پنجشنبه 26 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورمحمدی: پرونده اختلاس گسترده و پرحاشيه است، مهر

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان بازرسی کل کشور با تاکيد بر اينکه کار بررسی پرونده اختلاس بزرگ با جديت و قاطعيت ادامه دارد از اين پرونده به عنوان پرونده ای گسترده و پرحاشيه ياد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ويژه خبری با شبکه استانی افلاک در سخنانی به تشريح آخرين وضعيت پرونده اختلاس بانکی پرداخت و اظهار داشت: يکی از وظايف سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قوانين است که اين بازرسی ها شامل حال بانکها هم می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارشهای متعدد ما کم توجهی شد

وی تصريح کرد: ما در بازرسی های خود طی سالهای گذشته از بانکها هر جا به تخلفی برخورد کرده ايم گزارش داده ايم و در اين مدت در خصوص بانکها گزارشهای متعددی به متوليان امر داديم ولی به اين گزارش ها کم توجهی شده است.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر به گزارش های تهيه شده در سالهای گذشته توسط سازمان بازرسی توجه می شد ما امروز با مشکل اختلاس بزرگ بانکی مواجه نمی شديم.

اگر متخلفان بانک تاسيس می کردند معلوم نبود تخلفات سر از کجا در می آورد

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکيد بر اينکه ما در بازرسی ها و نظارت های خود به دنبال کمک به مديران هستيم، يادآور شد: وقتی بازرسان و ناظران ما تذکر و راهنمايی می دهند قطعا دنبال به دردسر انداخت مديران نيستند بلکه به دنبال مشاروه و کمک هستند.

وی با اشاره به روند اختلاس بانکی اخير گفت: متخلفان داشتند بانک تاسيس می کردند که اگر اين بانک راه می افتاد معلوم نبود اين تخلفات سر از کجا در می آورد.

سوابق تخلفات را داشتيم

رئيس سازمان بازرسی کل کشور افزود: هنگامی که متخلفان خواستند بانک تاسيس کنند ما به بانک مرکزی دستور داديم که جلوی کار را بگيرند و بعد از آن بود که موضوع اختلاس لو رفت.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکيد بر اينکه ما سوابق تخلفات را داشتيم، عنوان کرد: در جريان پرونده اختلاس بانکی با توجه به اينکه ما آشنايی با سوابق کار داشتيم به پرونده خيلی کمک کرديم.

وی با بيان اينکه همچنان کارشناسان ما مشغول کار کردن روی اين پرونده هستند، تصريح کرد: ما روزانه داريم گزارش های مربوطه را بازپرس های پرونده می دهيم.

اطمينان بخشی به مردم برای پيگيری جدی و قاطع پرونده

رئيس سازمان بازرسی کل کشور با دادن اطمينان به مردم پيرامون قاطعيت و جديت در پيگيری اين پرونده، بيان داشت: پرونده با سرعت، دقت، جديت، قاطعيت و وسواس در حال بررسی است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکيد بر اينکه آنچه حق است در جريان پرونده مد نظر قرار خواهد گرفت، با اشاره به مدت زمان کوتاه برنامه يادآور شد: من زمان ندارم که توضيح دهم ولی اين پرونده خيلی گسترده است.

پرونده اختلاس بزرگ بانکی دارای حواشی زيادی است

وی با تاکيد بر اينکه پرونده اختلاس بزرگ بانکی دارای حواشی زيادی است، تصريح کرد: با اين حال تلاش همه متوليان و مسئولان امر اين است که اين پرونده با نهايت سرعت و در عين حال دقت و جديت جمع شود و حکم قاطعی در اين رابطه داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016