دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات جديدی از کشف ميدان گازی و نفتی در دريای خزر، مهر

ساری - خبرگزاری مهر: رئيس جمهوری اسلامی ايران جزئيات جديدی از کشف ميدان گازی و نفتی در دريای خزر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه در حاشيه آيين بهره برداری از ۱۸ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر مازندران در استانداری گفت: هنوز ابعاد گسترده تری کشف ميدان گازی در دريای مازندران اعلام نشده است.

وی افزود: کشف ميدان گازی در دريای خزر يک اتفاق بسيار مبارک و ميمون بوده که پس از ۵۰ سال مطالعات فراوانی برای اجرای اين مهم صورت گرفته است و بارها در روند اجرا دچار نواقص و مشکلاتی گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با اشاره به سکوی حفاری خزر يک کار بزرگ بوده و وزن تجهيزات به کار رفته در اين سکو ۱۴ هزار فوت است، افزود: ايران تنها کشوری است که با دستيابی به اين فناوری تا عمق هزار متر حفاری کند.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه با عملياتی شدن حفاری نفت و گاز در دريای خزر بالغ بر ۵۰ هزار ميليارد فوت مکعب معادل ۱۰ سال مصرف گاز کل کشور در دريای خزر پالايش شود، اظهار داشت: سالانه ۱۵۰ ميليارد متر مکعب گاز در کشور توليد، توزيع و صادر می شود که بالغ بر ۱۰ سال مصرف گاز کشور در دريای خزر حفاری و کشف خواهد شد.

احمدی نژاد با بيان اينکه تاثير مناسب در اقتصاد ملی و منطقه ای از اثرات اساسی حفاری دريای خزر می باشد، افزود: تاکنون ايران در توليد نفت و گاز در دريای خزر خودکفا نبوده است ولی هم اکنون بسياری از مناسبات سياسی و اقتصادی کشورهای حاشيه دريای خزر منوط به حفاری و کشف ميادين مختلف نفتی و گازی در دريای خزر خواهد بود و تاثير شگرفی در توسعه اقتصادی منطقه و استانهای شمالی خواهد داشت.

وی همچنين از وزارت نفت خواست تا در کوتاهترين زمان ممکن با تجهيز کارگاه نسبت به آغاز عمليات بهره برداری، اکتشاف و پالايش نفت و گاز در منطقه اقدام کند.

احمدی نژاد با اظهار اميدواری از اينکه سفر چهارم دولت به مازندران در آينده ای نه چندان دور محقق خواهد شد، افزود: اميدواريم مشکل کمربندی شمالی ساری با تخصيص اعتبارات در آينده نزديک رفع شده و موانع احداث پالايشگاه مازندران با تعامل نمايندگان برطرف شود.

رئيس جمهور همچنين خواستار رفع مشکل احيای کارخانجات نساجی مازندران توسط مسئولان استانی شد.

به گزارش مهر، رئيس جمهور تا دقايقی ديگر در مراسم دومين سالگرد ارتحال علی کردان وزير فقيد کشور در مصلی جمعه ساری سخنرانی خواهد کرد.

کردان دو سال گذشته بر اثر بيماری سختی در بيمارستان مسيح دانشوری تهران درگذشت. وی اهل روستای چالو شهرستان ساری بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016