال حاضر اين زندانی سياسی از درد های شديد قلبی رنج می برد و نياز فوری به درمان در خارج از زندان دارد.

حسين رونقی ملکی فعال حقوق بشر که تاکنون چند بار تحت عمل جراحی کليه قرار گرفته و اخيرا برای چهارمين بار در بيمارستان هاشمی نژاد عمل جراحی شده است، از دردهای مداوم کليه و خونريزی شديد رنج می برد. اين در حاليست که علی رغم اصرار پزشکان جراح بيمارستان هاشمی نژاد برای درمان در محيط خارج از زندان مقامات قضايی اين فعال حقوق بشر را به زندان اوين بازگرداندند.

معصوم فرديس معاون وزير ارتباطات و فن آوری اطلاعات دولت اصلاحات که بنا بر نتايج آزمايشات انجام شده در بيمارستان بهمن آسيب نخاعی وی برای پزشکان محرز شده و طبق گفته متخصصان در صورت عدم انجام عمل جراحی به موقع، امکان قطع نخاع اين زندانی سياسی وجود دارد. در حال حاضر وی از توانايی کافی برای راه رفتن برخوردار نمی باشد.

بر اساس اين گزارش با وجود شرايط ذکر شده، اين ٣ زندانی سياسی بيمار و علی رغم تاييد و تاکيد پزشکی قانونی مبنی بر درمان آنها خارج از زندان متاسفانه مقامات قضايی از صدور مجوز برای درمان آنها خودداری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016