دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پارس جنوبی چهار سال بيشتر گاز ندارد، مردمسالاری

طراح توليد بنزين در پتروشيمی ها ديروز با حضور در کافه خبر از فاجعه ای پرده برداشت که طی سه تا چهار سال آينده دامن پارس جنوبی را خواهد گرفت.

براساس اظهارات فريبرز پناهی، اگر تا چهارسال آينده فکر جدی برای مخزن پارس جنوبی که ميان ايران و قطر مشترک است نشود،اين ميدان مرده خواهد بود و ديگر امکان برداشت وجود ندارد و اين يعنی بيهوده بودن سرمايه گذاری های فعلی و برباد رفتن آنها در سال های آتی!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجوی دکترای نفت با گرايش مخزن با اشاره به طرحی برای جلوگيری از اين بحران طی مدت ۷ ماه تاکيد کرد: ميدان مشترک ايران و قطر به شکل گلابی است که متاسفانه سر آن به سمت کشور همسايه ماست و قسمت پايانی آن به سمت ايران و همين امر باعث می شود که در حالت طبيعی شيب منابع هيدروکربوری به سمت قطر باشد.

به گفته او، بر اين اساس در حال حاضر قطر با استفاده از روش هايی در تلاش است تا منابع هيدروکربوری پارس جنوبی را تا چهارسال آينده تماما به سمت خود بکشد که در اين صورت افت چاه سمت ايران به حدی پايين خواهد آمد که امکان برداشت از آن وجود نخواهد داشت.

وی با ابراز نگرانی از اين که سرمايه ملی در پارس جنوبی طی چهارسال آينده در صورت عدم اقدامی جدی کاملا به نابودی خواهد رفت،تصريح کرد:طرحی که ما در حال حاضر برای جلوگيری از اين بحران در سرداريم همان طرحی است که قطر در ميدان نصرت مشترک ميان ما و آنها پياده کرده است اما ما هنوز متوجه آن نشده ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016